MuscleMeat

Gezocht: daders zware en laffe mishandeling in Eindhoven (filmpje) [Brent Leysen , Brett S.]

Weet niet precies hoe het was verwoord en van wie het kwam maar het was iniedergeval een vechtersbaas die zei dat het al erg moeilijk vechten was tegen twee personen en dat het tegen drie personen al vrijwel onmogelijk was. Hoewel je in de meeste films anders ziet :D

true that, daarom is het gokken dat je ze afschrikt

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.042
Alles wat de daders doet stoppen met hen geweld is ingrijpen

Wie zegt dat ze stoppen als jij in je auto gaat zitten roepen dat je de politie hebt gebeld en gaat doen alsof je op ze in rijdt ? Of gaat toeteren ?

Krijg bijna de slappe lach als ik zo'n situatie schets in me kop. Ik zie je al zitten, Tuutt tuut en die gasten met ze 6e maar schoppen. Jij wilt ze afleiden dat is wat anders dan ingrijpen. Het woord zegt het al 'grijpen' of 'vastpakken'.

Wie zegt dat ze stoppen als jij in je auto gaat zitten roepen dat je de politie hebt gebeld en gaat doen alsof je op ze in rijdt ? Of gaat toeteren ?

Krijg bijna de slappe lach als ik zo'n situatie schets in me kop. Ik zie je al zitten, Tuutt tuut en die gasten met ze 6e maar schoppen. Jij wilt ze afleiden dat is wat anders dan ingrijpen. Het woord zegt het al 'grijpen' of 'vastpakken'.
Wie zegt er dat ze gaan stoppen als je hen het vriendelijk vraagt of 1 ervan een mot tegen zijn muil geeft? Wie weet komen de andere 5 er dan gewoon bij om hen homovriendjes te verdedigen...

Tuiten -> mensen in de buurt kijken wat er aan de hand is -> als de daders uit 1/2 van de woning rondom iemand aan hen voordeur zien komen of door de ruiten zien kijken... Die dan mogelijk nog eens de politie gaan bellen of ingrijpen. Ze zijn dan ook niet meer in de meerderheid.
Daarom zeg ik van slimme mensen... Die weten dat het niet enkel om de tuut tuut gaat.
Roepen dat je politie gebeld hebt: denk je dat die gasten gearresteerd wouden worden?
Zou jij op iemand blijven slaan als je weet dat de politie op komst is?

• #1.044
Wie zegt er dat ze gaan stoppen als je hen het vriendelijk vraagt of 1 ervan een mot tegen zijn muil geeft? Wie weet komen de andere 5 er dan gewoon bij om hen homovriendjes te verdedigen...

Tuiten -> mensen in de buurt kijken wat er aan de hand is -> als de daders uit 1/2 van de woning rondom iemand aan hen voordeur ziet komen of door de ruiten zien kijken...
Daarom zeg ik van slimme mensen... Die weten dat het niet enkel om de tuut tuut gaat.
Roepen dat je politie gebeld hebt: denk je dat die gasten gearresteerd wouden worden?
Zou jij op iemand blijven slaan als je weet dat de politie op komst is?

Niet de vraag terugspelen want ik stel nergens dat je het ze vriendelijk moet vragen of een klap op ze kop moet geven.

Jij zegt dat slimme mensen op die auto manier ingrijpen en ingrijpen = stoppen geweld. Maar wie zegt dat er wordt gestopt ? Niemand dus grijp je ook niet in. Wel probeer je iets te doen oke, maar dat is toch wat anders eh ?

Ik ben juist van mening dat bijna niemand zou ingrijpen en dat nu uberhaupt nog niet kan weten.

Ik zeg toch niet dat het altijd helpt? En auto manier is niet enige optie, zo veel manieren die je kan bedenken.

Omdat je niet 100% zeker weet dat ze gaan stoppen doe je niets? Dat is al helemaal belachelijk.

Je kan het best op voorhand weten. Zeker als je jezelf in geest ertoe aanzet om zoiets niet te laten gebeuren als jij in buurt bent. Dat bijna niemand ingrijpt is waar, maar zij die wel ingrijpen is dat ofwel impulsief of iets dat ze al op voorhand bepaald hebben. Je hebt zelfs mensen die zich voorbereiden op het einde van de wereld. Maar als je anderen ziet vechten kan je nog niet op voorhand plannen wat je zou doen?

