Ik ben het helaas niet met je eens.
Uit onderzoek blijkt dat de beste manier om af te vallen een combinatie van zowel kracht als cardiotraining is.
krachttraining zorgt voor het 'afterburn' effect, waardoor je stofwisseling gedurende tientallen uren na je work-out hoog blijft.
bovendien zorgt krachttraining voor spieropbouw, die je basaalmetabolisme versnellen.
als je echter na je work-out grote hoeveelheden koolhydraten eet, zal je lichaam die gaan verbranden als energie voor de afterburn, en geen vetten.
door soms cardio te doen, 90 minuten op 60-75% van je hartslag, weet je tenminste dat je lichaam op het moment van de training écht vet aan het verbranden is, en geen koolhydraten (glycogeen).
verder heb jij je eigen mening over voeding, maar die is voor iedereen hier anders. Ik ben zelf wel een voorstander van het gebruik van zo veel mogelijk groenten, veel mager vlees, vis en zuivel, en het gebruik van kokosvet en noten.
Dus, nu weten jullie hoe ik erover denk.
als je het onderzoek wilt lezen waaruit blijkt dat combinatie van cardio en kracht het beste is, hoor ik het wel.