AndroidHealthClinic

Groeipotentie na jaren training

Volgens mij is het wel van hoe later (hou ouder) je begint met trainen hoe minder testosteron je hebt dus hoe trager het gaat.
Verder is de gemiddelde natuurlijke potentie van de spiermassa (lengte in cm-100 met een bf van 5%) niet super moeilijk om te halen.
Wel toevallig dat het precies -100 cm is bij een vetpercentage van 5% xD

Wel toevallig dat het precies -100 cm is bij een vetpercentage van 5% xD

article-2111205-120DB973000005DC-776_634x439.jpg

-100 cm AUWCHHH....

Theoretisch haalbare FFMI is voor mij juist de reden dat ik geloof dat ik nog wat vooruit zou moeten kunnen gaan zonder kuren.

Ik zit nu op 100.5 kg 16%( ik weet dat de FFMI vooral accuraat is als je op laag vet% zit) maar toch is het een indicatie.
Hiermee zit ik op een adjusted FFMI van 24,98.
En ik train nog niet zolang serieus. er kan nog wel een 8 kg droge massa bij.

Ik zit nu op 100.5 kg 16%( ik weet dat de FFMI vooral accuraat is als je op laag vet% zit) maar toch is het een indicatie.
Hiermee zit ik op een adjusted FFMI van 24,98.
En ik train nog niet zolang serieus. er kan nog wel een 8 kg droge massa bij.
Met kuurtjes of erg misschat vet% wel ja.

Laatst bewerkt:
ik zeg toch 16.1% vet, en dat is redelijk vet.
Daarnaast zijn mijn benen vrij groot van zichzelf.
mijn bovenlichaam valt wel mee, ik bankdruk wel 140kgx1 maar als je alleen mijn bovenlichaam ziet zou je denken 95kg bij 1.86m 16.1%vet.

ik zeg toch 16.1% vet, en dat is redelijk vet.
Daarnaast zijn mijn benen vrij groot van zichzelf.
mijn bovenlichaam valt wel mee, ik bankdruk wel 140kgx1 maar als je alleen mijn bovenlichaam ziet zou je denken 95kg bij 1.86m 16.1%vet.
Ja ach alles kan, maar je gaat dus naturel voor 27 ffmi? Heb je dat nog ergens anders mee berekend om op die verwachting uit te komen?

Ik tik na best wat jaar net de 24 aan en mag denk ik blij zijn als ik ooit op 25 uitkom. Niet dat ik dat als grens zie ofzo, maar gezien de moeite die het nu al kost om lbm aan te komen.

Heb je dat nog ergens anders mee berekend om op die verwachting uit te komen? quote''

Kijk dit is wat ik bedoel met jezelf misschien wat beperking opleggen, ik berekening helemaal niks.
Ik doe 160kg squat, 190deadlift, 140 bankdruk. en ik train pas iets langer dan een jaar weer serieus. Ik dronk eerst vaak alcohol en soms ook met drugs, hier ben ik volledig van af gestapt. Dus als ik logisch nadenk kan ik nog wel 50kg op squat 50 op deadlift en 40 op bankdruk. Dit zal resulteren ong 8kg denk ik. gr

daarnaast word mijn vet& gemeten op de sportschool met een vierpuntsmeting. ik heb soms het gevoel dat als je het 5 mensen laat doen dat je 5 verschillende uitkomsten krijgt, ik weet niet hoe accuraat deze test is. mijn vet% zou mis 2%punt kunnen variëren.

Beste leden,

Ieder mens heeft wat betreft spieren een genetisch maximum. Is het zo dat je hier aan kunt afdoen? Dus bijvoorbeeld door ontzettend lang op onderhoud te trainen en daardoor je lichaam te veel laten wennen aan trainen, waardoor je minder groot zou kunnen worden dan in vergelijking tot het maximale eruit halen in deze (eerste) jaren training, waar je volgens literatuur en bronnen de meeste kilo's aan spiermassa wint?

Samenvattend: is het zo er factoren zijn die invloed hebben op je genetisch maximum als naturel?

Ben benieuwd naar jullie reacties!!

Vriendelijke groeten :)

ik denk ja; en dat zijn al enkele die het e.a al genoemd hebben. o.a leeftijd, een ziekte/aandoening, of door slechte of ongezonde levensstijl bv jaren vooraf, waarvan sommige schade blijvend kan zijn.
En na vele jaren trainen gaat vooruitgang steeds moeilijker.

Je conclusie is nogal kort door de bocht en gaat zeker niet zo op. Natuurlijk spelen voeding, training en rust een grote rol waar het op groeipotentieel aankomt. Maar je genetics kun je helaas niet aan voorbij gaan, ongeacht op welke manier je te werk zult gaan. Je hebt te maken met hormonen, Testosteron en groeihormoon bijvoorbeeld, maar ook de manier waarop jouw lichaam omgaat met de nieuwe massa zal meetellen, denk hierbij aan myostatine en de aanmaak hiervan, die uiteindelijk jouw spiergroei zal remmen.

Kortom, als natty zul je snel of langzaam richting je max gaan, maar je max doen beïnvloeden zal slechts marginaal lukken.

Hij trekt geen conclusie. Het is een hypothese.

• Like
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven