MuscleMeat

GoHeavyLifter's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Midian zei:
You're just jealous!!!
Ik krijg meer uit een single ply van 70 € dan jij uit een double ply custom made demin krijgt *danst rond* :D

Je komt er wel, DD is dan ook iets moeilijk om mee te beginnen.

hehe, jaloers is het niet hoor. ik ben wel onder de indruk van je arch! :thumb:

Midian zei:
Je ziet ook duidenlijk dat het er niet om gaat om een shirtje aan te trekken en opeens gaat je bench omhoog, je shirt leren gebruiken is ook iets waar je op moet trainen. ;)

precies, er zijn er hier veel die dat vergeten. hoe kan je trouwens ergens over oordelen zonder het ooit geprobeerd te hebben/ervaring mee te hebben. dat zijn zo van die dingen die ik soms niet goed versta...

De mensen die ingepakt als een mummy en krom als een banaan op de bench gaan liggen zijn weer gelijk op hun pik getrapt hehe.
Champ blijft mijn held, 200kg ff 3 reps. Geen arch, geen shirt.

haha, zou jij je naam dan niet eens vlug laten veranderen? :D ;)

Metal^militia zei:
De mensen die ingepakt als een mummy en krom als een banaan op de bench gaan liggen zijn weer gelijk op hun pik getrapt hehe.
Champ blijft mijn held, 200kg ff 3 reps. Geen arch, geen shirt.

mijn pik is dan ook zo lang dat hij altijd op de vloer zit te slepen waardoor mensen er altijd op trappen. Een poolstok springer springt ook niet zonder stok dus ik bench niet zonder shirt of arch. Het is nu eenmaal de sport ... mijn tegenstanders gaan mij geen handicap gunnen omdat ik het niet zou doen dus train ik erop om mijn shirt optimaal te kunnen gebruiken en ook mijn arch zo groot mogenlijk te maken aangezien ik geen buikje heb kan ik dat best wel gebruiken een goede arch. Ik zie niet wat daar zo erg aan is persoonlijk wil je het niet doen mij niet gelaten, maar gebruik het dan niet als excuus als je eens een competitie verliest, het mag dus het is je eigen keuze om het niet te doen.

Midian zei:
mijn pik is dan ook zo lang dat hij altijd op de vloer zit te slepen waardoor mensen er altijd op trappen. Een poolstok springer springt ook niet zonder stok dus ik bench niet zonder shirt of arch. Het is nu eenmaal de sport ... mijn tegenstanders gaan mij geen handicap gunnen omdat ik het niet zou doen dus train ik erop om mijn shirt optimaal te kunnen gebruiken en ook mijn arch zo groot mogenlijk te maken aangezien ik geen buikje heb kan ik dat best wel gebruiken een goede arch. Ik zie niet wat daar zo erg aan is persoonlijk wil je het niet doen mij niet gelaten, maar gebruik het dan niet als excuus als je eens een competitie verliest, het mag dus het is je eigen keuze om het niet te doen.

AMEN

en en andere quote :

Shawn Lattimer zei:
anyone who has never tried to use a shirt like I use has no idea how much work and practice it takes to bench in a high performance shirt. You can not throw on a shirt and bench 900 pounds. If it was that simple, everyone could do it!
I see many raw advocates on the internet, and they all seem to hold the view that equipped lifters don’t try to get stronger, they just train to use equipment better. This is completely untrue. I am considerably stronger now than I have ever been. For example, I am dealing with numerous injuries, first among which is an almost destroyed right rotator cuff. Doctors have recommended complete shoulder replacement. I can still do close grip reps with over 500 pounds raw. And I don’t train raw at all. My best raw bench 3 years ago was 550. If I can rep 500x3 close grip, I am most certainly much stronger than I was when I benched 550 raw.
Additionally, many raw advocates seem to show no respect at all for shirted lifters. If a person wants to lift raw, that is a choice. I thoroughly respect raw lifters, and I have trained many raw lifters. I simply wish the loudmouths on the internet would return some respect to those of us who use equipment.
As far as cheating, how is it cheating when every lifter has access to the same equipment and training methods?? Everyone has to follow the same rules in their federation. Its only cheating when you try to sneak in an extra layer or an illegal material. Powerlifting has evolved over the years to include equipment. You can lift with or without it, in whatever federation you please. So I really cannot fathom the idea that equipment is cheating.

Mijn naam komt van een liedje van Metallica dat op winamp speelde toen ik me hier registreerde :)

Jullie hoeven me helemaal niet te vertellen dat het met competitie te maken heeft etc., dat onderkende ik al een paar posts naar boven. Het is gewoon dat ik het persoonlijk niet interessant vind met al die equipment en het is m.i. ook een grote reden waarom powerliften niet aanslaat bij het grote publiek en altijd een randsport blijft i.t.t. olympisch heffen bv.
Maar goed, ik geloof dat ik m'n mening hierover nog nooit gegeven had, daarom zei ik het. Had ik misschien in m'n eigen log moeten doen, mijn excuses hiervoor ;)

Ja dat ben ik wel met je eens, al die spullen schrikken beginners onwijs af.....

Normaal zou ik deze off-topic shit verwijderen ... maar de kindjes hebben het bijgelegd dus niemand bezwaar dat het blijft staan? ;)

31 augustus 2005

LB day

GM:
20*10, 60*6, 60*6, 100*6, 120*3, 140*3

Sumo DL:
60*6, 100*6, 140*6, 160*3, 180*3

Push Press:
20*6, 40*6, 60*6, 60*6

Abs:
...

Commentaar: rustig getraind vandaag. ik voelde me niet 100%. en morge moet ik alweer DE LB doen. daar wil ik alles op geven.

1 september 2005

Dynamic LB

SP Box Squat: (+ 4 D Bands)
opw...
110*2 ---> 10sets

Quarter pin Squat: op de pin vertrekken
100*6, 140*6, 180*6, 220*6
260*6
300*6
330*3
350*3 (PR)
370*1 (PR)

40kg pinch plate S.L. Deadlift:
5*10reps
daarna nog wat SS's overhead presses met die 40kg (2schijven van 20kg)

Incline Sit-up:
+10kg ---> 5*15reps

Commentaar: supertraining, kvoelde me echt goed vandaag! weer een nieuwe oefening erbij. normaal moest ik 6D. bands gebruiken, maar er zijn er teveel gesneuveld de laatste tijd :D
btw, de baar staat nu permanent krom, ik hoop dat de eigenaar snel een nieuwe aanschaft :D

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je PR's! Zeer sterke training :thumbs:

:eek: Damn goede lockout's!!

Mijn rug zou breken onder zulk gewicht :thumbup:

straks ga je extra lidgeld moeten betalen omdat de eigenaar steeds nieuw materiaal moet kopen ;)

goeie training trouwens, sterke kerel!!!

2 september 2005

JUDO training (20.00u - 21.30u)

Commentaar: m'n schouders waren wasted van gisteren te trainen. voor de rest ging het wel goed.

Terug
Naar boven