- Waardering
- 133
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 90kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een squat perfect uitvoeren is echt moeilijk. Een video plaatsen is wel een goed idee.
Zelf heb ik al moeite met het uitvoeren van een squad zonder gewicht, dus echt rspect.
Zonder gewicht snapte ik er geen drol van, maar dan heb je ook geen tegendruk en zal je de beweging ook niet snel onder de knie krijgen 

Oké dan, thx voor de tip. Ik denk doe het eerst eens zonder gewicht. Het is dan erg lastig. Borst is dan recht vooruit, mijn hoofd ook, maar mij rug is dan wel heel arched. Als ik dan met mijn hoofd naar boven en mijn heup naar voren ga voel ik 'm best wel in mijn onderrug. Ik hoop dat het dan met gewicht wat gebalanceerder en minder geforceerd aanvoelt.Een squat zonder gewicht uitvoeren is ook lastig, dat komt omdat er geen gewicht is![]()
Als je wat gewicht hebt is de rug iets stabieler en heb je sneller de neiging meer aan te spannen zodat je niet voor of achterover gaat..
ALs je die oefent, doe beter een stang met 5 of 10kg gewicht beide kanten, zo heb ik het ook geleerdZonder gewicht snapte ik er geen drol van, maar dan heb je ook geen tegendruk en zal je de beweging ook niet snel onder de knie krijgen
![]()
Tof man, ik ga morgen weer naar de sportschool, ga dan denk ik ook ff filmpie maken.Hey y'all,
Even een korte update. Heb geen video want het was druk (mensen gooien mijn perfect neergezette telefoon om met hun gedoe LOL), even kijken of het volgende keer beter kan.
Het ging iig echt een stuk beter. Ik stond stabieler zonder schoenen, en door mezelf aan te kijken in de spiegel en mijn heupen meer "naar voren" te bewegen bij het omhoog komen voelde het gewoon beter. Heb ook wat voorzichtiger gedaan met mijn knieen, en ja dat maakt het geheel wel beheerster omdat ik het langzamer deed. Heb ze wel een beetje op slot gezet, maar niet meer terug gestuwd zeg maar.
Echt super bedankt voor jullie tips tot nu toe! Will be back![]()
Oké dan, thx voor de tip. Ik denk doe het eerst eens zonder gewicht. Het is dan erg lastig. Borst is dan recht vooruit, mijn hoofd ook, maar mij rug is dan wel heel arched. Als ik dan met mijn hoofd naar boven en mijn heup naar voren ga voel ik 'm best wel in mijn onderrug. Ik hoop dat het dan met gewicht wat gebalanceerder en minder geforceerd aanvoelt.
Tof man, ik ga morgen weer naar de sportschool, ga dan denk ik ook ff filmpie maken.
Geloof me, ik ben ervaringsdeskundige. Maar je squat vanaf de zijkant gezien is prima, als je vanaf deze techniek verder gaat bouwen gaat alles goed. Let goed op dat je je knieën goed naar buiten duwt. Ik kan niet zien of je dat doet vanaf de zijkant, maar het lijkt er wel op. Ga zo door
Goede squat zo, gewoon zo volhouden gaat prima!HAH @ die gozer achter bij de spiegel.. Kijk hoe hij zijn schouders traint xD lekker rusten als hij beneden is hangend langs zijn lichaam.. p**mel van vorige filmpje zeker xD
Wat doet hij dan verkeerd? Hij tilt die dumbbells vanuit een dood punt met zijn schouders, behoorlijk strict. Liever dit dan iemand die staat te zwaaien.
Wat doet hij dan verkeerd? Hij tilt die dumbbells vanuit een dood punt met zijn schouders, behoorlijk strict. Liever dit dan iemand die staat te zwaaien.

?Unless your super flexible your knees will go over your toes in ATG squats either that or you're not doing real ATG squats. When people are talking about keeping your knees behind your toes the're talking about powerlifting style squats. Its important you don't get these 2 confused.
Everyone on this site always describes a power/wide type squat when giving out form advice on squatting. There is nothing wrong with the knees coming out over the toes in a narrow, deep squat. As long as the upright position is maintained, and the lower back doesn't round, the knees coming out to some degree is normal.

Mark Rippetoe zei:Thanks for bringing this up. Squat depth is critically important, but so is correct form. ATG-level depth most usually requires that the lumbar muscles relax the lordosis and that the hamstrings relax before extreme depth can be reached. It doesn't sound like a good idea to me that anything be relaxed in a deep squat, since doing this kills your good controlled rebound out of the bottom and risks your intervertebral discs. Those rare individuals that can obtain ass-to-ankles depth without relaxing anything might be able to get away with it, but as a general rule you should squat as deep as you can with a hard-arched lower back and tight hamstings and adductors. This depth will be below parallel, but it will not usually be "ATG".
Rip

Teveel uitlopend commentaar, waar blijven de ass-to-the-grass comments ?
Mijn squats zijn ook niet perfect, het is moeilijk om het 100% goed onder knie te krijgen.
@The Rock
De jongen zegt dat ie Rippetoe volgt, jij komt met powerlifting squats.Waarom richt je je tot mij? Je hebt een heel verhaal over knieën over de tenen, terwijl ik dat niet behandel in mijn posts. En wat je de punt van je post? Deze jongen vraagt om squat advies, dat wordt gegeven en zijn 2e filmpje is stukken beter dan de eerste. Je haalt een discussie aan (tenen over de knieën, olympische squat vs powerlift squat) die er niet toe doet in dit topic.