AndroidHealthClinic

gewichtheffen op raw foods

defruiteters

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
78kg
Hallo,

Ik ben al een aantal jaren bezig met een raw foods dieet gebaseerd op heel veel fruit, (blad-)groenten en wat zaden en noten. Ik was er voornamelijk om begonnen uit gezondheidsredenen, maar kwam er al snel achter dat mijn sport prestaties ook sterk toenamen (voetballen, hardlopen, zwemmen etc.) Nu ben ik drie maanden geleden begonnen met krachttrainen (gewichten, bodyweight) en ik wordt nog steeds sterker. Ik heb op het internet ook een aantal raw food krachtsporters gevonden die er vrij sterk uit zien. Maar ik heb geen idee of hetgeen ze presteren goed, middelmatig of slecht is. Mijn vraag is nu, heeft iemand daar een mening over? Ik heb een specifiek voorbeeld in onderstaande videos:
http://youtu.be/EZd042TeT7g
http://youtu.be/tDqkSV8SP2Y
De meneer weegt geloof ik 184 pounds

die kerel uit de filmpjes er sterk uitzien??? vind hem er redelijk dun uitzien eerlijk gezegd en die oefeningen die hij doet...hij unracked het gewicht en legt hem terug en noemt dat een squat.
maar als je voedingsschema vooral uit fruit, groente en noten bestaat, hoe kom je aan je eiwitten dan? lijkt me niet een heel bevordelijk dieet voor krachttraining of welke andere sport dan ook. geen carbs voor energie en geen eiwit voor herstel.

dat eerste filmpje lijkt op joke pickups. alleen dan met maar 220kg.
dat 2de filmpje is een 30 graden legg press met een halve ROM met 450kg. beiden niet zo indrukwekkend.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb geen enkel idee wat een goede techniek is, zal ik eerlijk zeggen, of wat licht of zwaar is :) Is een deadlift van 200kg redelijk? ik doe het hem niet na zal ik eerlijk zeggen:

http://youtu.be/kmO-lU8B5K8

---------- Post toegevoegd Sat 7 Apr 2012 om 10:51 ----------

die kerel uit de filmpjes er sterk uitzien??? vind hem er redelijk dun uitzien eerlijk gezegd en die oefeningen die hij doet...hij unracked het gewicht en legt hem terug en noemt dat een squat.
maar als je voedingsschema vooral uit fruit, groente en noten bestaat, hoe kom je aan je eiwitten dan? lijkt me niet een heel bevordelijk dieet voor krachttraining of welke andere sport dan ook. geen carbs voor energie en geen eiwit voor herstel.

Fruit is voornamelijk carbs. Proteine zit zelfs een beetje in fruit maar ook heel veel in groente. Ik kom tot nu toe heel veel ultra sporters tegen op deze manier van eten en dat werkt heel goed. Nu kom ik ook steeds meer krachtsporters tegen (ook fitness modellen) die zo eten, en ik ben eigenlijk benieuwd hoe ze het doen relatief tot mensen die 'normaal' eten...

beide filmpjes slaan werkelijk nergens op, een bewegingsbaan van (als hij het al haalt)10cm is maar een lockout.

dat je als maar sterker blijft worden als je pas 3 maanden traint zegt natuurlijk ook helemaal niks. in je eerste trainingsfase gain je over het algemeen overal op en meestal ook in een aanzienlijk tempo.

zelf heb ik een poosje paleo gedaan, viel er vrij hard op af, maar het gebrek aan carbs brak me serieus op. harde krachttraingen herstelde ik vrijwel niet meer van wat ook een hoop mentale issues met zich mee bracht. mijn ding is het niet. vind het een leuk principe, maar zonder toegevoegde carbs rondom je trainingen en bij je ontbijt is het voor de serieuze krachtsporters (dus niet die gast op het filmpje) imo praktisch niet te doen.

maar als je voedingsschema vooral uit fruit, groente en noten bestaat, hoe kom je aan je eiwitten dan?

uit de zaden en noten.

