Fitness Seller

Gezocht: daders zware en laffe mishandeling in Eindhoven (filmpje) [Brent Leysen , Brett S.]

In sommige delen van de wereld heeft de overheid de burgers niet ontwapend zodat ze zichzelf en hun medemens kunnen verdedigen tegen criminelen wanneer dat nodig is. In deze regionen grijpen mensen niet in omdat ze niet met een mes in de buik willen eindigen en doodbloeden. En aan jezelf (eigen veiligheid) denken is trouwens geen schande.

Volledig eens.. Ik stel me tegenwoordig behoorlijk egoistisch op tegenover men mede bevolking en dat doe ik bewust! Tegenwoordig worden er hoax situaties opgezet dat er een persoon in nood is en plots word je besprongen door een paar tokkies.. Dit is het leven hedendaags, het is triest maar het is nu eenmaal zo.

Sry maar als ik ergens zie liggen en ik weet niets van de situatie af bel ik de politie maar ik ga er zeker niet naartoe gaan.

Ik denk dat ik nog verdomd egoïstisch zal reageren in zo'n situatie :)

Veel hangt af van wat je al meegemaakt hebt in je leven. Als je aangevallen wordt of je ziet iemand aangevallen worden, dan ben je vaak overdonderd door de feiten waardoor je als het ware "bevriest" en je niet handelt zoals je wil. Achteraf heb je dan zoiets van: ****, het was een ecto en ik heb niet ingegrepen".
ALs je echter al wat meegemaakt hebt, of je komt bijvoorbeeld uit een oorlogsgebied of zo, dan heb je een dikkere huid en kan je sneller ingrijpen.
Ikzelf ben opgegroeid in een zeer slechte omgeving. Zowel thuis als de wijk waar ik woonde was er vveel geweld. Al van kleins af kreeg en gaf ik slaag. Als ik nu in een situatie terechtkom waar ik iemand in gevaar zie, of zelf gevaar loop, dan duurt het maar een halve seconde dat ik " bevries" en daarna schiet ik in "actie". Natuurlijk is dat niet altijd even gezond, zoals mijn ontmoeting met de hooligans, maar ik kan mijn ogen niet sluiten als in onrecht zie. Al moet ik toegeven dat ik nu wel voorzichtiger ben geworden omdat ik verantwoordelijk ben voor mijn echtgenote en mijn dochtertje. Ik zou niet willen dat ze net als mijn ma haar kinderen alleen moet opvoeden omdat papa dood is.

De meeste hier zijn best wel beta. :o Ik zou wel ingrijpen in zo situatie, ongeacht hoeveel personen er zijn. Het kan goed of slecht eindigen, en hoe het eindigt maak ik me niet druk om.

Ik kan je enkel gelijk geven!

Vrije wapendracht lijkt misschien niet de meest logische oplossing, maar het is een stap in de goede richting. Luister maar naar onderstaand verhaal. Een jonge vrouw is alleen thuis met haar baby van enkele maanden. Ze belt eerst de politie en wacht vervolgens de inbrekers op met een shotgun. Zodra ze binnenkomen haalt ze de trekker over. Resultaat: de moeder en de baby zijn safe.

http://www.youtube.com/watch?v=s1-Kz3vU5DY

Als je hier moet wachten op de politie, zijn ze je huis al lang binnengebroken en wie weet wat ze nog allemaal kunnen doen... En denk niet dat je je mag verdedigen, want zelfs criminelen hebben rechten...
Moet kunnen, zelfs al is de kans dat ze de inwoners vermoorden maar 1% is dan vind ik het nog steeds verantwoord om zoiets te doen.

---------- Post toegevoegd Wed 30 Jan 2013 om 13:02 ----------

Ieder mens een wapen geven is gewoon ridicuul...

Volgens mij moeten België en Nederland investeren in kernwapens zodat we internationaal terug iets voorstellen. Want nu betekenen wij echt niets in deze wereld XD
Ik ben van mening dat niet dodelijke wapens tot een zeker niveau toegelaten moeten zijn. Pistolen en geweren niet.
Bv beanbag shotgun legaal maken. Gulden middenweg al hoor je er niet veel van.

