MuscleMeat

Groep Wilders betuigt steun aan Deense cartoonisten en publiceert spotprenten

Wanneer barst de bom vraag je je af...

ghehehe, zoals slettiebettie al zegt, nu worden de denen door de moslims over 1 kam geschoren:D
aan de ene kant denk ik, laat die mensen lekker, ze weten blijkbaar niet beter.
maar aan de andere kant denk ik, er is al lang genoeg teveel gedoogd, dit is simpelweg de zeer bekende druppel die in de zeker zo bekende emmer is gevallen. en dat merken de denen nu ook, er zijn al mensen ontslagen en ze zijn bang bedrijven te moeten sluiten nu hun producten geboycot worden:roflol:

de reactie van de sunnah-moskee te den haag

Al geruime tijd vragen wij ons af waarom moslimjongeren voor de weg van radicalisme kiezen en wat hun drang tot geweld opwekt. Het antwoord hierop ligt mijns inziens niet besloten in de vrijdagpreken van de imams, geloofsbelijdenis van de in Nederland gevestigde moskeeën of de hekelende geschriften van sommige pubers op Internet. Het antwoord hierop is te vinden in de provocaties van mensen zoals het Kamerlid Geert wilders die de omstreden Deense cartoons van de profeet Mohammed op zijn site heeft geplaatst om daarmee, naar eigen zeggen, de makers ervan een hart onder de riem te steken. Maar volgens mij doet hij dit alleen om een mes in de harten van anderhalf miljard moslims te klieven, want hij geilt er blijkbaar op om moslims te schofferen. En trouwens, vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je alles naar buiten kunt spuwen wat in je islamofobisch hoofd rondtolt om daarmee flinke schade toe te brengen aan het imago van Nederland in het buitenland, een gewelddadig sociaal klimaat hier in Nederland te creëren, tot meer radicalisme en verharding aan te zetten en xenofobe zieltjes voor jouw niet-beduidende partij te winnen. Er is een groot verschil tussen vrijheid van meningsuiting en ronduit beledigend zijn, maar om dit te begrijpen moet je van goede huize komen en een goede opvoeding hebben genoten. Dat is volgens mij bij Geert ver te zoeken. Het kan volgens mijn nog niet doordringen tot mensen zoals Wilders dat ze van sommige dingen gewoon af moeten blijven en er niet de spot mee blijven drijven. Het is voor een ieder weldenkend mens duidelijk dat spot drijven met zaken zoals ziektes, volkerenmoord, brandslachtoffers, Jezus, Mohammed en alle andere profeten (vrede zij met hen allen) een kwetsbare zaak is. Men heeft wetten bedacht die het ontkennen van de holocaust strafbaar maken, omdat het ontkennen daarvan kwetsbaar is voor de joden. Moslims zijn ook van vlees en bloed! Of moeten de moslims in Europa eerst een genocide ondergaan, alvorens er rekening wordt gehouden met hun gevoelens?

Team al-Yaqeen

o wat zijn ze zielig, de joden erbij betrekken..appels met peren vergelijken, er heeft nooit een mondiale specifieke moslimslachting plaatsgevonden.
zolang er spotprenten worden getekend over bush, balkenende of jezus is het prima, maar als hun opperhoofd mohammed wordt aangehaald in welk context dan ook, is het heiligschennis, meten met 2 standaarden noem ik dat!

dat wij nuchter genoeg zijn om van spotprenten de lol in te zien, en zij nooit als het gaat over een profeet van allah of een personage die ze op een voetstukplaatsen zegt genoeg over de krampachtige hysterische tunnelvisie van die gasten.

wij zien in dat personen in deze posities ook menselijk zijn en dus ook menselijke fouten maken, in hun cultuur wordt iemand verafgod en is het dus een belediging wanneer er één schreintje kritiek wordt geleverd!

Diep triest dat Denemarken zich nu ook neerlegt bij beperkingen van de vrijheid van meningsuiting opgelegd vanuit het midden oosten. :(

Dit geeft ook wel aan dat niet slechts een klein deel van de moslims extreem is, maar genoeg om regeringen er toe te bewegen hun ambasadeurs uit Denemarken terug te trekken. Wat is het toch met die moslims dat ze zo fanatiek een figuur uit een boekje verdedigen?