Weet je nog dat ik op het forum zei dat als er iemand in de buurt midden in nacht vuurwerk afsteekt buiten de legale uren dat ik dan de politie zou bellen of ga dreigen met politie te bellen. Had ik al voor nieuwjaar gepost. Na nieuwjaar toen enkele huizen verder vuurwerk werd afgeschoten ben ik in mn tuin gaan staan en heb ik getierd dat ik de politie gebeld heb en wat seconden later vuurwerk gedaan... Je kan je op elke situatie voorbereiden.

ik zou ook nooit ingrijpen als ik in m'n eentje ben behalve als het een van me vrienden zijn. met een groep zou ik onbekenden misschien wel helpen.

Ja, was een kennis die bedreigd werd door 2 anderen. Toen ik er wat van zei begonnen ze tegen mij, na een tijd ook fysiek. En die kennis deed NIKS. Daarom, ik zal het niet zo snel nog een keer doen..

out discussie, wel wel leuk.

groetjes

Of andersom ,
dat jij ingrijpt en jij aangehouden wordt,

omdat z'n eikeltje aangifte doet omdat hij klappen gekregen heb :rolleyes::mad:
helaas persoonlijke ervaring :(

Hahaha, ja herkenbaar. Er was ook nog een zakkenwasser die de daders op het idee bracht om een aangifte te doen voor discriminatie. :rolleyes:

Ja, was een kennis die bedreigd werd door 2 anderen. Toen ik er wat van zei begonnen ze tegen mij, na een tijd ook fysiek. En die kennis deed NIKS. Daarom, ik zal het niet zo snel nog een keer doen..
Dat heb ik ook al meegemaakt...
gast werd gepest, ik grijp in, en degene die ik geholpen had ging dan lekker dan meedoen met de tegenpartij en schopte me wat later zelfs in de rug terwijl ik met mn gezicht naar de oorspronkelijke daders stond...
Terwijl de oorspronkelijke daders zelf me eerder niet wouden aanvallen en me zelfs probeerden te overtuigen om hem niet te verdedigen zodat ze verder zouden kunnen doen...

Is weer bewijs hoe men enkel aan zichzelf denkt.
De gast die gepest werd wou zn status opkrikken door mij dan in mn rug te schoppen. Nou ja, toen ze hen dan later nog eens ambeteerden heb ik niets meer gedaan... Backstabbers heb ik 0 respect voor...

tja een kennis is natuurlijk ook een ander verhaal. ik heb het echt over me vrienden waar ik altijd mee omga zeg maar.

• #1.051
Je kan het best op voorhand weten. Zeker als je jezelf in geest ertoe aanzet om zoiets niet te laten gebeuren als jij in buurt bent. Dat bijna niemand ingrijpt is waar, maar zij die wel ingrijpen is dat ofwel impulsief of iets dat ze al op voorhand bepaald hebben. Je hebt zelfs mensen die zich voorbereiden op het einde van de wereld. Maar als je anderen ziet vechten kan je nog niet op voorhand plannen wat je zou doen?

Weet je nog dat ik op het forum zei dat als er iemand in de buurt midden in nacht vuurwerk afsteekt buiten de legale uren dat ik dan de politie zou bellen of ga dreigen met politie te bellen. Had ik al voor nieuwjaar gepost. Na nieuwjaar toen enkele huizen verder vuurwerk werd afgeschoten ben ik in mn tuin gaan staan en heb ik getierd dat ik de politie gebeld heb en wat seconden later vuurwerk gedaan... Je kan je op elke situatie voorbereiden.

Op je eerste alinea: je kunt je voorbereiden maar blijft voor mij een momentopname wat je doet. Misschien ben ik het dan alleen die dit heeft.....

Tweede alinea: nee

Ik zou ingrijpen als ik zoiets in Eindhoven zou zien, ookal ben ik minder sterk... Tenzij het echt om gasten a la Arnold Zwarteneger zou gaan...
Heb ik vroeger al meerdere keren gedaan met gevechten op school, de ene keer dat ik dan wat klappen moest incasseren en de andere dat het meteen gedaan was... Toen had ik slechte reputatie. Als ik nu het zelfde zou doen zou men vijfkant staan lachen :o.
Ik zou OP ZN MINST de politie bellen of gewoon roepen dat de politie op komst is...zodra dat ze politie horen zal het in veel gevallen gedaan zijn hoor... Gewoon mega aandacht trekken, zoals luidkeels roepen HELP en POLITIE...

E-hero talks...niet iedereen is p*ssy. In sommige delen van de wereld is ingrijpen de normaalste zaak...maar hier in deze regionen grijpen weinigen in omdat ze enkel aan zichzelf denken.

Sommige mensen lopen zelfs snel voorbij als je 'help' roept...:(

Op je eerste alinea: je kunt je voorbereiden maar blijft voor mij een momentopname wat je doet. Misschien ben ik het dan alleen die dit heeft.....
Voor jou kan ik natuurlijk niet spreken.