Maar internationaal heeft bv Iran over enkele jaren een atoombom klaar
optimistisch gezegd (voor ons)

---------- Post toegevoegd Wed 30 Jan 2013 om 13:09 ----------

Heeft niets met stoer zijn te maken....
Ik ben ook zo, al ben ik in de minderheid of zwakker dan ben ik nog steeds niet bang om de confrontatie aan te gaan.
Je hebt mensen die het dom noemen etc maar is uiteindelijk gewoon een karaktertrek waar je eerder negatieve gevolgen van krijgt...
Bij sommige dingen zul je letterlijk of bijna letterlijk over mn lijk moeten gaan. Of dat stoer is?

Heeft niets met stoer zijn te maken....
Ik ben ook zo, al ben ik in de minderheid of zwakker dan ben ik nog steeds niet bang om de confrontatie aan te gaan.
Je hebt mensen die het dom noemen etc maar is uiteindelijk gewoon een karaktertrek waar je eerder negatieve gevolgen van krijgt...
Bij sommige dingen zul je letterlijk of bijna letterlijk over mn lijk moeten gaan. Of dat stoer is?

Ja allemaal mooi en aardig maar maak het maar eens waar. Als je echt in zo'n situatie staat denk je wel even aan jezelf eerst. Maargoed jullie mogen best de alpha uithangen hier.

Ja allemaal mooi en aardig maar maak het maar eens waar. Als je echt in zo'n situatie staat denk je wel even aan jezelf eerst. Maargoed jullie mogen best de alpha uithangen hier.
Ik denk zelf zelden eerst aan mezelf als ik iets doe. Kwestie van karakter. Niet iedere mens is gelijk.
Ik hoef me niet alpha te voelen en ik ben op meer vlakken alpha dan beta (aan anderen denken is in het algemeen eerder beta ook). Ik heb al gelijkaardige situaties meegemaakt en ingegrepen, heb zo al klappen gehad maar heb zo ook al de aanvallers kunnen tegenhouden. Van wat blijvend is enkel gebroken neus aan overgehouden. Ja was het waard...

Natuurlijk is het dom om een groep aan te vallen als je zwaar in de minderheid bent. Het eerste wat je moet doen is zowiezo gsm pakken en politie bellen, no doubt 'bout that. Kan je gaan lullen dat politie niets voorstelt, maar van zodra de aanvallers een politiesirene horen zullen ze wel gaan lopen.

Dat je na je belletje er wilt tussen springen is op zich erg nobel en moedig, maar nog steeds erg dom. Kans dat je wint is miniem, alleen is de kans redelijk dat ze zich op jou zullen storten zodat het andere slachtoffer kan gaan lopen. Dat jij liever jezelf in het ziekenhuis ziet liggen dan een ander, daar valt nog wat voor te zeggen.

In mijn ogen kan je na je belletje het best aandacht proberen te trekken door veel lawaai te maken zodat er meer toeschouwers komen en de daders door krijgen dat ze hier wel problemen mee kunnen krijgen. Als ook dat niet lukt, dan zou ik (persoonlijk) wachten op politie, maar als je toch de held wilt uithangen, scheld ze dan van op een afstand uit voor *******, wacht tot ze op je af komen lopen, en loop dan zo snel mogelijk weg richting politiebureau en hoop dat je ze voorblijft :roflol:

Ik denk zelf zelden eerst aan mezelf als ik iets doe. Kwestie van karakter. Niet iedere mens is gelijk.
Ik hoef me niet alpha te voelen en ik ben op meer vlakken alpha dan beta (aan anderen denken is in het algemeen eerder beta ook). Ik heb al gelijkaardige situaties meegemaakt en ingegrepen, heb zo al klappen gehad maar heb zo ook al de aanvallers kunnen tegenhouden. Van wat blijvend is enkel gebroken neus aan overgehouden. Ja was het waard...

