Jup, ook nog een heleboel gejat van Apple .. Die hebben de zakelijk niet-slimme zet gedaan in het begin van de jaren negentig, dat ze hun besturingssysteem alleen maar samen met bepaalde hardware wilden verkopen. Dat ging dus niet goed, maar Microsoft, die tot toen toe alleen nog maar DOS hadden, hebben hun idee van een grafisch omgeving gejat van MacOS of hoe dat toen heette (kan wel hetzelfde geweest zijn, maar ik weet het niet zeker).
Net als dat grapje over een overleg tussen Ericsson en Nokia .. Zegt Nokia 'wij maken een telefoon zonder antenne, want mensen willen een telefoon zonder antenne'. Ericsson: 'wij maken een telefoon met antenne, want een telefoon zonder antenne werkt niet' (natuurlijk heb ik het hier over een uitstekende antenne, want elke mobiel heeft een antenne). En guess what, wie het meeste succes had. En guess nog eens .. Ik zat met mijn telefoon-met-antenne (overigens van KPN, niet Ericsson) vrolijk te bellen in de trein, terwijl mijn overbuurman met telefoon-zonder-antenne (wel van Nokia

) geen ontvangst had

Ik kijk dus liever naar de technologie dan het mooi, maar ja, ik ben de uitzondering die de regel bevestigt.
Heeee, bedenk ik me ineens .. Zo zijn we toch weer terug bij de mobiele telefoons, waar deze thread mee begonnen is!
edit: oh ja, en onder de motorkap hebben ze ook nog een hele zwik van UNIX 'overgenomen'.
Ook wel een goeie bak .. Pasgeleden werd een bug in bepaalde open source software (ik dacht 1 of andere bibliotheek waar o.a. Apache webserver gebruik van maakt) gevonden ... Kwam in de kijker dat ook Microsoft die code in Windows had gebruikt en dus die bug moest fixen. LOL, en dat terwijl zo'n topman van M$ pas nog had gezegd dat Open Source de dood was (of weet ik veel hoe ie het had gesteld, er klonk iig goed in door dat ze in hun broek schijten bij M$). Ze hadden de wet niet overtreden (dit stukje code viel niet onder de GPL, wat ervoor zou zorgen dat je het niet commercieel mocht uitbuiten, maar zo maken ze zichzelf wel een beetje (veel) belachelijk natuurlijk