Fitness Seller

Gewicht hangt stil

^Mensen zoals jij zouden ze moeten bannen.

Zolang je het niet hebt geprobeerd, heb je geen recht van spreken. Zeker niet met 18% bf en voedingsadvies geven aan iemand die wil afvallen.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 01:22 ----------

Als je je nieren kapot wilt hebben en enorm uit je bek wilt stinken wel ja. Anders geleidelijk aan je kcal inname verlagen. Zeg zo een 50 kcal per week. Dan val je af als een sneltrein, althans wat gezond mogelijk is.

Nierstenen krijg je niet van eiwitten, maar van vocht te kort. Zolang je 2,5 liter water drinkt per dag, is er niks aan de hand. Vraag maar aan je huisarts. Je kennis is gebaseerd op wat je op internet leest.

Voor alle duidelijkheid, zijn dieet is niet fout, maar het is niet het meest effectieve. Het is een dieet dat door 90% van de bb'ers wordt gevolgd. Met andere woorden, redelijke resultaten aangezien diëten falen.

Om je een idee te geven. Ik ben van 19% bf gezakt naar 12% in 12 weken tijd. Ik begin mijn wasbordje te zien. Meesten mensen kunnen hier leuk lullen aan de hand van info wat ze krijgen van anderen, maar uittesten en oordelen, ho maar.

Met zo'n dieet moet je minstens 4 keer per week zwaar trainen.
Om wat zout op de wond te gooien, je moet 1 dag ook op IF(intermitted fasting, genoeg posts hierover te vinden op dbb) of als alternatief één hele dag een paar shakes zonder maaltijden toevoegen voor 24 uur lang.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ik begin morgen aan een nieuw programma, 45 minuten kracht training en 30 minuten cardio, wat ik allemaal ga doen weet ik niet want hun maken voor mij een programma en zie wel hoe het er uit komt te zien.
ik zal ook wel per week even posten of ik vooruitgang heb geboekt :D

Vandaag krijg ik het nieuwe programma als het goed is, heb er al zin in :D

Kan aan mij liggen, maar krijg over die intermitted fasting niet veel gevonden.
Kan iemand een kleine samenvatting posten anders?

Kan aan mij liggen, maar krijg over die intermitted fasting niet veel gevonden.
Kan iemand een kleine samenvatting posten anders?

Vergeet inderdaad even mijn dieet tip. Daar komt namelijk een trainingsschema bij kijken en een manier van trainen(max 90 seconden rust per set bijvoorbeeld) wat te complex gaat worden voor je.

Intermittent Fasting zou ik zeker doen als ik jou was. Even kort daarover; 24 uur lang niks eten. Dat is het :D

Dus stel je eet je laatste maaltijd om 18:00 uur op vrijdag, dan ga je weer eten op zaterdag 18:00 uur. Of je begint om 12 uur vrijdag tot 12:00 zaterdag. Persoonlijk doe ik dit net even wat anders (wat dus eigenlijk geen IF meer is). Ik drink om de 3 uur een eiwitshake. Dit haalt je namelijk niet uit je ketosis, waardoor je zeker vet blijft verbranden. Hier heb je een link:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/intermittent-fasting-118433/

Nierstenen krijg je niet van eiwitten, maar van vocht te kort. Zolang je 2,5 liter water drinkt per dag, is er niks aan de hand. Vraag maar aan je huisarts. Je kennis is gebaseerd op wat je op internet leest.

Mijn kennis is niet gebaseerd op het internet. Ik volg voeding en dieet aan de hogeschool.

Max 25% van je totale kcal inname mag maar uit eiwitten bestaan, om zeker te zijn dat je geen complicaties krijgt.
Door een te hoog eiwitgehalte schiet je ureumproductie enorm de hoogte in, en je nieren moeten al zo hard werken. Hierdoor moet je veel water gaan drinken om alles af te voeren, maar dit komt tenkoste van de mineralen in je lichaam.

Kortom, waarom zo extreem?

Vergeet inderdaad even mijn dieet tip. Daar komt namelijk een trainingsschema bij kijken en een manier van trainen(max 90 seconden rust per set bijvoorbeeld) wat te complex gaat worden voor je.

Intermittent Fasting zou ik zeker doen als ik jou was. Even kort daarover; 24 uur lang niks eten. Dat is het :D

Dus stel je eet je laatste maaltijd om 18:00 uur op vrijdag, dan ga je weer eten op zaterdag 18:00 uur. Of je begint om 12 uur vrijdag tot 12:00 zaterdag. Persoonlijk doe ik dit net even wat anders (wat dus eigenlijk geen IF meer is). Ik drink om de 3 uur een eiwitshake. Dit haalt je namelijk niet uit je ketosis, waardoor je zeker vet blijft verbranden. Hier heb je een link:

Vergeet ook even deze tip. Hij heeft geen ervaring met cutten en jij adviseert hem IF?

GTFO.png

Q

Maar ik heb gelezen bij burn the fat feed the muscle dat je dan in starvation mode ofzo gaat of is dat niet in een dag?

Waarschijnlijk gewoon te lang met een laag kcal-inname gecut zonder refeeds. Daarom dat het stilviel. Refeedweek (lichtjes boven onderhoud ofzo) en dan opnieuw cutten met een refeed om de x dagen. Dat zou mijn advies zijn.

Lijkt me de moeite waard om te proberen!
Moet ik dan de rest van de dagen gewoon op mijn onderhoud eten of er onder?
En na hoe lang moet ik een refeed week houden?

Mijn kennis is niet gebaseerd op het internet. Ik volg voeding en dieet aan de hogeschool.

Max 25% van je totale kcal inname mag maar uit eiwitten bestaan, om zeker te zijn dat je geen complicaties krijgt.
Door een te hoog eiwitgehalte schiet je ureumproductie enorm de hoogte in, en je nieren moeten al zo hard werken. Hierdoor moet je veel water gaan drinken om alles af te voeren, maar dit komt tenkoste van de mineralen in je lichaam.

Dus ligt het aan te weinig vocht in je lichaam. Dat is wat ik bedoel. Voor mineralen kan je gewoon supplementen gebruiken. Lijkt mij altijd verstandig als je cut...

Ik wil niet extreem overkomen, lezen van een bericht kan vaak op verschillende manieren opgevat worden. No hard feelings...

---------- Post toegevoegd Wed 6 Jun 2012 om 01:17 ----------

Vergeet ook even deze tip. Hij heeft geen ervaring met cutten en jij adviseert hem IF?

GTFO.png

Q

Sorry, maar hier kan ik niks mee. Hij is toch niet zo dom dat hij niet even kan weten wat IF is? Je beledigt de jongen. Ik adviseer hem omdat ik wil dat hij succes behaalt. Daarnaast lijkt hij mij behoorlijk gemotiveerd, dus kan hij een dagje niet eten best volhouden. Hij hoeft mijn advies niet te volgen, maar daar is er een forum voor.

Laatst bewerkt:

Ik snap je vraag nu pas, waarom zo extreem...Ik lees net pas dat het met name veroorzaakt wordt door eiwitten uit vlees en dat zuivel niet zo'n groot rol speelt. Met 2 tot 3 liter water per dag kan je nierstenen voorkomen. (http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/140/nierstenen.html)
Dat stukje over dierlijke eiwitten wist ik niet. Ik mag vanuit hier concluderen dat proteïneshakes dan relatief gezien veilig zijn. Het lijkt mij dan verstandig, puur vanwege gezondheidsredenen, om minder vlees in de avond te eten.

Waarom zo extreem? Dit is een dieet waar je vet verliest en in kracht vooruitgang boekt. Dit is vaak niet mogelijk met normale cutschema's die je tegenkomt. Ik wil je wel aangeven dat dit een dieet is die je voor 2 - 3 maanden moet volgen. Dus ik vraag me af of de schade inderdaad zo groot is.

Daarnaast, als voedingsdeskundige :D, moet jij wel weten hoe schadelijk koolhydraten zijn voor mensen. De reden waarom de gemiddelde Nederlander zo dik is geworden en daar jaarlijks mensen aan overlijden...Ik vermijd het liefst zo veel mogelijk koolhydraten en voel me sindsdien fitter dan ooit. Mijn conditie is als een speer omhoog gegaan, ik heb veel meer concentratievermogen etc. etc.

Volkan en Gainer, voor allebei is iets te zeggen vind ik.
@ Volkan, ik ben ht met je eens dat jouw schema goed is om snel af te vallen, het heeft wat weg van keto/low carb, en dat zijn de beste schema's in eht algemeen en die worden hier ook vaak geadviseerd en gevolgd met onderbouwing.
@ Gainer, kun jij wat meer vertellen over die schadelijk dingen en processen? Ik neem aan dat je hier op t forum meeleest en ook al die schema's ziet en de sticky's?...ik volg ook low carb met veel eiwit en vet en water, en t werkt voor mij ook goed. Maar ik wil niet mijn lichaam vernken uiteraard ;)

Maar als je zo kijkt, klinkt het niet echt heel gezond, een hele dag niets eten of ligt dat nou aan mij?
Op de rest van de dagen dan gewoon op onderhoud eten of daar onder?

Maar als je zo kijkt, klinkt het niet echt heel gezond, een hele dag niets eten of ligt dat nou aan mij?
Op de rest van de dagen dan gewoon op onderhoud eten of daar onder?

Je gezondheid gaat niet achteruit door één dag niet te eten. In tegendeel wordt bewezen juist met IF. Je lichaam neemt na het vasten alle voedingsstoffen beter op. Alleen doe ik niet aan IF volgens de officiële principe. Ik eet gewoon 24 uur lang niets, behalve 40 gram eiwitshakes per 3 uur.

Verder is het maar hoe extreem/effectief je het wil aanpakken. Je kunt dit doen;

Als je 2 x per week aan IF doet, kan je op onderhoud eten op de rest van de dagen. Als je 1 x per week aan IF doet, zou ik zeker 2 dagen op low carb (dus 75 gram max.) doen. Maar dit is persoonlijk mijn mening. Het is gewoon een heel simpel eetschema zonder dat je je echt druk hoeft te maken hoeveel je nou moet eten.

Mocht IF je niet bevallen, dan kan je 3.5 dagen(dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag middag) low carb(75 gram per dag), 1.5 dag (vrijdag avond en zaterdag) high carb(600 - 700 gram) en twee dagen op onderhoud eten. Het is niet fijn om zo lang op low carb te zitten, maar het is maar voor 8 - 10 weken en 4 dagen in de week.
Op calorieën zou ik niet echt letten zolang je maar 4 keer per week hard traint. Probeer alle dagen fullbody te trainen. Hiermee verbrand je meer caloriën. Probeer de dag nadat je op high carb hebt gezeten zwaar te trainen. Je spieren zitten dan vol met energie en kracht. Dit kan je goed gebruiken om alle spieren hard aan te pakken. De overige low carb dagen moet je licht trainen met 10 tot 15 herhalingen. Dit heet een depletion workout. Mocht je dit een interessante schema vinden, raad ik je aan om je de Ultimate Diet 2.0 van Lyle Mcdonald te lezen.

Even voor alle duidelijkheid. Dit heeft niks te maken met het schema wat ik eerder heb gepost. Dit is een schema dat jij makkelijk zou kunnen volgen. Dit wil niet zeggen dat het minder effectief is. Je verbrand nu net zoveel vet. Mijn vorige schema is gebaseerd op chaos and pain the apex predator diet.

Oke, ik zal proberen om eerst te proberen met 1 x per week een "eiwitshake dag" te maken, en als dat wel gemakkelijk gaat zal ik de 2e dag er ook bij doen, en ga zeker op mijn carbs letten :)

Oke, ik zal proberen om eerst te proberen met 1 x per week een "eiwitshake dag" te maken, en als dat wel gemakkelijk gaat zal ik de 2e dag er ook bij doen, en ga zeker op mijn carbs letten :)

Laat weten hoe het is bevallen. Ben erg benieuwd! Je kunt één IF dag doen, dan een dag normaal eten gevolgd door 2 dagen low carb. Zo kan je een dag lekker high carb gaan. Vervolgens 2 dagen normaal eten. Je kan ook gewoon één IF dag doen en verder letten op je voeding. Ik zou niet trainen op je IF dag, lijkt me geen pretje :D

Als je merkt dat je niet veel vet verliest, kan je je high carb dag afschaffen, uitstellen of halveren, mocht je dit hebben geprobeerd. Dus maar een half dagje of nog meer verlagen naar 3 uur. Je moet een beetje experimenteren omdat ieder lichaam anders reageert. Zo leer je ook je lichaam kennen en hoef je steeds minder op je dieet te letten in de toekomst omdat je weet hoe je lichaam reageert op bepaalde producten.

Ik zou de eerste week niet een dagje high carb doen, tenzij je jezelf goed kan beheersen.

Mocht dit je bevallen, kan je in de toekomst gaan experimenteren met je dieet. Vroeger deed ik één high carb dag(junkdag), tegenwoordig doe ik 2 x 3 uur in één week. Woensdag en zondagavond zijn mijn cheat windows, zoals ze worden genoemd.

Nog één tip: stel je krijgt enorme trek halverwege je week en besluit een bord spaghetti naar binnen te werken. Ga niet janken als 90% van de vrouwen omdat ze hun dieet hebben verpest. Gewoon doorgaan en accepteren dat je lichaam dit nodig had.
Mocht je je op een gegeven moment zwak gaan voelen(duizeligheid, misselijk, geen kracht meer om te lopen etc.), zou ik zeker een high carb dag of dagdeel invoeren.

Laatst bewerkt:
Cardio is onzin tenzij je echt dik onder de 10% vet wil komen.
Met krachttraining krijg het bekende afterburn effect.
Gewoon 500 kcal onder je onderhoud eten. En vooral clean eten.
40/40/20 ekv verhouding en heel clean eten zo min mogelijke onbewerkt voedsel eten.
Dus kipfile kalkoen veel groenvoer 3 stuks fruit kwark yogurt als je brood of rijst eet volkoren.
Voor vetten dingen als pindakaas zorg wel dat het 90% pinda is of biologische.
Walnoten zijn goed 1 keer per week vette vis. En wat ook aan te bevelen is kokos olie.
Het is gezond en heeft heel veel goede eigenschappen www.kokos-olie.nl
Wat ik de belangrijkste vind is dat het de stofwisseling verhoogd. het helpt bij afvallen.

Je moet natuurlijk niet je conditie helemaal laten weg zakken.
Ik doe daarom zelf elke week een rondje van 3/4km hardlopen.
Het is niet bevoordelijk voor spieropbouw maarja wil me conditie niet helemaal weg laten zakken.

Pannenkoek.

Cardio is onzin tenzij je echt dik onder de 10% vet wil komen.
Met krachttraining krijg het bekende afterburn effect.
Gewoon 500 kcal onder je onderhoud eten. En vooral clean eten.
40/40/20 ekv verhouding en heel clean eten zo min mogelijke onbewerkt voedsel eten.
Dus kipfile kalkoen veel groenvoer 3 stuks fruit kwark yogurt als je brood of rijst eet volkoren.
Voor vetten dingen als pindakaas zorg wel dat het 90% pinda is of biologische.
Walnoten zijn goed 1 keer per week vette vis. En wat ook aan te bevelen is kokos olie.
Het is gezond en heeft heel veel goede eigenschappen www.kokos-olie.nl
Wat ik de belangrijkste vind is dat het de stofwisseling verhoogd. het helpt bij afvallen.

Je moet natuurlijk niet je conditie helemaal laten weg zakken.
Ik doe daarom zelf elke week een rondje van 3/4km hardlopen.
Het is niet bevoordelijk voor spieropbouw maarja wil me conditie niet helemaal weg laten zakken.

Ik ben het helaas niet met je eens.
Uit onderzoek blijkt dat de beste manier om af te vallen een combinatie van zowel kracht als cardiotraining is.
krachttraining zorgt voor het 'afterburn' effect, waardoor je stofwisseling gedurende tientallen uren na je work-out hoog blijft.
bovendien zorgt krachttraining voor spieropbouw, die je basaalmetabolisme versnellen.
als je echter na je work-out grote hoeveelheden koolhydraten eet, zal je lichaam die gaan verbranden als energie voor de afterburn, en geen vetten.
door soms cardio te doen, 90 minuten op 60-75% van je hartslag, weet je tenminste dat je lichaam op het moment van de training écht vet aan het verbranden is, en geen koolhydraten (glycogeen).

verder heb jij je eigen mening over voeding, maar die is voor iedereen hier anders. Ik ben zelf wel een voorstander van het gebruik van zo veel mogelijk groenten, veel mager vlees, vis en zuivel, en het gebruik van kokosvet en noten.

Dus, nu weten jullie hoe ik erover denk.

als je het onderzoek wilt lezen waaruit blijkt dat combinatie van cardio en kracht het beste is, hoor ik het wel.

4 kg in 8 maand?

Terug
Naar boven