100 respectpunten jouw kant op, held
inb4 whami staat binnenkort in de krant als degene die te hulp schoot en verlamd werd getrapt

Natuurlijk is het dom om een groep aan te vallen als je zwaar in de minderheid bent. Het eerste wat je moet doen is zowiezo gsm pakken en politie bellen, no doubt 'bout that. Kan je gaan lullen dat politie niets voorstelt, maar van zodra de aanvallers een politiesirene horen zullen ze wel gaan lopen.
Hangt er vanaf van het moment of ik politie eerst zou bellen.

De meeste hier zijn best wel beta. :o Ik zou wel ingrijpen in zo situatie, ongeacht hoeveel personen er zijn. Het kan goed of slecht eindigen, en hoe het eindigt maak ik me niet druk om.

Heeft niets met beta te maken.. Is mij ook enigsins aangeleerd bij de brandweer: Als de situatie niet veilig is voor jezelf grijp je niet in.

100 respectpunten jouw kant op, held
inb4 whami staat binnenkort in de krant als degene die te hulp schoot en verlamd werd getrapt
Heeft ook niets met held zijn te maken. Helden bestaan in mijn ogen ook niet, enkel pussies, die niet ingrijpen op momenten dat het nodig is. Dat men in bepaalde gevallen niet ingrijpt kan ik nog inkomen maar je bv de keuze hebt tussen jouw leven en dat van 5 kinderen lijkt de keuze me simpel. Maar de meeste mensen in Be-NL zouden zichzelf verkiezen. Voor mij is het gewoon simpele wiskunde. Wanneer het om 5 bejaarden gaat jah dan is het anders, dan mogen zij het loodje leggen hoor. En wat jij een held noemt zou ook zn leven voor die bejaarden geven.
Niet held vs normale man maar de juiste keuze maken vs p*ssy zijn.
Iemand die verkiest zichzelf te redden boven 5 kinderen mogen ze van mijn part de rest van zn leven folteren...
Dat laatste of iets gelijkaardigs zou me idd wel eens kunnen overkomen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.098
Heb je nu nog het verschil tussen ingrijpen en afleiden niet begrepen ?

Antwoord nou eens kort op het volgende:

Er zijn tientallen soorten situaties te bedenken waar jij als 'normale man die een goede keuze maakt' tussen kan komen.
Knap dat je nu al weet dat je niet bevangen raakt van de schrik of dat je in een toestand bent van scheit aan ofzo maar dat terzijde.

3 gasten met mes bedreigen een jongenman in een hoekje wat doe jij ?

6 allochtonen (mogelijk met boksbeugel + mes) bedreigen 4 allochtonen wat doe jij ?

3 Afrikanen van 1.90 bedreigen een Afrikaans meisje ?

Vertel nou eens waar je letterlijk ingrijpt en niet met een trompet geluid gaat staan maken om ze te laten schrikken. Want als jij mensen die niet ingrijpen als 'p*ssy' beschrijft ben jij het ook als je niet INGRIJPT.

Is toch op minder dan 30 sec gebeurt? Dus hoe bedoel je?

+1

Zelfde bij mij voor Hoger Redder.

Heb je het al eens eerder gedaan? Ik wel. Moest ambulance hebben op vakantie in zeeland, kreeg eerst een centrale, die moesten me doorverbinden naar ambulance in zeeland, maar kreeg Maastricht aan de lijn. Daarna de wouten van Maastricht en toen eindelijk ambu Zeeland. Om te janken.

Heb je het al eens eerder gedaan? Ik wel. Moest ambulance hebben op vakantie in zeeland, kreeg eerst een centrale, die moesten me doorverbinden naar ambulance in zeeland, maar kreeg Maastricht aan de lijn. Daarna de wouten van Maastricht en toen eindelijk ambu Zeeland. Om te janken.

:roflol:

Nee, heb het nog nooit moeten doen, maar toen ik zelf een keer meppen kreeg van 4 buitenlanders, hebben we nadien ook politie gebeld en die waren er toch op enkele minuten (< 5 min). Meestal duren zo'n gevechtjes niet lang, dat weet ik ook, maar als politie meteen wordt gebeld is er misschien nog een kans dat ze de avond zelf nog worden opgepakt ...

Terug
Naar boven