XXL Nutrition

Gratis Whey Perfection samples bij Bodyenfitshop.nl!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me geinig!! Effe proberen!!

heb ze intussen geprobeerd, enkel de choco is nog over.
Als het om de smaak gaat is melk zeker aan te raden, de vanille was super zo!!

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga de samples aanvragen en heb zojuist ook een bestelling geplaatst onder ref 110905

Graag jullie aandacht voor het afleveradres.

wat zijn de verhoudingen van de soorten whey?
aangezien ik dit toch ook wel belangrijk vind.

mm, heb me niet kunnen inhouden. Heb net een pot besteld + een pot crack voor een kennis. Samples mogen zeker! :D

@Body en Fitshop: Heb het bij een vriend van me geproefd en heb zelf ook maar meteen Whey Perfection besteld, hartstikke lekker! :) Is er misschien een mogelijkheid om een sample NOX pump oid erbij te krjigen? (ref 110975) :D

Bedankt voor de topshake!

wat zijn de verhoudingen van de soorten whey?
aangezien ik dit toch ook wel belangrijk vind.
Whey Perfection is 90% concentraat 5% isolaat 5% hydrolisaat
2270gram = 32,90euro

Samenstelling per 100 gram:
Kcal 393
Eiwit 78,0 gr
Koolhydraten 9,0 gr
Vet 5 gr

Of er een significant verschil is tussen concentraat/isolaat/hydrolisaat: doe ik een repost van mezelf:

Whey protein concentrate is derived from sweet cheese whey using an ultra- filtration process in which fat, lactose, and other materials are largely removed from the product. Whey protein concentrate contains about 80% pure whey protein. Whey proteins have a fast digestion rate. Whey proteins are absorbed by the body within approx 2 hours. It is great for post workout shakes as well as anytime you need a quick burst of amino acids.

Protein isolate is derived from a protein concentrate using a cold-filtration, a microfiltration, or an ion-exchange process in which the fat, lactose, and other materials are nearly completely removed. An isolate contains over 90% pure protein and very little (if any) fat and lactose.

Hydrolyzed protein is enzymatically treated to form a hydrolysate. This results in short chain peptides and amino acids, thereby drastically increasing the absorption rate [bron]

Concentraat bevat ongeveer 80% eiwitten, isolaat bevat ongeveer 90% eiwitten.
Een isolaat is duurder omdat het meer eiwitten bevat en omdat het technisch moeilijker (duurder) is te maken.
Een isolaat is vooral geschikt voor mensen die lactose intollerant zijn en voor mensen die graag veel geld uitgeven aan supplementen. Alle anderen kiezen voor een concentraat.

Opname
Isolaat is niet veel sneller dan een concentraat. Het eiwit op zich is hetzelfde. Het enige verschil is dat een whey concentraat meer lactose en vetten bevat naast het eiwit (en derhalve minder eiwit).

De vertraging door lactose en vetten is niet zo heel groot denk ik.

De aminozuurwaarden in het bloed na inname van whey lopen overigens al aardig op na een uur. De piek kan inderdaad rond 90-120 minuten liggen. Ik verwacht dat er individuele verschillen zullen zijn.

De opnamesnelheid van een hydrolisaat is afhankelijk van de mate van hydrolisering. Ik ken hiervan helaas geen tijden.

Kris

Bloedwaarden met hydrolisaat pieken op ca 80minuten
(Calbet JA, MacLean DA. Plasma glucagon and insulin responses depend on the rate of appearance of amino acids after ingestion of different protein solutions in humans)

Voor aminozuren geld ca 60minuten (Tipton KD, Borsheim E, Wolf SE, Sanford AP, Wolfe RR)

Isolaat piekt pas na 2uur (Dangin et al)

Concentraat is langzamer dan isolaat
De tijden lijken me vrij hoog? Hoewel er natuurlijk over pieken gesproken wordt, de opname begint natuurlijk veel vroeger.

Digestion rate
De verteringssnelheid wordt primair bepaald door (vanuit de eigenschappen van de maaltijd bezien):

1) Het type eiwit
2) Het volume van de maaltijd / vloeistof
3) De mate waarin de voeding fijngekauwd is (bij vloeistof niet van belang)
4) Het vetgehalte van de maaltijd

Als je een concentraat-shake met een isolaat-shake vergelijkt, dan kan je stellen dat punten 1*, 2 en 3 gelijk zijn.
Alleen op punt 4 verschillen ze. Het verschil is echter niet groot genoeg om een noemenswaardig verschil in verteringssnelheid te krijgen.

Voor de snelheid hoef je een isolaat dus niet te nemen. Goede opties om voor een isolaat te kiezen zijn: minder lactose, minder kans op winderigheid en acne. Als je de juiste leverancier hebt, kan je daar in de meeste vergelijkingen nog aan toevoegen: meer eiwit voor dezelfde hoeveelheid geld.

Wat veel meer invloed heeft op de snelheid van opname is of je de shake met water of melk aanmaakt. En wat verder meetelt is of je nog wat maagvulling hebt van een vorige maaltijd.

Kris :)

Edit: belangrijke voetnoot
* Het type eiwit is in beide gevallen gefilterd whey eiwit. Het verschil tussen isolaat en concentraat is alleen de zuiverheid. Althans als voor beide alleen de filtratietechniek gebruikt is.

De meeste isolaten in NL zijn ultrafiltratie isolaten. Voor dat type isolaat geldt het bovenstaande verhaal.

dat verhoudingen dus superbelangrijk zijn, is relatief.. wat wel weer top is dat je bij deze whey ook een hydrolisaat erbij hebt die zorgt voor 'super'snelle opname van de eerste eiwitten.. wat ik soms doe is na mn training een schep whey perfection bij een schep peptide pro whey doen :D :eyebrow: aardbeismaak van de whey perfection en banaansmaak van de peptide pro whey :D LEKKER :D en zo heb je natuurlijk nóg meer hydrolisaat binnen :D 43,4 gr eiwitten :D :bierbang:

voor het slapen gaan mix ik dan weer de Micellar Casein Superior bij de whey perfection omdat die mic casein zorgt voor een "7uur lange opname" en je zo dus chill de nacht door komt :D 44,5 gram eiwitten :D :bierbang:

maar dit zijn eigenlijk EXTRA's :D met whey perfection zit je gwn goed

mooi aminozuurprofiel:
Aminozuurprofiel per 100 gram eiwit:
Alanine 4788 mg
Arginine 2260 mg
Asparginezuur 10625 mg
Cysteine 2094 mg
Glutamine 16831 mg
Glycine 3025 mg
Histidine 1799 mg
Isoleucine* 5985 mg
Leucine* 10667 mg
Lysine* 8468 mg
Methionine* 2631
Fenylalanine* 2782 mg
Proline 6732 mg
Serine 5194 mg
Threonine* 6958 mg
Tryptophane* 1068 mg
Tyrosine 3092 mg
Valine* 5003 mg

een dikke 10/10 van mij :D

Laatst bewerkt:
mm, heb me niet kunnen inhouden. Heb net een pot besteld + een pot crack voor een kennis. Samples mogen zeker! :D

:thumbs: (Geef het referentienummer maar even door)

---------- Toegevoegd om 20:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:19 ----------

@Body en Fitshop: Heb het bij een vriend van me geproefd en heb zelf ook maar meteen Whey Perfection besteld, hartstikke lekker! :) Is er misschien een mogelijkheid om een sample NOX pump oid erbij te krjigen? (ref 110975) :D

Bedankt voor de topshake!

Doen we:)

Bedankt, voor het compliment!

Nog even een late toevoeging, heb de choco ook geprobeerd en die is echt 10/10. Toch één van de betere choco smaken die ik OOIT al geproefd heb. Zal binnenkort ééntje bestellen denk'k :).

Nog even een late toevoeging, heb de choco ook geprobeerd en die is echt 10/10. Toch één van de betere choco smaken die ik OOIT al geproefd heb. Zal binnenkort ééntje bestellen denk'k :).

Beter als 10/10 kan niet:eek: Dat is een mooi compliment:)

Zo ff niet kunnen vinden op jullie website, maar...wat zijn de overige ingrediënten...daar bedoel ik mee de smaakjes..zijn deze synthetisch?

Dat is toch de enige kunstmatige zoetstof gemaakt van suiker :o? maar iig beter dan aspartaam/cyclamaat (ja sorry ben daar echt een zeikerd in wat betreft mijn eigen voeding :engel:). Bedankt voor je snelle reactie!

Hier even mijn mening over de shakes die ik beloofd had ;)

-Banana Milkshake: Lekker, al helemaal met een banaantje erdoorheen.
-Strawberry Milkshake: Heerlijk in water en melk, ook een betrouwbare smaak natuurlijk :)
-Chocolate Milkshake: Wil ik nog proberen.
-Real Cookies en Cream: Nog proberen
-Fresh Berry Blast: Verbluffend lekker. Speciaal smaakje, maar niet per se chemisch ofzo, dus ik zit te denken om hier misschien een emmer van te bestellen ^^

Hier even mijn mening over de shakes die ik beloofd had ;)

-Banana Milkshake: Lekker, al helemaal met een banaantje erdoorheen.
-Strawberry Milkshake: Heerlijk in water en melk, ook een betrouwbare smaak natuurlijk :)
-Chocolate Milkshake: Wil ik nog proberen.
-Real Cookies en Cream: Nog proberen
-Fresh Berry Blast: Verbluffend lekker. Speciaal smaakje, maar niet per se chemisch ofzo, dus ik zit te denken om hier misschien een emmer van te bestellen ^^

:) Nice, dank je voor je mening. De Whey Perfection Berry Blast Milkshake zal je zeker goed bevallen:zuip:

Als je volgende keer bestelt vraag bij "opmerkingen" dan maar even om Whey Perfection samples:D

nee me man zei dat die ze niet heeft ontvangen.
raar, had me bestelling donderdag geplaatst, vrijdag ontvangen en de samples woensdag gevraagd maar nog steeds niet ontvangen. de 2 samples die bij de bestelling waren zijn der wel bij geleverd maar die waren al snel op en (naart schijnt???) zeer lekker.:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 16:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:51 ----------

welke proteineshake zou ik moeten bestellen als maaltijdvervanger?

welke proteineshake zou ik moeten bestellen als maaltijdvervanger?

whey perfection is daar geschikt voor :)
eveneens:
http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitten-alle/syntrax/syntrax-whey-shake
http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitten-alle/syntrax/nectar-isolate-whey
http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitten-alle/syntrax/essence

als je begint met een eiwitdieet zou ik aanraden om te supplementeren met
- multivit
- visolie

omdat het belangrijk is je vitamine + minerale binnen te krijgen en eveneens je Omega-3 essentiele vetzuren.

Belangrijke bij een maaltijdvervanger (vind ik) is ook dat je hem wat lekker vindt.. dus ik zou de whey perfection kiezen :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven