XXL Nutrition

Gesloten Getting fit(ter) and strong(er)!

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Stiff legged dead lifts

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind dl nog best lastig, wil me eerst op de 'gewone' variant focussen. Anders mss side lunges?

Die hip add/abd zijn echt van die vrouwenoefeningen, maar er is niks mee om die spieren te trainen toch? Lijkt me dat dat wel helpt om m'n bovenbenen wat strakker te krijgen.

Als je maar 2x pw kt doet zou ik 2x fb doen.

Dus basis oef.

Squat/bench/deadlift/mp enzovoort.

Beetje pompen gaat je niks brengen.

Lichaam strakker gebeurd door voeding ;)

Die heb ik nu toch ook als basis? Maar wil er graag wat extra oefeningen bij. Bench blijf ik last van hebben. Voel het nu ook met zwemmen, dus denk dat ik die toch echt even on hold moet zetten.

Vanaf nu nieuwe planning qua sporten, hoop dat ik dit ook vol kan houden als ik straks ga werken:

Dinsdag: zwemmen
Woensdag: KT (thuis)
Vrijdag: cardio core les op sportcentrum
Zaterdag: KT (gym)

Schema voor thuis:
Deadlift
Lunges
BOR
OHP
DB curl
(Inline) dumbbel press

Schema voor in de gym:
Squat
Leg press
Hip add/abd
Lat pulldown
Lat raise

Wat denken jullie hiervan? En hoeveel sets en reps zou ik het beste aan kunnen houden?

Ik zou 2 x fullbody doen en dan de ongeveer het volgende
3-4 sets 10-12 reps
thuis
Stiffed leg deadlift
Hip thrust
Dumbell rows superset dumbell curls
Bench press superset overhead tricep extension
OHP superset Lateral raise
reversed situps superset legraises

Gym
Squat
Walking lunges
lat pulldown
inverted rows (of assisted pullups) superset barbell curl
Incline dumbell press superset tricep pushdown
Shoulder dumbell press superset face pull
Roman chair situps superset cable wood choppers
Standing calve raise

Indd jammer dat plaatselijk afvallen niet kan:p De plek waar t meeste zit gaat t langst duren helaas.. wel mooie progressie hoor!!

Thanks voor de uitgebreide reactie! Ik denk dat ik al een wandelend skeletje ben voordat m'n heupen verdwijnen, dus daar ga ik me maar gewoon bij neerleggen :o

Paar vragen:
Wat is een superset?
Waarom is een sldl beter dan gewone dl?

Thanks voor de uitgebreide reactie! Ik denk dat ik al een wandelend skeletje ben voordat m'n heupen verdwijnen, dus daar ga ik me maar gewoon bij neerleggen :o

Paar vragen:
Wat is een superset?
Waarom is een sldl beter dan gewone dl?

Als je in de loop van de jaren genoeg massa opbouwt dan gaat dat wel goed komen:) Ik was nog wel een stuk vetter dan jou 1e foto met zeer weinig spiermassa. Alles is mogelijk!

Omdat je maar 2 x per week traint zijn supersets handig om meer gedaan te krijgen in een korter tijdsbestek.

In feite doe je set 1 van oefening 1 en pak je de superset oefening er direct achteraan zonder rust. Dan neem je ongeveer 1 min rust en doe je set 2 enz.

Deadlift en sldl zijn allebei erg goed, maar je pakt wel net andere spieren aan. Omdat je niet zoveel traint zou ik kiezen voor de sldl (spreekt meer de hams en billen aan).

Nog gefeliciteerd! En mooie progressie hoor mag je trots op zijn;)

Dit heb ik ervan gemaakt:

Squats:
1x12 20kg
1x12 25kg
3x12 30kg

Walking lunges:
3x12 10kg

Barbell curl en incline db bench superset:
3x12 10kg
3x12 5kg db

Assisted pull ups:
3x5 (ben een slapjanus :o)

Lat pulldown:
3x12 35kg

Tricep pushdown en db shoulder press superset:
3x12 5kg db

Planks:
1 min op ellebogen
50 sec op elke zij

Lekkere training! M'n bovenrug zit wel wat vast, dus ga maandag maar even bij de masseur langs, dan komt dat wel weer goed.

Vanavond weer cardio dansen :D

Cardio dagje vandaag. Vanochtend 5 km gelopen en vanavond nog een uur zwemmen. Morgen weer krachttraining.

Lekker bezig! :D

cardio doe je altijd op dagen dat je geen kt doet?

Eigenlijk wel ja.

Prima, zo had ik het ook ingedeeld.

KT en cardio op aparte dagen.

eet je dan op rustdagen minder?

Ik probeer elke dag rond de 1900 uit te komen. Maar als ik een keer wat extra's wil eten probeer ik dat wel op een trainingsdag te doen.

Vandaag wordt het weer twee keer sporten, thuis KT en vanavond nog een lesje cardio core. Het leven van een werkloze :D

Gewicht vanochtend 69,3! Hopelijk deze week eens onder de 69, maar met Amsterdam dance event dat eraan komt weet ik nog niet hoe de rest van de week gaat lopen.

Gewoon flink dansen joh! Schud je die kilo's er zo af :D En stiekem loop je op zo een dance event flink wat af.

Gewoon een zooi pep erin knallen op dat dance event. Sta je erna op 68 :roflol:

Ok, die 68 ga ik idd wel halen deze week, maar de dag na een feestje heb ik altijd oneindige munchies (wonder why :rolleyes:) en dan ga ik echt geen kcals tellen :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven