XXL Nutrition

Groeien als onkruid

Bezoekers in dit topic

growlikeweed

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
1.232
Waardering
136
Dag medebouwers,

Hier zal ik regelmatig updates plaatsen en in deze eerste post zal ik mijn progressie bijhouden.

Mijn Verhaal
Het is zover, ik ga ook een trainingslog bijhouden om zo duidelijk mijn resultaten in kaart te brengen.
Eind 2010 ben ik begonnen met trainen en heb me vervolgens gelijk hier aangemeld om mijn kennis uit te breiden.
Echter na 8 maanden moest ik stoppen met trainen door een aantal omstandigheden. De afgelopen maanden heb ik de sportschool bijna niet meer gezien van binnen maar daar komt nu een einde aan:D
In de tussentijd ben ik wel actief gebleven op dit forum en andere websites om me in te lezen in alle stof en ik heb in de tussentijd dan ook veel kennis opgedaan. Nu is het dus tijd om alles toe te gaan passen.

Mijn stats zijn op moment bedroevend maar daar ga we snel verandering in maken. Ik ben van plan elke 3 maanden update pics te plaatsen.

Mijn Beginstats
Leeftijd: 22
Lengte: 179
Gewicht: 76 kg
Vetpercentage: ca 19%

Eerste schema
Ik begin met een simpele beginners routine door 3 x per week fullbody te trainen op maandag, woensdag en vrijdag. Op dinsdag, donderdag en zaterdag zal ik een pittige conditietraining inplannen om mijn condite, algehele fitheid en metabolisme weer op te bouwen.op de conditiedagen zal ik ook wat core-oefeningen doen. Zondag is voorlopig mijn rustdag.


Ik volg een progressief schema met 4 sets per oefening waarbij 2 opwarmsets met een mediumgewicht en 2 werksets gedaan worden.
De focus ligt voornamelijk op techniek, uitvoering en controle van het gewicht.
Ik begin de eerste week met 4 setjes van 8 herhalingen maar zal er elke opvolgende week een herhaling bij doen tot ik na 5 weken op 12 herhalingen zit met hetzelfde gewicht.
Daarna doe ik de gewichten 10% tot 20% omhoog en begin ik opnieuw bij 4 x 8.
Op maandag ga ik voluit en wil ik tegen failure aanzitten, op woensdag pak ik 10% lichter dan maandag en op vrijdag 20% lichter als hersteltraining.

De oefeningen zijn als volgt en in deze volgorde:

Squats
Bent-Over Rows
Deadlifts
Bench Presses
Overhead Barbell Presses
Preacher Curls
Chin ups


Mijn voedingsschemazit zo'n 10% boven mijn onderhoud op dit moment.
Doel van de eerste 10 weken is het lichaam laten wennen aan het volume en de trainingsprikkels die het weer gaat krijgen. Na deze 10 weken zal ik wat specifiekere doelen gaan stellen qua gewicht en kracht e.d.

Tweede schema
Mijn tweede schema is het schema dat ik nu in de cut volg vandaar de grote hoeveelheid cardio. Het is een push/benen/pull schema. Op maandag train ik borst, voor- en zijkant schouders en triceps, op woensdag is het benen dag en op vrijdag train ik rug, biceps, traps en achterkant schouders.
Buiten de opwarmsetjes om heb ik 3 werksetjes per oefening van 10 herhalingen.
Elke dag fiets ik bewust 20 minuten heen en 20 minuten terug op een goed tempo naar en van de sportschool. Hierdoor ben ik altijd al opgewarmd als ik binnen kom en heb ik tevens ook automatisch wat cardio na m'n krachttraining.
op de overige dagen doe ik elke dag een uur cardio waardoor ik nu dus 7 dagen per week sport.

Maandag training:
Dumbbell bench press
Cable crossover
Military press
Shoulder press
Dips
Triceps pushdown

Woensdag training:
Squat
Leg press
Leg curl
Leg extension
Kuiten (smithmachine)

Vrijdag training:
Deadlift
Seated row
Reverse dumbbell fly
Shrugs
Pulldown to chest
Seated bicep curls

De cardio verscheelt per dag. Dat ligt eraan waar ik op dat moment zin in heb.

Eerste training
Vanochtend ben ik dan gelijk begonnen met de eerste serieuze training.
Zoals verwacht is alle kracht die in het verleden is behaald dan ook volledig verdwenen. Maar al bij al ging ik zwaar gemotiveerd naar binnen en ben ik toch lekker bezig geweest.


Squat
1 x 50
1 x 60
2 x 80
Deze ging lekker, volgende week denk ik 90 pakken.


Bent-over row
1 x 8 x 30
1 x 8 x 40
2 x 8 x 50
Ook deze ging zonder al te veel moeite dus volgende week ook 10 kg erbij.


Deadlift
1 x 8 x 60
1 x 8 x 70
2 x 8 x 90
Heerlijke oefening dit, deze heb ik wel gemist:rolleyes:


Bench press
1 x 8 x 40
1 x 8 x 50
2 x 8 x 60
Deze viel tegen, hier had ik toch wel meer kracht van mezelf verwacht.


Overhead presses
2 x 8 x 30
2 x 8 x 40
Deze voelde ik duidelijk bij mijn triceps na het bankdrukken.


Preacher curl
1 x 8 x 22
1 x 8 x 27
2 x 8 x 29
weer een oefening die ik gemist heb:D


Daarna een weer een kwartiertje op de fiets gezeten richting huis.
Ik pak altijd bewust de fiets ipv de auto, zo heb ik altijd een warming up en een cooling down.

Dit was het wel voor dag 1.
Laat de reacties maar komen.
Opbouwende kritiek altijd welkom.
 
Laatst bewerkt:
Ik volg! Succes met opbouwen!

Bedankt bro, 2012 wordt het jaar waarin ik een totale transformatie wil ondergaan, o.a. geïnspireerd door "I want to look like that guy in the ad."
 
Succes, wat waren je stats op je hoogtepunt/ hoever moet je terugkomen?

Bedankt bro, mijn stats waren:

85 kg op 12%
Bench Press 3 x 90 KG
Deadlift 150 KG
Squat 140 KG

Ik heb dus weer een eindje te gaan.
Maar na de eerste 10 weken wil ik een 5 x 5 schema doen en daarna zit ik te denken aan 5-3-1 Jim werndler. Dat zal mijn lichaam in ieder geval weer een goede boost geven om richting die krachtstats te gaan.
Van daaruit 2 blokken optimized volume training en tegen die tijd even evalueren voordat ik verder ga plannen.

---------- Post toegevoegd Mon 6 Feb 2012 om 21:06 ----------

Ik volg je ;)
Suc6

Thnx bro.
 
Als ik het goed begrijp is kracht dus meer je doel?
 
Als ik het goed begrijp is kracht dus meer je doel?

Een bench press van 100 KG staat wel op mijn lijstje:p
Maar ik ben er dan ook persoonlijk van overtuigd dat betere krachtstats je op de lange termijn beter zullen helpen met het opbouwen van een goede fysiek.
Uiteindelijk staat fysiek wel op nummer 1 bij.
Maar ik zal hier de eerste maanden toch wel op groeien daar maak ik me geen zorgen over.
 
Vandaag een rustig dagje gehad, het was tenslotte een cardiodag.
In de ochtend anderhalf uur op het ijs gestaan.
Ik was vrijwel alleen omdat de meeste mensen op school/werk waren dus dat was wel rustgevend. Muziekje opgezet en gaan met die banaan.
Over een half uurtje wrdt ik opgehaald en ga ik weer het ijs op met vrienden, cardio deel 2 :D
Maar ik kijk al weer uit naar de krachttraining van morgen.
 
Ondertussen al weer de derde week bezig met dit schema.
Het voelt goed aan en daagt je elke training uit net iets verder te gaan.
Ik voel al weer duidelijk meer energie en raak er al aan gewend om door de spierpijn heen te trainen op dag 3 en 5. Ik ben van plan om in mei de eerste pics te gaan plaatsen.
 
Succes

Beginpic?
 
succes inderdaad, ik heb ook het meeste vet op me buik zitten,

vraag me soms af of het ooit weg gaat maar er begint nu gestaag vorm in te komen weer :P
 
succes inderdaad, ik heb ook het meeste vet op me buik zitten,

vraag me soms af of het ooit weg gaat maar er begint nu gestaag vorm in te komen weer :P


Thnx bro. Het is me al eerder gelukt dus ik heb er het volste vertrouwen in:D
Even geduld hebben dus.
 
eat like a horse, train like an animal, sleep like a baby ...
 
Wel sterk dat je besluit om de volgende training sommige oefeningen gelijk met 10kg te verhogen :D
 
Vorige week voedselvergiftiging gehad :( Dus flink afgezwakt de afgelopen dagen.
Deze week ga ik weer beginnen met trainen met mijn oude trainingsmaatje dus ik begin het schema weer van voor af aan. Hij is er ook een tijdje tussentuit geweest dus lopen we weer mooi gelijk op zo. Op naar de sportschool dan maar :D
 
Gelukkig ging de training vandaag beter dan verwacht.
Begon een beetje met een beroerd gevoel nog maar het is goed uitgepakt.

Squat
1 x 8 x 50
1 x 8 x 60
2 x 8 x 100
Totaal 20 kg vooruitgang t.o.v. begin deze maand

Bent-over row
1 x 8 x 30
1 x 8 x 40
2 x 8 x 60
Totaal 10 kg vooruitgang t.o.v. begin deze maand

Deadlift
1 x 8 x 50
1 x 8 x 70
2 x 8 x 110
Totaal 20 kg vooruitgang t.o.v. begin deze maand

Bench press
1 x 8 x 40
1 x 8 x 50
2 x 8 x 60
Hetzelfde gewicht maar nu met een betere techniek.
Merkte dat ik toch een beetje slordig ben geworden maar dat is nu gelijk aangepast en voel m'n spieren veel beter samentrekken bij de oefening.

Overhead presses
2 x 8 x 30
2 x 8 x 40
Hetzelfde gewicht als begin van de maand.
Schouders en borst waren voorheen ook al mijn minder sterke punten maar daar ga ik nog aan werken.

Preacher curl
1 x 8 x 22
1 x 8 x 27
2 x 8 x 32
Totaal 3 kg erbij t.o.v. begin deze maand.

Conclusie: Het schema werkt tot zo ver ondanks licht gewichtsverlies van de voedselvergiftiging. Tijd voor de volgende cyclus.
 
Gisteren zou ik eigenlijk een hersteltraining pakken maar voelde me helemaal fit, energiek en hersteld (geen spierpijn meer) Dus ik heb er gewoon een zware training van gemaakt.
Ik heb dezelfde gewichten gebruikt als maandag behalve bij de overhead presses.
Ik heb de preacher curl en de overhead presses omgewisseld in volgorde en kon hier nu gemakkelijk 10 kilo meer pakken bij de werksetjes + behoud van goede techniek.
Ik heb ook nog besloten chin-ups toe te voegen als laatste oefening, 2 setjes tot falen.
 
Back
Naar boven