G21 zei:
o wat zijn ze zielig, de joden erbij betrekken..appels met peren vergelijken, er heeft nooit een mondiale specifieke moslimslachting plaatsgevonden.
zolang er spotprenten worden getekend over bush, balkenende of jezus is het prima, maar als hun opperhoofd mohammed wordt aangehaald in welk context dan ook, is het heiligschennis, meten met 2 standaarden noem ik dat!

dat wij nuchter genoeg zijn om van spotprenten de lol in te zien, en zij nooit als het gaat over een profeet van allah of een personage die ze op een voetstukplaatsen zegt genoeg over de krampachtige hysterische tunnelvisie van die gasten.

wij zien in dat personen in deze posities ook menselijk zijn en dus ook menselijke fouten maken, in hun cultuur wordt iemand verafgod en is het dus een belediging wanneer er één schreintje kritiek wordt geleverd!

Helemaal mee eens.

Ik begrijp ook niet waarom die moslims zich zu druk kunnen maken om een spotprent. ??? Get a life zou ik zeggen.

Ik word HELEAAML SCHIJTZIEK VAN DIE GASTEN!:mad:

Ik weet nog dat een paar jaar geleden van die Taliban-knakkers met raketten op uit rotsen gehakte Boedha-beelden aan het schieten was. Deze beelden werden beschouwd als één van de wereldwonderen. En stonden op een wereld-erf-lijst.

Die figuren vonden dat echter godslastering en begonnen het kunstwerk met raketten te bestoken.

Als wij een keer een cartoontje plaatsen over Mohammed of Allah, dan is de wereld ineens te klein en lopen ze te janken. Dan zijn ze in hun eer aangetast ofzoiets....

Werkelijk ongelofelijk deze praktijken. Ik heb niet zoveel met G.W. Bush, maar ik begin zijn kruistocht wel een beetje te begrijpen!

Laatst bewerkt:
Sport2000 zei:
Al geruime tijd vragen wij ons af waarom moslimjongeren voor de weg van radicalisme kiezen en wat hun drang tot geweld opwekt. Het antwoord hierop ligt mijns inziens niet besloten in de vrijdagpreken van de imams, geloofsbelijdenis van de in Nederland gevestigde moskeeën of de hekelende geschriften van sommige pubers op Internet. Het antwoord hierop is te vinden in de provocaties van mensen zoals het Kamerlid Geert wilders die de omstreden Deense cartoons van de profeet Mohammed op zijn site heeft geplaatst om daarmee, naar eigen zeggen, de makers ervan een hart onder de riem te steken. Maar volgens mij doet hij dit alleen om een mes in de harten van anderhalf miljard moslims te klieven, want hij geilt er blijkbaar op om moslims te schofferen. En trouwens, vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je alles naar buiten kunt spuwen wat in je islamofobisch hoofd rondtolt om daarmee flinke schade toe te brengen aan het imago van Nederland in het buitenland, een gewelddadig sociaal klimaat hier in Nederland te creëren, tot meer radicalisme en verharding aan te zetten en xenofobe zieltjes voor jouw niet-beduidende partij te winnen. Er is een groot verschil tussen vrijheid van meningsuiting en ronduit beledigend zijn, maar om dit te begrijpen moet je van goede huize komen en een goede opvoeding hebben genoten. Dat is volgens mij bij Geert ver te zoeken. Het kan volgens mijn nog niet doordringen tot mensen zoals Wilders dat ze van sommige dingen gewoon af moeten blijven en er niet de spot mee blijven drijven. Het is voor een ieder weldenkend mens duidelijk dat spot drijven met zaken zoals ziektes, volkerenmoord, brandslachtoffers, Jezus, Mohammed en alle andere profeten (vrede zij met hen allen) een kwetsbare zaak is. Men heeft wetten bedacht die het ontkennen van de holocaust strafbaar maken, omdat het ontkennen daarvan kwetsbaar is voor de joden. Moslims zijn ook van vlees en bloed! Of moeten de moslims in Europa eerst een genocide ondergaan, alvorens er rekening wordt gehouden met hun gevoelens?

Team al-Yaqeen
Appelen met peren vergelijk jij. Schandalig om de Joden erbij te halen.

Zoals al gezegd: er zijn hele websites die Bush belachelijk maken, moet Bush nu aanslagen gaan plegen of de oorlog verklaren omdat het zijn imago schaad?

En om geen appelen met peren te vergelijken, andere godsdiensten hoor je toch niet? Christenen worden ook genoeg belachelijk gemaakt, en Jehovah getuigen enz...

Alleen Moslims denken dat ze boven iedereen staan. Ze moeten maar eens gaan beseffen dat het Westen anders in elkaar zit en dat wij hier nog altijd een zeer ruime vrijheid van meningsuiting hebben. Heeft geen zak met goede opvoeding te maken, wel met een gevoel voor humor en zelfrelativering.

Sport2000 zei:

Team al-Yaqeen

kerel lul niet zo slap man.

Die cartoons zijn niet kwetsend, althans niet hier in West Europa. En als je er niet tegenkan ga je maar in Iran wonen. :mad:

hahahaha hij heeft dat stukje geplakt!! ff opletten heren.. ;)

de reactie van de sunnah-moskee te den haag

Die Wilders heeft ook niks anders te doen dan een beetje bloggen en wat plaatjes posten. :roflol:

Die eerste spotprent is leuk, de rest is niet eens grappig. Al die ophef over dingen waar ze in Denenmarken waarschijnlijk niet eens om hebben gelachen. ???

Big_T zei:
Alleen Moslims denken dat ze boven iedereen staan. Ze moeten maar eens gaan beseffen dat het Westen anders in elkaar zit en dat wij hier nog altijd een zeer ruime vrijheid van meningsuiting hebben. Heeft geen zak met goede opvoeding te maken, wel met een gevoel voor humor en zelfrelativering.

Precies, beetje humor en zelfspot zouden ze wel kunenn gebruiken. Het is toch te zot voor woorden wat die gasten allemaal flikken... We zouden dat in die oorden eens moeten doen.

Ik zie me daar al in zo'n land aankomen: "Hallo, ik ben katholiek en wil een kerk. Kan ik subsidie van u ontvangen voor de bouw en enkele flyers?

O, ja; ik heb natuurlijk ook recht op carnaval, dus ik moet ook veel bier hebben, en jullie vrouwen. Op woensdag is het haringhappen, dus zorg wel dat dat alellemaal vers is..... Anders valt het niet lekker op een katerige buik.

Jullie moeten overigens wel respect voor mij en mijn gedrag hebben, want anders word ik gediscrimineerd. En dat mag niet. Een paar ton van jullie belastingeld is denk ik wel voldoende. Tot volgend jaar...

Voor ik het weet word ik op het stadhuisplein tot m'n hoofd in het zand gegraven en begint iederen met keien te gooien. :rolleyes:

ik word hier chagarijnig van :grumble:

Jordaanse krant publiceert Deense spotprenten

AMMAN - Een Jordaanse roddelkrant heeft donderdag drie van de omstreden Deense spotprenten over de islamitische profeet Mohammed gepubliceerd.
,,Moslims in de wereld, wees redelijk'', riep het weekblad Al-Shihan op bij de afbeeldingen van onder anderen Mohammed met een bom in zijn tulband.

,,Wat roept meer vooroordelen op tegen de islam, deze karikaturen of foto's van gijzelnemers die voor de camera de keel van hun slachtoffer doorsnijden of een zelfmoordenaar die zichzelf opblaast tijdens een bruiloft in Amman?'', schreef hoofdredacteur Jihad Momani.

De hoofdredacteur verklaarde desgevraagd dat hij de cartoons heeft gepubliceerd ,,zodat mensen weten waartegen ze protesteren. Mensen vallen tekeningen aan die ze niet eens hebben gezien''.
(ANP/AFP)
-bron: http://www.ad.nl/uwmening/article131051.ece

Zo kan het dus ook. :thumbs:

Sport2000 zei:

Team al-Yaqeen

Bullshit! Aan je toon te horen krijg ik het idee dat je zelfs symphatie of begrip hebt voor terroristen en radicalen!

En de joden erbij betrekken? Shame on you boy!!

RubenSossa zei:
Bullshit! Aan je toon te horen krijg ik het idee dat je zelfs symphatie of begrip hebt voor terroristen en radicalen!

En de joden erbij betrekken? Shame on you boy!!

???

als je goed leest zie je dat hij de reactie van de sunnah-moskee te den haag

heeft geplakt!!;)

G21 zei:
top!! helaas is dit alleen meer uitzondering dan regel!

Tja, je moet toch ergens beginnen. Het zal heus wel goed komen, alleen niet zo snel als men in het westen zou willen. Democratie en vrijheid van meningsuiting zijn hier ook niet in een paar jaar tot stand gekomen.

Terug
Naar boven