---------- Post toegevoegd Sat 7 Apr 2012 om 10:58 ----------

Ik heb geen enkel idee wat een goede techniek is, zal ik eerlijk zeggen, of wat licht of zwaar is :) Is een deadlift van 200kg redelijk? ik doe het hem niet na zal ik eerlijk zeggen:

405lbs = 184 kilo
zelf weegt hij 184 lbs wat 83 kilo is...

184kilo deadlift aan 83kilo is verre van bijzonder, over zijn techniek ga ik verder niet beginnen ;)

wat betreft zijn fysiek, hij kan zich misschien gezond voelen maar hij ziet wel uit als een marathonloper of iemand die vrij ondervoed is.
ik denk dat de meeste hier er niet bepaald warm of koud van zullen worden

Laatst bewerkt:
beide filmpjes slaan werkelijk nergens op, een bewegingsbaan van (als hij het al haalt)10cm is maar een lockout.

dat je als maar sterker blijft worden als je pas 3 maanden traint zegt natuurlijk ook helemaal niks. in je eerste trainingsfase gain je over het algemeen overal op en meestal ook in een aanzienlijk tempo.

zelf heb ik een poosje paleo gedaan, viel er vrij hard op af, maar het gebrek aan carbs brak me serieus op. harde krachttraingen herstelde ik vrijwel niet meer van wat ook een hoop mentale issues met zich mee bracht. mijn ding is het niet. vind het een leuk principe, maar zonder toegevoegde carbs rondom je trainingen en bij je ontbijt is het voor de serieuze krachtsporters (dus niet die gast op het filmpje) imo praktisch niet te doen.

uit de zaden en noten.

---------- Post toegevoegd Sat 7 Apr 2012 om 10:58 ----------

405lbs = 184 kilo
zelf weegt hij 184 lbs wat 83 kilo is...

184kilo deadlift aan 83kilo is verre van bijzonder, over zijn techniek ga ik verder niet beginnen ;)

wat betreft zijn fysiek, hij kan zich misschien gezond voelen maar hij ziet wel uit als een marathonloper of iemand die vrij ondervoed is.
ik denk dat de meeste hier er niet bepaald warm of koud van zullen worden

Bedankt voor de feedback! zoals gezegd, ik ben een totale leek op het krachtsporters gebied, ik durf hier niet eens mijn maximale kracht prestaties te posten :) Maar nu kan ik de filmpjes een beetje plaatsen.

Heb je trouwens geprobeerd om meer fruit te eten in je Paleo dieet? Fruit levert zeer veel energie in snel opneembare vorm. 80 tot 90 % carbs. Elke cel in je lichaam werkt op glucose is mij verteld. Ik moet trouwens zeggen dat ik veganist ben, en dus niet aan Paleo doe. Maar Paleo mensen zijn vaak bang voor fruit, om de een of andere reden. Ik zie fruit als nature's food voor de mens.... lekker en gezond...

Laatst bewerkt:
Kan het me inderdaad voorstellen voor duur/ultra-sporters, maar serieus krachttraining?
Niet voor niets dat alle bestaande voorbeelden er ook redelijk ondervoed uitzien ;)

Maar ik zie graag iemand het tegendeel bewijzen.

Kan het me inderdaad voorstellen voor duur/ultra-sporters, maar serieus krachttraining?
Niet voor niets dat alle bestaande voorbeelden er ook redelijk ondervoed uitzien ;)

Maar ik zie graag iemand het tegendeel bewijzen.

Helemaal super massief zal je inderdaad niet worden op het rauw dieet. hier zijn een aantal voorbeelden van 'rauwe' krachtsporters die ik heb gevonden:

http://veganbodybuilding.com/?page=bio_martell (100% rauw blijkbaar)

http://www.heilkost.de/blog/dirk-riske-roh-und-vegan-seit-25-jahren/ (100% rauw)

http://veganbodybuilding.com/?page=bio_jackson
(90% rauw)

Een aantal vrouwen gebruikt het om er goed en fit uit te zien in fitness wedstrijden:
http://veganbodybuilding.com/?page=bio_channa

http://veganbodybuilding.com/?page=bio_moubray

Het is allemaal nog een vrij nieuw concept natuurlijk, misschien dat we nog een aantal jaren moeten wachten voor meer mensen die het langere termijn hebben gedaan

Interessant wel!

Maar hebben ze ook op die manier hun fysiek opgebouwd, of eten ze alleen raw foods om zo'n laag vetpercentage te behouden?

A typical day for me looks like the following,
1L lemon & cayenne water
Green Juice
Large salad with soaked nuts & seeds and a homemade raw dressing
A fruit smoothie such as banana/mango/date. This is also my pre workout meal.
Post workout shake with Sunwarrior’s Sprouted Brown Rice protein and dates and goji berries.
Dinner is where I have more time so I like to change it up daily. Meals such as nut or mushroom burgers, zucchini hummus on flax crackers, walnut taco’s, seed pates.
If I am hungry between meals I always have lower glycemic fruits near by such as cherries, berries, apples and grapefruit.
:eek:

---------- Post toegevoegd Sat 7 Apr 2012 om 14:31 ----------

Maar wat eet jij zoal op een dag dan?

Heb je trouwens geprobeerd om meer fruit te eten in je Paleo dieet? Fruit levert zeer veel energie in snel opneembare vorm. 80 tot 90 % carbs. Elke cel in je lichaam werkt op glucose is mij verteld. Ik moet trouwens zeggen dat ik veganist ben, en dus niet aan Paleo doe. Maar Paleo mensen zijn vaak bang voor fruit, om de een of andere reden. Ik zie fruit als nature's food voor de mens.... lekker en gezond...

ik deed paleo precies tijdens het aardbeien seizoen :D
at elke dag een bak aardbeien, een paar appels, bananen en dronk versgeperste sinaasappels.

enne fruit is inderdaad enorm lekker, alleen jammer dat het zo slecht is voor je gebit.

trouwens, die Dirk doet me denken aan een Ken-doll. eerste gast heeft op die 3e foto wel een prima fysiek trouwens, volgens mij deadlift hij alleen niet, no traps.

Interessant wel!

Maar hebben ze ook op die manier hun fysiek opgebouwd, of eten ze alleen raw foods om zo'n laag vetpercentage te behouden?

:eek:

---------- Post toegevoegd Sat 7 Apr 2012 om 14:31 ----------

Maar wat eet jij zoal op een dag dan?

ik eet simpeler dan die meneer. hij is wat meer in 'superfoods'. ik eet heel veel fruit gedurende de dag, plus een grote salade 's avonds. Af en toe wat zaden en noten. Qua fruit moet je denken minimaal 3700 calorieen, tot ongeveer 4500 calorieen per dag. Bananen in vorm van smoothie eet ik veel, plus een hoop ander fruit wat in het seizoen is. Wat ik heb begrepen van mensen op forums dat mensen die veel aan krachttraining doen op deze manier van eten, veel extra bladgroenten gaan eten en misschien ook meer zaden. Sommigen eten ook peulvruchten zoals pinda's, erwten en soms ook algen zoals chlorella of spirulina. Basis is echter fruit voor de calorieen.

Of de mensen die ik genoemd heb spieren hebben gebouwd of alleen maar onderhouden weet ik niet. Maar de duitser doet het al 25 jaar. Ik heb voorbeelden van mensen op forums gezien die vrij veel spiermassa hebben gebouwd hiermee. Maar nogmaals, een Arnie of een Hulk zal je hier waarschijnlijk niet mee worden...

---------- Post toegevoegd Sat 7 Apr 2012 om 14:46 ----------

ik deed paleo precies tijdens het aardbeien seizoen :D
at elke dag een bak aardbeien, een paar appels, bananen en dronk versgeperste sinaasappels.

enne fruit is inderdaad enorm lekker, alleen jammer dat het zo slecht is voor je gebit.

trouwens, die Dirk doet me denken aan een Ken-doll. eerste gast heeft op die 3e foto wel een prima fysiek trouwens, volgens mij deadlift hij alleen niet, no traps.

Fruit hoeft niet slecht te zijn voor het gebit hoor! Zolang je oppast met zuur fruit, dat kan je glazuur aantasten is ook mijn ervaring. Misschien dat het de sinaasappelsap was. Ik eet voornamelijk heel veel zoet fruit.

Die duitser is inderdaad een beetje een viking look-a-like :) . Hij schijnt wel een bekend figuur te zijn in Duitsland. Had kanker in zijn 20er jaren (anabole steroiden gebruik zegt hijzelf) en wist dat te genezen door 'raw foodie' te worden.

Hier is nog iemand, die ook aan krachttraining doet. Wel leuk filmpje.
http://youtu.be/SbEUHCU_GtM
Hij eet behalve fruit en groente ook veel rauwe pinda's blijkbaar. Overigens eet hij ook aardappels rauw, wat over het algemeen geen goed idee is.

als je gewoon veel pinda's eet krijg je je kcals en eiwitten wel binnen
maar waarom niet gewoon normaal eten? altijd mensen die anders moeten zijn :P

als je gewoon veel pinda's eet krijg je je kcals en eiwitten wel binnen
maar waarom niet gewoon normaal eten? altijd mensen die anders moeten zijn :P

Ha dat is een goede! de meneer in het laatste filmpje is aan deze manier van eten begonnen uit gezondheidsredenen. De meeste mensen beginnen daarom aan het raw food dieet, of om af te vallen trouwens. Werkt allebei prima. Voor heel veel sporten krijg je ook betere prestaties. Of dat ook geldt voor krachttraining en bodybuilding weet ik dus niet....

Ik geloof er wel in eerlijk gezegd, met name de effecten op de hormoonhuishouding. Ik probeer het ook meer en meer na te streven, tot op zekere hoogte want het is niet altijd even praktisch.
Ga binnenkort cutten en kijken dan is vooral de grote hoeveelheid groente voordelig (veel vulling, weinig kcals = minder honger)

Als je extreem loopt te bulken lijkt het me alleen moeilijk te doen.

Ik geloof er wel in eerlijk gezegd, met name de effecten op de hormoonhuishouding. Ik probeer het ook meer en meer na te streven, tot op zekere hoogte want het is niet altijd even praktisch.
Ga binnenkort cutten en kijken dan is vooral de grote hoeveelheid groente voordelig (veel vulling, weinig kcals = minder honger)

Als je extreem loopt te bulken lijkt het me alleen moeilijk te doen.

Ik denk dat deze manier van eten er voor zorgt dat je altijd vrij constant in gewicht of vetpercentage blijft. Ook met het eten van heel veel fruit trouwens! Dat is mijn ervaring en van de meeste mensen die deze manier van eten doen. Misschien dat dan de noodzaak van 'cutten' niet echt noodzakelijk is? Nu ben ik echt de leek die tegen de expert spreekt hoor! :)
Hoeveel calorieen eet je op een dag wanneer je aan het bulken bent?

Ik denk dat deze manier van eten er voor zorgt dat je altijd vrij constant in gewicht of vetpercentage blijft. Ook met het eten van heel veel fruit trouwens! Dat is mijn ervaring en van de meeste mensen die deze manier van eten doen. Misschien dat dan de noodzaak van 'cutten' niet echt noodzakelijk is? Nu ben ik echt de leek die tegen de expert spreekt hoor! :)
Hoeveel calorieen eet je op een dag wanneer je aan het bulken bent?

Ikzelf bulk nooit maar er zijn gasten bij die 5000-6000 kcals wegkanen, al is het wel op roids dan vaak.

Ikzelf bulk nooit maar er zijn gasten bij die 5000-6000 kcals wegkanen, al is het wel op roids dan vaak.

4500 is mijn max, maar toen deed ik niet zoveel aan sport. ik kan mensen op deze manier van eten die wel 6000 plus eten, dat zijn vaak duursporters. hoeveel krachtsporters op dit rawfood dieet eten weet ik niet, maar volume is zeker mogelijk

---------- Post toegevoegd Sat 7 Apr 2012 om 15:51 ----------

deze jongeman is nu een aantal jaren bezig, ook nog aan het experimenteren:
Geloof set van 10 met 275lbs benchpress, geen idee of dat veel is.
http://youtu.be/6kcjlk83hy8

hier legt hij uit hoe hij eet:
http://youtu.be/55nedV7Avic

Nou, die kerel is vegetarier en ik kan je wel zeggen dat je met vlees eten gewoon sneller sterk wordt, sterker wordt en gespierder wordt. Maar opzich hoeft het verschil niet zo veel uit te maken. Als je voldoende brood per dag eet met van alles erop (veel pindakaas) zit je wel goed :P. Het is vooral de hormoon boost die je van vlees krijgt en de dierlijke eiwitten die er in grote porties inzitten die je helpen en extra sterker maken. Maar met Whey shakes/weightgainers met melk krijg je deze wel goede en belangrijke eiwitten binnen.

En waarom zullen al die vegan bodybuilders en krachtatleten minder sterk zijn? Ik denk dat dit vooral aan de persoon zelf ligt. Iemand die gewoon nietzo sterk is en kracht/aanleg en size heeft zal waarschijnlijk gewoon eerder geneigd zijn om een veganist te worden.

En als je het zielig en slecht vind voor de dieren hoe ze behandeld worden, (zoals ik) en toch vlees wilt eten kun je het beste gewoon goed vlees halen zoals bio vlees, wat ook de (domme) boerenbedrijven steeds armer maakt en uitendelijk uitroeit, maar veel mensen (bijna alle mensen) zijn dom en doen dit niet. Tegenwoordig wordt ook bijna al het vlees al gekeurd en is niet eens bio maar toch goed en diervriendelijjk (ook in sommige supermarkten). En bijna altijd hebben de koeien het wel goed. Vooral varkens/kippen zitten in kleine hokjes maar dat is ook gewoon ziek vind ik.

Nou, die kerel is vegetarier en ik kan je wel zeggen dat je met vlees eten gewoon sneller sterk wordt, sterker wordt en gespierder wordt. Maar opzich hoeft het verschil niet zo veel uit te maken. Als je voldoende brood per dag eet met van alles erop (veel pindakaas) zit je wel goed :P. Het is vooral de hormoon boost die je van vlees krijgt en de dierlijke eiwitten die er in grote porties inzitten die je helpen en extra sterker maken. Maar met Whey shakes/weightgainers met melk krijg je deze wel goede en belangrijke eiwitten binnen.

En waarom zullen al die vegan bodybuilders en krachtatleten minder sterk zijn? Ik denk dat dit vooral aan de persoon zelf ligt. Iemand die gewoon nietzo sterk is en kracht/aanleg en size heeft zal waarschijnlijk gewoon eerder geneigd zijn om een veganist te worden.

En als je het zielig en slecht vind voor de dieren hoe ze behandeld worden, (zoals ik) en toch vlees wilt eten kun je het beste gewoon goed vlees halen zoals bio vlees, wat ook de (domme) boerenbedrijven steeds armer maakt en uitendelijk uitroeit, maar veel mensen (bijna alle mensen) zijn dom en doen dit niet. Tegenwoordig wordt ook bijna al het vlees al gekeurd en is niet eens bio maar toch goed en diervriendelijjk (ook in sommige supermarkten). En bijna altijd hebben de koeien het wel goed. Vooral varkens/kippen zitten in kleine hokjes maar dat is ook gewoon ziek vind ik.

moeilijk om te zeggen of vlees sterker maakt. hangt natuurlijk inderdaad af van hoop factoren. een vegetarier of veganist zijn zegt ook niet zoveel. ik kan de hele dag cola drinken en mezelf veganist noemen! zet ook niet zoveel zoden aan de dijk dan. Ik ken wel meerdere mensen die beter zijn gaan presteren nadat ze vegetarier of veganist zijn geworden.
De meneer in onderstaande link is de sterkste man van duitsland, hij zegt dat hij sterker werd nadat hij vegetarier werd. hij schijnt het nu te proberen zonder zuivel ook, ben benieuwd hoe dat gaat. hij is trouwens niet rauw hoor

http://youtu.be/wJ7EaultmVE

Maar ja, of je heel erg sterkt bent hangt natuurlijk ook af van je genen, training etc...

Terug
Naar boven