MuscleMeat

GroenLinks wil verbod vuurwerk

Monster argument. Misschien moet je China, VS en consorten eens aanspreken op hun milieuvervuiling. Een dag per jaar vuurwerk afsteken in een land met 16 miljoen inwoners is denk ik niet de grootste bron van vervuiling.

nederland (stipje op de kaart) gaat de wereld wel ff redden joh. komt helemaal goed;)

Zo raken ze hun stemmen toch kwijt ? :D

Nee, vuurwerk moet blijven. Ik ga overigens niet meer de straat op voor 2 uur.

Toen ik 14 was liep ik richting een maat van me en een lul gooide zo'n fluitpijl de lucht uit z'n hand, en die schoot op m'n schouder, brandde door m'n jas heen en de vonken vlogen op m'n wangen onder m'n oog. Kankerknuppel.

Toen ik wat ouder was reed ik door een tunnel op de fiets volle snelheid toen en overal rende van die kleuters alle kanten op, onder m'n poten ging een dikke chinese vlinder af

Ook een rotje is eens vlak voor m'n gezicht af gegaan omdat een maat van toen wachte tot de lont bijna op was en naar me gooide.

verbieden? wat een gelul
een ding is zeker en dat is dat er overal illegaal vuurwerk gekocht en opgeslagen gaat worden
wat voor veeeel onveiligere situaties gaat zorgen

Maarja.... I mean....... GroenLinks :roflol:

Niemand hoeft zich hierover op te winden.

Wat een onzin! Milieu is toch een mooi stokpaardje om van alles aan te kaarten he.:rolleyes:
Ik zou er overigens wel voor zijn om alleen op oudejaarsdag en met oud&nieuw vuurwerk af te mogen steken. Ik irriteer me namelijk wel aan al die gasten, die al weken vuurwerk afsteken en die ook 3 dagen na oud&nieuw nog bezig zijn. Ook valt het me op, dat het vurwerk steeds gevaarlijker moet, volgens velen. Des te harder de knal, des te mooier; dat is misschien leuk in Afghanistan, maar niet in een woonwijk. IMHO.

Ik heb ook niks met vuurwerk, en ik heb een hekel aan die kleuters die er niet voorzichtig mee om kunnen gaan en overal zonder te kijken of na te denken van die kleine kudt bommetjes/pijltjes gooien en ik heb een nog grotere hekel aan de ouders die dit allemaal toestaan. Vind gewoon dat je onder de 16 niet zonder je ouders vuurwerk mag afsteken en dat ze gewoon die ouders moeten bekeuren als kinderen zonder ouders met vuurwerk over straat lopen.

Maar totaal verbieden, dus ook voor volwassenen vind ik onzin En ik ben wel voor evenementen waar groot siervuurwerk wordt afgestoken om zo niet mensen zelf te laten prutsen.

ik zou het eerst moeten zien.. :D

Ik heb ook niks met vuurwerk, en ik heb een hekel aan die kleuters die er niet voorzichtig mee om kunnen gaan en overal zonder te kijken of na te denken van die kleine kudt bommetjes/pijltjes gooien en ik heb een nog grotere hekel aan de ouders die dit allemaal toestaan. Vind gewoon dat je onder de 16 niet zonder je ouders vuurwerk mag afsteken en dat ze gewoon die ouders moeten bekeuren als kinderen zonder ouders met vuurwerk over straat lopen.

Maar totaal verbieden, dus ook voor volwassenen vind ik onzin En ik ben wel voor evenementen waar groot siervuurwerk wordt afgestoken om zo niet mensen zelf te laten prutsen.

onder de 16? trek die leeftijdsgrens maar op tot 21

Vuurwerk is de highlight van mijn jaar!!!

Ze moeten Groenlinks verbieden met hun marginale ideeën. net zulke idioten als PVV maar dan de andere kant op.

Serieus: als ze vuurwerk gaan verbieden in NL (niet dat dat op basis van GL zijn voorstel gebeurt, maar stel dat) dan heb ik weer een extra reden om te emigreren.

Net toen ik buitenliep vroeg ik me af, wat voor rare wezens bezig waren het vuurwerk op te ruimen, want het waren duidelijk niet mensen van de gemeente. Maar toen ik dichterbij kwam zag ik het goed, hier zijn GroenLinks actievoerders bezig om met prikstokken al het vuurwerk van de straat te halen...

Net toen ik buitenliep vroeg ik me af, wat voor rare wezens bezig waren het vuurwerk op te ruimen, want het waren duidelijk niet mensen van de gemeente. Maar toen ik dichterbij kwam zag ik het goed, hier zijn GroenLinks actievoerders bezig om met prikstokken al het vuurwerk van de straat te halen...
:roflol:

heb gistere wat romeinse kaarsen gekocht...totaal 10e kwijt aan vuurwekr dit jaar.
alleen beetje om te kloten en tijd te verdoen eigenlijk :P maar zou me verder weinig schelen als het verboden werd.

fietste gister naar huis en opeens gooide een of andere mocro een nitraat voor mn fiets.
Allah Hakbar riep die toen, zal wel iets van "sorry" ofzo betekenen in het arabisch, want volgens mij zag die me niet aankomen

Terug
Naar boven