Fitness Seller

Get busy with Kraft

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
10 minuten met kettlebell gezwaaid. Ik had polar om toch 100 cals verbrand.

Morgen chest+back

10 minuten met kettlebell gezwaaid. Ik had polar om toch 100 cals verbrand.
Doe je dan ook gewoon zo van tussen je benen tot zo hoog mogelijk..?
Hoeveel reps doe je dan..?
Die 5x20 reps van vanmorgen waren enorm intensief voor mij man! :o
Ik heb niet gekeken hoe lang ik daarmee bezig was.
Buffel ze morgen! :thumb:

Doe je dan ook gewoon zo van tussen je benen tot zo hoog mogelijk..?
Hoeveel reps doe je dan..?
Die 5x20 reps van vanmorgen waren enorm intensief voor mij man! :o
Ik heb niet gekeken hoe lang ik daarmee bezig was.
Buffel ze morgen! :thumb:

Wat je in het filmpje tot 30 seconden ziet en ik heb geen idee hoeveel reps ik doe het 1 minuut dan weer even rust dan weer 1 minuut etc. Heb ook nog wat 'squats en deads' gedaan met 2 x16 kilo kettlebells.

http://www.youtube.com/watch?v=afkNpocs-z8

Gylbert Yvel

Gylbert Yvel een bekende en gerespecteerde freefighter doet deze oefening ook in mijn gym.

Wat je in het filmpje tot 30 seconden ziet en ik heb geen idee hoeveel reps ik doe het 1 minuut dan weer even rust dan weer 1 minuut etc. Heb ook nog wat 'squats en deads' gedaan met 2 x16 kilo kettlebells.

http://www.youtube.com/watch?v=afkNpocs-z8
Die bedoel ik inderdaad.
Alleen deed ik hem met twee handen tegelijk.
1 kettlebell van 24kg.
Damn hard... :o

Gylbert Yvel een bekende en gerespecteerde freefighter doet deze oefening ook in mijn gym.
Je krijgt er de hartslag wel mee omhoog in ieder geval!
Ik denk dat het een hele goede manier van trainen is, die op zich in ieder zijn training wel een plaats kan hebben.
Het is haast niet voor te stellen wat een impact zo'n oefening heeft op je lichaam als je het nog nooit hebt geprobeerd...

Voor elke sporter is het een goede ondersteuning

Die bedoel ik inderdaad.
Alleen deed ik hem met twee handen tegelijk.
1 kettlebell van 24kg.
Damn hard... :o

Je krijgt er de hartslag wel mee omhoog in ieder geval!
Ik denk dat het een hele goede manier van trainen is, die op zich in ieder zijn training wel een plaats kan hebben.
Het is haast niet voor te stellen wat een impact zo'n oefening heeft op je lichaam als je het nog nooit hebt geprobeerd...

Kettlebells lopen tot 50 kilo als ik me niet vergis, als je daar mee uit de voeten kan ben je echt een bikkel

Hier een stukje meer info van een site:

De kracht van Kettlebell training
* Zeer korte explosieve training. (20/30 minuten training voor maximaal resultaat!)
* Krachttraining, flexibiliteitstraining en cardiotraining in één.
* Goede ontwikkeling van gripkracht door dikte van het handvat.
* Versterkt de totale rug en schouderpartij; kan dus zeer positief werken bij rugklachten.
* Kettlebell training verbetert de mobiliteit en is daardoor ook zeer geschikt voor ouderen.
* De Kettlebell is onverslijtbaar, gemakkelijk mee te nemen en geschikt voor iedereen.

Je moet echt opbouwen anders redt je het echt niet 30 minuten trainen met kettlebells.

Maar het is zeker een leuke afwisseling om in je schema te proppen en idd spierpijn in rug, buik en hamstrings krijg je zeker.

Mooie trainingen weer. Stuk voor stuk.

Kettlebells, ik ben er op gevallen! :D

Mooie trainingen weer. Stuk voor stuk.

Thanks Koek

Kettlebells, ik ben er op gevallen! :D

Kettlebells ftw!

Benchpress: 4sets/6reps

• Alle sets 82 kilo -Laatste set fail bij 3 toen nog ff alleen setje gebenched met 3 reps

Bor: 4sets/6reps

• Alle sets 67 kilo

Deze twee oefeningen als supersets dus setje benchpress meteen erachter na een setje bor dan 90 seconden rust dan naar set twee benchpress meteen bor etc.

Dumbbell flyes: sets/reps 4/6

• Alle sets 18 kilo

Superset met flyes Hypers: sets/reps 4/6 60 seconden rust tussen supersets.

• Alle sets bw+ die 18 kilo dumbbell van flyes

Zo'n soorttraining zou mij ook wel liggen.
16 sets tekeergaan!
Dat is ook zo'n beetje het maximumdat ik kan hebben.
Als ik meer sets doe gaat dat ten koste van de laatste, en speelt de vermoeidheid te veel mee.
Keep it up rother! :thumb:

Laatst bewerkt:
Zo'n soorttraining zou mij ook wel liggen.
6 sets tekeergaan!
Dat is ook zo'n beetje het maximumdat ik kan hebben.
Als ik meer sets doe gaat dat ten koste van de laatste, en speelt de vermoeidheid te veel mee.
Keep it up rother! :thumb:

Mij ook hoor, maar wou eens afwisseling. Volgend schema ga ik ook laag in sets/reps wil de grote drie bij me verstevigen. Ik ben me al aan het orienteren op een nieuw schema maaar heb nog wel ff om rond te kijken (7weken)

Zo, ik heb een aantal pagina's bekeken en het ziet er echt goed uit.
Zwaar schema! :thumbs:

Zo, ik heb een aantal pagina's bekeken en het ziet er echt goed uit.
Zwaar schema! :thumbs:

Bedankt! Maar probeer mezelf niet teveel op de borst te kloppen. Als je eens kijkt wat sommige bijv in de trainingslogs omhoog tillen (itastallion67 en impo) en dressed black. Dan valt het zware toch best mee.

Mij ook hoor, maar wou eens afwisseling. Volgend schema ga ik ook laag in sets/reps wil de grote drie bij me verstevigen. Ik ben me al aan het orienteren op een nieuw schema maaar heb nog wel ff om rond te kijken (7weken)
Ik had weer even last van een toetsenbord oprisping geloof ik...
Soms ontbreekt er ineens een letter of cijfer in m'n verhalen!
Dat heb ik wel vaker...
Ook m'n toetsenbord is een ouwe...
Ik bedoelde echt 16 sets als perfect voor één training.
In mijn geval, anders gaat de vermoeidheid te veel meespelen.

Bedankt! Maar probeer mezelf niet teveel op de borst te kloppen. Als je eens kijkt wat sommige bijv in de trainingslogs omhoog tillen (itastallion67 en impo) en dressed black. Dan valt het zware toch best mee.
Dan moet je eens gaan kijken bij Mike Diesel! :eek:

Al enig idee wat je gaat doen of het een FB/ UB/LB of split schema wordt?

Al enig idee wat je gaat doen of het een FB/ UB/LB of split schema wordt?

Nee niet echt, zit te dubben of ik cals weer ga verhogen zodat ik kan pakken op grote drie of daar t/m augustus mee wacht en dan laag in sets/reps ga voor kracht.

Ik denk dat het 1 van deze 2 wordt.

En dan van augustus t/m oktober ofzo 5x5 doen en dan weer gvt.

Dat eerste schema vind ik persoonlijk wel een beter schema als dat tweede!
Die benendag van dat tweede schema is wel heftig!

Squats 4 sets 12,10,10,8
Dumbbell Lunges 3 sets 6 on each leg
Deadlifts 3 sets 10

Ik heb niet alle middelen in mijn gym om die oefeningen te doen denk toch dat ik eerder dan schema 2 ga doen. Het is allemaal nog niet zeker moet nog flink brainstormen erover.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven