AndroidHealthClinic

Gewichtsverhoging?

Fabio25

Novice
Waardering
0
Beste,

Ik zou graag van jullie weten hoe jullie van gewicht verhogen , ik heb vorige maand bij het trainen van mijn biceps van 4 sets met 8 herhalingen met 15 kg overgegaan naar 4 sets met 4 herhalingen met 20 kg , nu is mijn probleem dat ik die 4 herhalingen telkens zeer moeilijk of gewoon niet krijg gedaan ! Wat zou het beste zijn om te doen en dan vraag ik het over alle spiergroepen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is!

Alvast bedankt
Mvg Fabio

lichter gewicht nemen, 20kg is waarschijnlijk nog te zwaar voor je ;)

Beste,

Ik zou graag van jullie weten hoe jullie van gewicht verhogen , ik heb vorige maand bij het trainen van mijn biceps van 4 sets met 8 herhalingen met 15 kg overgegaan naar 4 sets met 4 herhalingen met 20 kg , nu is mijn probleem dat ik die 4 herhalingen telkens zeer moeilijk of gewoon niet krijg gedaan ! Wat zou het beste zijn om te doen en dan vraag ik het over alle spiergroepen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is!

Alvast bedankt
Mvg Fabio

Inderdaad lichter gewicht nemen, waarmee je ongev 8-12 herhalingen mee kan maken. Waarom zou je zo zwaar gaan, daar bouw je minder makkelijk spiermassa mee op als dat je die 8-12 herhalingen maakt, maar vooral kracht. Dit geld voor alle oefeningen eigenlijk. Heb je geen instructeur waar je traint, of train je thuis?

:roflol:

stel je vraag in de goede sectie en zoek voor wat trainingschema's

• Topic Starter Topic Starter
wanneer weet je dan wanneer het wel tijd is om te verhogen ?

dat merk je, doordat je steeds makkelijker de oefening kunt doen met hetzelfde gewicht of steeds meer reps kunt maken

wanneer weet je dan wanneer het wel tijd is om te verhogen ?

Dat merk je als je bijvoorbeeld 15 herhalingen kunt maken met een gewicht waarmee je eerst tussen de 8-12 zat. Dus omdat je spiermassa en spierkracht toeneemt zul je in de loop der tijd steeds stap voor stap zwaarder kunnen trainen.

oke bedankt voor jullie reacties nog één vraagje is het dan slim om met 5 kg te verhogen of raden jullie met minder aan ?

oke bedankt voor jullie reacties nog één vraagje is het dan slim om met 5 kg te verhogen of raden jullie met minder aan ?

5 kilo kan een stap te veel zijn, wat je in je verhaal eigenlijk al aangeeft, ik zou eerder 2 kilo doen. En belangrijk: voer het technisch netjes uit, ga niet met die gewichten gooien. SUCCES;)

Verhoog met een dusdanig gewicht dat je tussen de 6 en 12 reps kan hanteren.

ke bedankt allemaal :)

Probeer elk gewicht en zie hoe het gaat

hoe ik verhoog? ik hanteer rep ranges, bijvoorbeeld ik wil 6 tot 12 herhalingen doen met de oefening, dan doe ik er eerst 6 met 20kg, volgende week 8 met 20kg en de week daarna 12 met 20kg, dan doe ik er bijvoorbeeld 2 met 22kg.

ik ga dus tot faillure en probeer daarbij binnen een bepaalde reprange te blijven (heel soms lukt dit niet, dat geeft niet, maar maak er geen gewoonte van) en ik ga of in reps omhoog of in gewicht, dat is een beetje aanvoelen wat kan.

Beste,

Alvast bedankt
Mvg Fabio

Theoretisch gezien, 10 reps is 70% van je rep 1 max. Dat betekent dat 21,5 KG jou 1 rep max zou zijn. Oftewel teoretissch zou je dit ongeveer 1-2 reps kunnen doen. Dit verschilt ook per persoon. Maar hier kun je wel uit concluderen dat je te hard van stapel loopt. Pak gewoon het de dumbbell die maar 1-2 KG zwaarder is.

Wie haalt het er nu ook in zen hoofd om bij dumbbell curls te verhogen met 5 kg :roflol: met machines, deadlifts en squats ok maar toch niet dumbbells?

Terug
Naar boven