Fitness Seller

goede training biceps? spier korter krijgen?

FloR

Novice
Waardering
0
Hoi builders,

Ik ben nu een dikke drie maanden aan het trainen. Sinds een week zijn we overgeschakeld naar een isolerend schema:

1. borst + triceps
2. biceps + onderrug
3. schouders + bovenrug

Hierbij rust ik steeds 48uur alvorens dezelfde spiergroep opnieuw te trainen.

De oefeningen die ik doe voor de biceps zijn de volgende:

• Cable Curl

beginnen met laag gewicht, steeds 15 herhalingen, tot uitputting

• Dumbbell Curl

idem, beginnen met laag gewicht, steeds verhogen tot uitputting

• Dumbbell Incline Curl
idem
• Machine Curl
opbouwen met gewicht, daarna opnieuw afbouwen in gewicht en op die manier afbouwen (tot uitputting)

Eerste vraag: zijn deze oefeningen goed? Doe ik er goed aan steeds 15 herhalingen te nemen?

Nu had ik nog een tweede concrete vraag over mijn biceps.
In vergelijking met andere, heb ik een 'langer-uitgerekte' biceps. Dus als ik mij arm plooi, dan is die spier bij mij niet zo 'kort' - ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Heeft iemand tips hoe ik die spier als het ware 'korter', compacter kan krijgen?
Of ben ik gewoon de ongeduldig en moet ik keihard doortrainen?

mijn stats:
1m70
65kg (gekomen van 62kg)

Mvg,
f.

waardeloos schema en wees gezegend met een lange spierbuik!

• Topic Starter Topic Starter
Kan er mij iemand dan zeggen wat ik fout doe?

Minder reps doen bij de oefeningen? Korte opwarming & vervolgens meteen genoeg gewicht pakken?

Hypertrophy-Research.com

zo. leesvoer. fundamentals eerst.

ondertussen ga ik er van uit dat je een blessure vrije historie hebt? Welke sporten heb je beoefend/beoefen je?

Hoef je je benen niet te trainen? :(

Wat wil je eigenlijk bereiken met trainen? Wil je spiermassa, kracht, sportspecifieke kracht, uithoudingsvermogen?

Train je benen man!

als je spierballen wil moet je vooral niet 4 oefeningen biceps met talloze reps doen.
kies voor BB-curl 15-12-10-8-6 . en klaar ben je met biceps.
op naar de volgende spiergroep.
zoals jij traint overmatig tot falen is die 48 uur echt niet genoeg om te herstellen.
de spreuk is hier dan ook :""meer is niet altijd beter"".

Hoi,

Bedankt voor de reacties!
Ik ga zeker nog wat bijlezen en proberen een optimaler schema op te stellen...
Het is alleen niet gemakkelijk omdat ik vaak tegenstrijdige informatie krijg..

De rode draad lijkt mij minder aantal oefeningen doen.
Ik deed zoveel oefeningen om de spier goed uit te putten zodat ze daarna gaat groeien (dat hadden ze mij in de gym wijsgemaakt)

Wat betreft andere sporten:
- ik heb jaren atletiek gedaan (60m, 100m)
- ik fiets per jaar ongeveer 15.000 km, waarvan deel in competitie

dus wat betreft mijn benen: die hebben wel wat vorm hoor!

In vergelijking met andere, heb ik een 'langer-uitgerekte' biceps. Dus als ik mij arm plooi, dan is die spier bij mij niet zo 'kort' - ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Wees blij ! !

Veel mensen klagen juist over een korte biceps wardoor er een "gat onstaat tussen bcep/onderarm als ze hun arm buigen.

BB'rs zijn al jaaaaaaren bezig oefeningen te doen waarvan ze denken dat deze de biceps langer maakt.

Probeer benen nou maar gewoon een keer voor de grap. Je zult merken dat het eigenlijk best lache is ! 2 oefeningen voor biceps is genoeg. Ik voetbal ook 3 keer in de week minimaal, ik dacht de eerste maanden ook van ja ik voetbal dat is wel genoeg, deed soms leg extensions en daardoor waren mijn quads kort en dik en hams. Lang en minder gespierd, daardoor ging ik verkeerd lopen en kreeg een heup blessure dus neem het serieus !

dat je bicep lang is dus als je em langs je lichaam hebt hangen komt door je lichaamsbouw, waarschijnlijk ectomorfisch. Ik heb dat ook, als ik ze span lijken ze wel 2x zo groot, deal with it. enigste manier is zoveel mogelijk massa aan te zetten :)

iemand in mijn gym legde mij ooit uit dat Hammer curls met een dumbbell ook wel werken.. bij een BB curl gaat de bicep nl de breedte en hoogte in, en door je onderarm iets te draaien (naar die hammer curl) pak je de biceps op een andere manier..

Ik ben zelf niet zo overdreven groot (lichaamslengte) en ik heb dat probleem niet, echter die ik de hammer curls wel tussendoor voelt ook wel lekker aan.

Je pakt de biceps niet op een andere manier, maar minder.

Hammercurls ed zijn meer gericht op brachialis en brachioradialis

Ik heb mijn oefeningen aangepast.

Ook borst/triceps is anders:
10 min opwarming cardio-vasculair
1 x opwarmen licht gewicht
4 x setjes van 10 reps met meer gewicht dan vroeger
dan klaar!

biceps ga ik zelfde toer op: minder oefeningen, maar iets meer gewicht, minder reps (vier setjes van ongeveer 10)

hopelijk is dit beter!

Voor 3 maanden trainen blijft het waardeloos schema.

1. Na 3 maanden al overstappen op een schema dat alle spieren maar 1x per week traint is niet handig. Zou langer full body doen dan naar bv UB/LB schema gaan.
2. Benen moet je gewoon doen, en echt niet alleen voor de omvang van je benen, maar ook voor stoot hormonen die die training oplevert en de hulpspieren die je gebruikt zoals je buik en rug.
3. Meer compounds en minder isolatie. 4 oefeningen biceps is in dit stadium overkill en verspilde tijd. Met goede trainingen voor de rug en minimaal ondersteuning in de vorm van curls gaan je biceps ook wel, en hetzelfde geldt voor borst en schouders trainen en het effect op de triceps.

Voor 3 maanden trainen blijft het waardeloos schema.

1. Na 3 maanden al overstappen op een schema dat alle spieren maar 1x per week traint is niet handig. Zou langer full body doen dan naar bv UB/LB schema gaan.
2. Benen moet je gewoon doen, en echt niet alleen voor de omvang van je benen, maar ook voor stoot hormonen die die training oplevert en de hulpspieren die je gebruikt zoals je buik en rug.
3. Meer compounds en minder isolatie. 4 oefeningen biceps is in dit stadium overkill en verspilde tijd. Met goede trainingen voor de rug en minimaal ondersteuning in de vorm van curls gaan je biceps ook wel, en hetzelfde geldt voor borst en schouders trainen en het effect op de triceps.

Bedankt man! Ik ga uw raad zeker niet in de wind slaan & mijn schema aanpassen! Dit is gouden raad!

En hoe bedoel je, onderrug en bovenrug trainen. Gaat dat dan?? Ik dacht het niet. Er zijn toch rugspieren die van onder tot boven lopen en die kan je toch niet apart trainen??

Terug
Naar boven