MuscleMeat

Gewicht bij BOR en MP?

Bezoekers in dit topic

Lol 3 verschillende Antwoorden op mijn vraag:
- Ja
- Officieel
- Nee

Met deze 3 antwoorden, maak ik er zelf maar iets van.
Bb blijft een sport waar je je lichaam moet leren kennen, wat voor de 1 wel werkt, werkt voor de ander niet.
Zolang het voor jou maar goed ''aanvoelt'' en je er op gained is het prima!
 
bor 5x5x82,5
shoulder press 5x5x62,5 ( military press kan ik niet doen of ik ga door het plafond heen )
 
bestaat niet ?
 
ow ik moet vaker meelezen hier haha
 
Bor: 3x8x70 edit: wide grip
MP: 3x10x65
 
Laatst bewerkt:
Bor: 3x8x70
MP: 3x10x65

aparte verhoudingen.....


MP: 3x10x65 daarbij zou MP 3x8x70 zonder al te veel problemen mogelijk moeten zijn.

Dat impliceert dat je BOR gelijk is aan je MP, dat is redelijk zeldzaam.
Dan ben je relatief gezien extreem sterk op de MP cq. verhoudingsgewijs erg zwak op de BOR.

Doorgaans zou de BOR voor een goede krachtbalans - nagenoeg - gelijk moeten zijn aan de BP en bij de MP is het gewicht ongeveer 2/3 van het bench press gewicht....
 
Doorgaans zou de BOR voor een goede krachtbalans - nagenoeg - gelijk moeten zijn aan de BP en bij de MP is het gewicht ongeveer 2/3 van het bench press gewicht....

Hoor ik vaak, toch ken ik niemand die evenveel rowt als hij bencht.
 
Hoor ik vaak, toch ken ik niemand die evenveel rowt als hij bencht.

Klopt, ook al train je beiden even hard en serieus, dan nog zal de BOR meestal wat minder zijn, daarom sprak ik ook van "nagenoeg".
Daarbij moet ik zeggen dat mijn BOR altijd zo'n 90-95% van m'n BP gwicht is geweest en ik denk dat dit voor velen een goed streven is.

Sterke rows en bovenrug helpen bij UB press bewegingen, werkt preventief qua RC problematiek en voorkomt ook het 'hunch-back' effect wat je bij veel lieden ziet die van bankdrukken en big pecs een soort 1e levensprioriteit maken en de achterkant een beetje vergeten.

---------- Post toegevoegd Thu 8 Sep 2011 om 20:37 ----------

Als bodybuilding.com het zegt dan zal het wel waar zijn! Mijn excuses!

Zo is dat! Jij moet wel je plaats kennen mbt. deze ultieme bron van wijsheid! :mad::D
 
Laatst bewerkt:
Zo is dat! Jij moet wel je plaats kennen mbt. deze ultieme bron van wijsheid! :mad::D
Hehe I do:D Excuses waren overigens aanvaard las ik in karma, nu weet ik niet of Skyblazer mijn post serieus nam of ook cynisch was? Dus Skyblazer....

Military press: Heels together with strict form. It is called the "Military Press" because this movement used to be the general indicator or test of one's strength in the military.
Olympic press: laying back while pressing
Push press: using leg drive
Behind-the-neck press: barbell in the neck vs. on the anterior deltoids
Sottpress: pressing while seated (commonly on a bench)
Dumbbell press: using dumbbells.
One-handed press: pressing with one arm at a time
Arnold press: beginning a press with forearms supinated, ending with forearms pronated.
Bradford Press: as you press, once the bar clears a few inches overhead it is slowly lowered behind the head then explosively reversed to the front and slowly lowered to the starting position. The 2 phases are commonly considered one repetition.
Sots press: pressing from the bottom of a squat position
Bent press: pressing the weight overhead while twisting the trunk. Also called a side press
Shank press: using a neutral grip while pressing the barbell overhead on a smith machine while standing with your side to the barbell

Al deze presses vallen onder de verzamel naam overhead press. Het verschil zit o.a in de stand van armen, zitten of staand en in welke mate andere spieren betrokken raken bij pressen zelf.
Bij de front press wijzen de ellebogen naar voren zoals bij gewichtheffen tijdens het stoten, terwijl bij MP de ellebogen opzij wijzen c.q worden getrokken. MP is altijd staand, terwijl bijvoorbeeld een front press ook zittend kan worden uitgevoerd.
 
Hehe I do:D Excuses waren overigens aanvaard las ik in karma, nu weet ik niet of Skyblazer mijn post serieus nam of ook cynisch was? Dus Skyblazer....

Military press: Heels together with strict form. It is called the "Military Press" because this movement used to be the general indicator or test of one's strength in the military.
Olympic press: laying back while pressing
Push press: using leg drive
Behind-the-neck press: barbell in the neck vs. on the anterior deltoids
Sottpress: pressing while seated (commonly on a bench)
Dumbbell press: using dumbbells.
One-handed press: pressing with one arm at a time
Arnold press: beginning a press with forearms supinated, ending with forearms pronated.
Bradford Press: as you press, once the bar clears a few inches overhead it is slowly lowered behind the head then explosively reversed to the front and slowly lowered to the starting position. The 2 phases are commonly considered one repetition.
Sots press: pressing from the bottom of a squat position
Bent press: pressing the weight overhead while twisting the trunk. Also called a side press
Shank press: using a neutral grip while pressing the barbell overhead on a smith machine while standing with your side to the barbell

Al deze presses vallen onder de verzamel naam overhead press. Het verschil zit o.a in de stand van armen, zitten of staand en in welke mate andere spieren betrokken raken bij pressen zelf.
Bij de front press wijzen de ellebogen naar voren zoals bij gewichtheffen tijdens het stoten, terwijl bij MP de ellebogen opzij wijzen c.q worden getrokken. MP is altijd staand, terwijl bijvoorbeeld een front press ook zittend kan worden uitgevoerd.

Ja tuurlijk had ik door dat het cynisch was ;) Wacht nog op die cynische karma terug van jou:kiss:
 
Back
Naar boven