XXL Nutrition

Gewicht hangt stil

• Topic Starter Topic Starter
Ik dacht dat je van cardio nounet de afterburn kreeg in plaats van kracht?
Zal wel eens gaan experimenteren met de IF, waarschijnlijk krijg ik dan wel een beter beeld van mijn lichaam.

Ik ben het helaas niet met je eens.
Uit onderzoek blijkt dat de beste manier om af te vallen een combinatie van zowel kracht als cardiotraining is.
krachttraining zorgt voor het 'afterburn' effect, waardoor je stofwisseling gedurende tientallen uren na je work-out hoog blijft.
bovendien zorgt krachttraining voor spieropbouw, die je basaalmetabolisme versnellen.
als je echter na je work-out grote hoeveelheden koolhydraten eet, zal je lichaam die gaan verbranden als energie voor de afterburn, en geen vetten.
door soms cardio te doen, 90 minuten op 60-75% van je hartslag, weet je tenminste dat je lichaam op het moment van de training écht vet aan het verbranden is, en geen koolhydraten (glycogeen).

verder heb jij je eigen mening over voeding, maar die is voor iedereen hier anders. Ik ben zelf wel een voorstander van het gebruik van zo veel mogelijk groenten, veel mager vlees, vis en zuivel, en het gebruik van kokosvet en noten.

Dus, nu weten jullie hoe ik erover denk.

als je het onderzoek wilt lezen waaruit blijkt dat combinatie van cardio en kracht het beste is, hoor ik het wel.

Als je echt goed naar het onderzoek heb gekeken.
Hoor je ook te weten dat na je 30-40 min intensieve krachttraining je cortisol (stresshormoon) in werking gaat ( dit zal niet bij iedereen persoon exact die tijd zijn).
Dit hormoon is een alarmhormoon zegmaar die in stress situaties.
Je Spierweefsel verbranden en met je Glyoceen (energie vooraad ) je vetcellen vullen.
En dat wil je niet natuurlijk. Dus als je een cardio sessie wil doen doe het zeker niet na je krachttraining.
Doe hem appart en houd hem rond de 45 min. Rond de 60/70 % van je maximale hartslag.
Of houd een Intensievere sessie met een Interval van 20 min.
Maar ik heb het door het zelf te doen ondervonden dat cardio niet van toepassing is tot een bepaald bf %.
Cardio doet in mijn mening alleen maar zorgen dat je meer kcal verbrand het vet dat je direct verbrand tijdens een cardio sessie is minimaal.
Als je onderhoud met krachttraining 3000 kcal is en je eet 2500 kcal verlies je bf zo simpel is het.
Je wilt het niet te gek maken want dan verlies je je spiermassa die je hebt opgebouwt.

Als je echt goed naar het onderzoek heb gekeken.
Hoor je ook te weten dat na je 30-40 min intensieve krachttraining je cortisol (stresshormoon) in werking gaat ( dit zal niet bij iedereen persoon exact die tijd zijn).
Dit hormoon is een alarmhormoon zegmaar die in stress situaties.
Je Spierweefsel verbranden en met je Glyoceen (energie vooraad ) je vetcellen vullen.
En dat wil je niet natuurlijk. Dus als je een cardio sessie wil doen doe het zeker niet na je krachttraining.
Doe hem appart en houd hem rond de 45 min. Rond de 60/70 % van je maximale hartslag.
Of houd een Intensievere sessie met een Interval van 20 min.
Maar ik heb het door het zelf te doen ondervonden dat cardio niet van toepassing is tot een bepaald bf %.
Cardio doet in mijn mening alleen maar zorgen dat je meer kcal verbrand het vet dat je direct verbrand tijdens een cardio sessie is minimaal.
Als je onderhoud met krachttraining 3000 kcal is en je eet 2500 kcal verlies je bf zo simpel is het.
Je wilt het niet te gek maken want dan verlies je je spiermassa die je hebt opgebouwt.

Waarom je lichaam is godsnaam de vetvoorraad gaan vullen met de glucose uit de glycogeenvoorraad? dat is op geen enkele manier effectief. Ik doe een opleiding Voeding en Gezondheid, ik weet waar ik het over heb. bij FOF-situaties komt er adrenaline en cortisol vrij, dit maakt glucose vrij uit je glycogeenvoorraad, en dit verhoogt de bloedsuikerspiegel. als jij op het moment van die metabole stress een work-out aan het doen bent, wordt de glucose net zo makkelijk verbrand. er zal alleen glucogeogenese (afbraak van spierweefsel tot glucose) plaatsvinden als er niet voldoende energie aanwezig is in je spier- en leverglycogeen, dus zorg dat dit wel het geval is.

Ik ben verward. Ik kreeg als tip juist 30-1u lage intensiteit cardio te doen na een KT sessie, maar nu zegt de hulk Ruud dat dat juist niet goed is?

Klopt niks van,

Gewoon 30 minuutjes cardio na je krachttraining op 70% is prima.

Zo ben ik laatste 6 maand 30 kilo kwijtgeraakt terwijl ik gewoon op onderhoud eet. En ik wordt nog sterker ook.

ik denk dat ik het gewoon op kt houd met 30 minuten cardio erna..

Als ik met p90x zou beginnen, zou dat beter werken dan bij de sportschool?
Ben een week met vrienden weg geweest in de vakantie dus progressie heb ik niet gemaakt..

Als ik met p90x zou beginnen, zou dat beter werken dan bij de sportschool?
Ben een week met vrienden weg geweest in de vakantie dus progressie heb ik niet gemaakt..

P90X is zwaar xD En zonder al die middeltjes die je erbij moet kopen werkt het waarschijnlijk niet eens..

Terug
Naar boven