Maar voor iedereen hangt hangt het van het moment natuurlijk zelf ook nog wat af want niet elke situatie is gelijk, je kan je niet op alles voorbereiden etc.

Sommige mensen lopen zelfs snel voorbij als je 'help' roept...:(
True

Maar in dat geval is het ook al goed enkel om de aandacht van de omgeving te trekken en de daders bang te maken dat anderen de politie bellen of dat de hele buurt buiten komt kijken.

Juist wel, als je buf bent ga je veel sneller ingrijpen tegen mensen die zwakker zijn.
Als je ecto bent ga je niet tegen mega bodybuilders gaan roepen...
Is als je je in een schietpartij zou moeien met een baseballbat :rolleyes:

Mensen die zouden ingrijpen hebben ook hen limiet tot waar ze zouden ingrijpen, dus de sterkte van jezelf / tegenstanders maakt veel uit.

Juist niet. Je kan als 'zwakke' vrouw veel beter ingrijpen zonder dat het helemaal.uit de hand loopt.

Geen E-hero gelul, gewoon een goed geweten. Zou echt niet met mezelf kunnen leven als je bij zoiets doorloopt.

En vaak genoeg in elkaar geschopt zonder er iets aan over te houden, maakt je misschien wat overmoedig :D
Ben alleen als de dood voor steekwapens, maar daar denk je op zo'n moment ook niet aan.

---------- Post toegevoegd Tue 29 Jan 2013 om 20:52 ----------

En inderdaad ga ik ervan uit dat anderen mij ook helpen dan. Een moet de eerste zijn.

Juist niet. Je kan als 'zwakke' vrouw veel beter ingrijpen zonder dat het helemaal.uit de hand loopt.

Geen E-hero gelul, gewoon een goed geweten. Zou echt niet met mezelf kunnen leven als je bij zoiets doorloopt.

En vaak genoeg in elkaar geschopt zonder er iets aan over te houden, maakt je misschien wat overmoedig :D
Ben alleen als de dood voor steekwapens, maar daar denk je op zo'n moment ook niet aan.

---------- Post toegevoegd Tue 29 Jan 2013 om 20:52 ----------

En inderdaad ga ik ervan uit dat anderen mij ook helpen dan. Een moet de eerste zijn.

Fysiek ingrijpen als vrouw tegen meerdere mannen? Zal wel iets anders zijn dan alleen haren trekken en met de nagels krabben. :eek:

En dan maar hopen dat ze ook hetzelfde voor jou zouden doen.:)
Ga ik zelfs al niet meer van uit. Ik weet gewoon dat men in Be - NL veel te veel enkel aan zichzelf denkt. Enkel van je goede vrienden kan je het nog wat verwachten maar die zijn zelzaam en moet je nog steeds niet altijd van verwachten dat ze helpen. En je kan er niet altijd boos om zijn, als je goede vriend 1m60 is en 45kg weegt sjah...

Soms is het zelfs ook gewoon beter om je maat te zeggen je niet te helpen als je denkt dat hij het enkel erger gaat maken of zichzelf enkel in gevaar brengt terwijl zijn tussenkomst de situatie niet zou verbeteren.

In sommige delen van de wereld is ingrijpen de normaalste zaak...maar hier in deze regionen grijpen weinigen in omdat ze enkel aan zichzelf denken.
In sommige delen van de wereld heeft de overheid de burgers niet ontwapend zodat ze zichzelf en hun medemens kunnen verdedigen tegen criminelen wanneer dat nodig is. In deze regionen grijpen mensen niet in omdat ze niet met een mes in de buik willen eindigen en doodbloeden. En aan jezelf (eigen veiligheid) denken is trouwens geen schande.

Had het ook niet over vrouwen.

---------- Post toegevoegd Tue 29 Jan 2013 om 20:58 ----------

In sommige delen van de wereld heeft de overheid de burgers niet ontwapend zodat ze zichzelf en hun medemens kunnen verdedigen tegen criminelen wanneer dat nodig is. In deze regionen grijpen mensen niet in omdat ze niet met een mes in de buik willen eindigen en doodbloeden. En aan je eigen veiligheid denken is trouwens geen schande.
Niet zelf willen neergestoken worden vind ik wel wat overdreven gezegd. Ik vind het eerder omdat ze enkel om zichzelf geven.
Want ze bellen vaak zelfs de politie niet terwijl wanneer je de politie belt er niet ineens een mes in je buik verschijnt.
Agreed op die manier?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven