AndroidHealthClinic

greep bench press

stang/gewicht rust recht boven de onderarm waardoor de hand minder naar achter hoeft te buigen.

Als de full grip minder belastend zou zijn zouden mensen nooit overgestapt zijn naar false grip.

Op welk punt in je trainingscarriëre ben je overgestapt op false grip?

Ik denk na een jaar of twee

Is het niet zo dat je met een false grip je armen/ellebogen in een andere hoek zet waardoor je je triceps meer aanspreekt dan bij een normale grip? De stand van je pols is niet het enige verschil is mijn ervaring. Ik wil niet zeggen dat je je borst dan niet meer belast, maar het lijkt mij toch wel degelijk meer verschil maken dan alleen de stand van je pols.

haha, idd zoals tymboo zegt, deze discussie heb ik niet zo lang geleden al eens weten verschijnen, en toen kwam 3XL ook zeggen dat het niet gevaarlijk is.
Ik vind het allemaal zever, niemand gaat mij hier vertellen dat je evenveel grip hebt op een barbell zonder duim als met duim, en 30 incidentloze jaren zijn nog steeds geen bewijs.
Maar wat ik maar wil zeggen is, op zich maakt het niet veel uit welke grip je gebruikt, bij benchen kan altijd iets foutlopen, ongeacht je grip, daarom is het gewoon belangrijk altijd met een spotter of pins te benchen, je moet gewoon je volle concentratie erbij houden en geen gekke dingen doen.
Dus, de kans dat er iets fout loopt bij suicide grip is niet groot en is zeker geen garantie op ongelukken maar zeg alstublieft niet dat het even veilig is als een thumbed grip.

Ik gebruik iets tussen beide in.
Bij gewone grip, ben ik niet in staat mijn polsen voldoende recht te houden.
False grip voelt dat weer niet veilig aan, ik pas de thumb press grip toe.
Net hetzelfde als false grip (open grip dus), maar ik druk tegen met mijn duim.
Hierdoor kan ik ook voldoende stevig in de bar knijpen.

false grip is prima, doe'm zelf al 30+ jaar en nooit ergens lastme gehad. Eerlijk gezegd in al die jaren ook nog nooit iemand gezien of irl gesproken waarbij het wel fout ging.

Wat die filmpjes aangaat, als je gericht zoekt kan je alles vinden

same here, doe bijna met alles false grip nooit ergens last van.

doe dat zo al 20 jaar, baar ligt perfect vast, pak minder triceps, is beter voor mijn polsen enz..
Alles hangt natuurlijk af van persoon tot persoon

Het lijkt mij niet echt super, maar misschien ook eens proberen (met minder gewicht). Daarna kan ik oordelen.

Nooit doen.

Doe ik altijd, nooit onveilig gevoeld, bench met hogere gewichten ook altijd met spotter.

Als ik die filmpjes bekijk, lijkt de naam wel terecht..

Schwarzenegger gebruikte die greep alleszins op enkele foto's uit z'n boek.
Kleiner zal je borst er dus niet van worden :rolleyes:

Goed zo jongens, laten we met zn allen een suicide grip aan een beginner adviseren!

Terug
Naar boven