AndroidHealthClinic

Deense kranten komen weer met Mohammed-cartoon

Bezoekers in dit topic

Loopt allemaal af met een sisser, geen demonstraties, geen bedreigingen etc. Er is in Denemarken nada gebeurd.
 
Wat is daar gaar aan? Weet je wat gaar is, plannen maken om de tekenaar en zijn gezin te onthoofden, dan pas je pas goed kapot in die moslimhoofd.

Tuurlijk dat ook, maar kom op zeg aankondigen dat je een stripje gaat plaatsen is er geen groter nieuws daar ofzo.
 
Loopt allemaal af met een sisser, geen demonstraties, geen bedreigingen etc. Er is in Denemarken nada gebeurd.

Het duurde de vorige keer ook een tijd voordat het een beetje was doorgedrongen in de zandbakken.
 
Het duurde de vorige keer ook een tijd voordat het een beetje was doorgedrongen in de zandbakken.

Toen was het nieuw, nu is het een herhaling van zetten. Beetje radicaal wacht op de film van Wilders en gaat dan lopen rellen.
 
Vorige keer werd het pas een probleem toen andere kranten de cartoons gingen overnemen, het zal deze keer denk ik niet zo erg uit de hand lopen.

Toen was het nieuw, nu is het een herhaling van zetten. Beetje radicaal wacht op de film van Wilders en gaat dan lopen rellen.
Ach hier en daar een car bomb als opwarmertje moet kunnen toch?
 
Toen was het nieuw, nu is het een herhaling van zetten. Beetje radicaal wacht op de film van Wilders en gaat dan lopen rellen.

Heel gek serieus was de post niet bedoeld :D
Film van Wilders is daarbij ook oud nieuws. Lijkt me dat Theo van Gogh en Ayaan Hirshi Ali de primeur hadden. Ben benieuwd of Wilders ze nog enigszins kan benaderen qua inhoud.
 
Ik word hier echt schijtziek van, als meneer de profeet het zo erg gevonden had, dan had hij zelf wel wraak genomen op de cartoon guys, wat een stelletje kuddeschapen, kunnen die moslim fanatiekelingen überhaupt zelf nadenken:rolleyes:

Hopsakee! De bagetalisering alleen al legt bloot dat je nooit antropologie hebt opgezocht.

Een fundament is waar iets op rust, de diepste wortels en grondvesten van waardes en eer in dit geval. Net zoals waarneming en vaststelling dat is van wetenschap. En de hardheid v/d grond van een bouwerk.

Fundementalisten onstaan door uittingen van anderen die bewust kennis hebben genomen van dat diepste fundament en er op uit zijn daar een fikse wond in aan te brengen om hun eigen lof te voeden. De tekenaar weet exact wat de fundamenten van de Islam zijn, en het is zo makkelijk, oh zo makkelijk om daar de sloophamer op te zetten.

Het is eveneens zo makkelijk geestelijke waardes te vertrappen als je er zelf immuum voor bent. Die cartoons die gelden als grappigheid, worden misbruikt en gelinked om de desbetreffende partij een sticker op te plakken met 'We don't take you serious' en de geloofwaardigheid te ontkrachten, terwijl geloof nou net 1 v/d diepste fundamenten is.

9/11 deed de beurs kelderen in no time, maar ach dat geld, het zijn toch maar papiertjes? Je kunt ze nog niet eens opeten. Is dezelfde domme aanname als enkel luchtig doen over die kinder afbeeldingen. Het is zò gewoon makkelijk om vanuit je eigen kamp consternatie op te zetten en de vijand te verdrijven.

Maar laat nu eens zien hoe fuseren moet. Misschien zou de jeugd van Nederland er eens goed aandoen om een gedeelte van de behoudenheid v/d Islam te adopteren, en niet instictief ongelimiteerd graaien, nken en zuipen.

Moslim jongeren zouden eens een tijdje een naaste college moeten hebben die homoseksueelis, dan zien ze dat ze er in de omgang nauwelijks iets van hoeven te merken.

Ouderen zouden eens bij Moslim families een koekje en een drankje moeten doen, dan zien ze dat warmbloedigheid een nauwe saamhorigheid schept.

1ste Generatie Moslims zouden eens bij een modern gezin een weekje moeten verblijven, dan zijn ze dat dochter en zoon uit eigen wil presteren en dat ouders redenen hebben om eervol trots op hun dochter te zijn.

Voorlopig zie ik enkel dat beide kanten worden belicht en worden gewogen om de strijd van dominantie te winnen, maar fusering heb ik nimmer gehoord. Alleen Balkenende heeft ooit eens een kernrakende zin laten vallen: 'Ik kies voor een samenleving waarin iedereen meedoet'.

Zoutzak zei:
K*t daar gaat mijn vakantie naar Egypte...

Nee goed signaal, laat ze er voor de duidelijkheid ook een Christus equivalent bijplaatsen.

Voor een iemand van jou kaliber met hoog ingelegde intelligentie en academische achtergrond had ik het genuanceerder verwacht. Het Christendom heeft reeds de Franse revolutie en de verlichting ondervonden en afgesloten.

Met ketters deden we voor de hervorming het meest barbaarse wat er is.

Misschien komt er ooit nog eens een tijd dat de wetenschap vaststeld dat pedofelie een natuurlijke inlegging is omdat de chromosomen anders liggen. Kun je je hedendaags in 2008 niet voorstelen. Maar de mogelijkheid dat het verschijnsel opzichzelf maatschappelijk geaccepteerd wordt in de zin van compassie omdat iemand die aandoening heeft, ligt in de lijn der verwachtingen.

Je moet normen afstemmen op de tijd waarin een gemeenschap met het besef, en wat reeds is doorgedrongen, leeft. Zodra dat het geval is, moet je actief fuseren om stukje bij beetje het proces van besef te versnellen. Maar direct meetrekken op het plataeu waar je zelf al staan, is nagenoeg onmogelijk.
 
ben s benieuwd wat dit gaat teweeg brengen
 
Voor een iemand van jou kaliber met hoog ingelegde intelligentie en academische achtergrond had ik het genuanceerder verwacht. Het Christendom heeft reeds de Franse revolutie en de verlichting ondervonden en afgesloten.
:o
Anyway, opvallend dat naarmate ik meer over de achtergronden van de discussie leer, dit mijn nuance langzaam naar de achtergrond drukt in de publieke discussie. Het vergt namelijk nogal wat kennis omtrent wetenschapsfilosofie en evolutietheorie om nuanceringen als krachtig argument aan te nemen. Dat gelovigen in de regel niet ontvankelijk zijn voor dergelijke steekhoudende argumenten maakt het alleen maar pijnlijker. Het resulteert in hardliners tegen elkaar. Maar je opmerking is terecht, de nuance is duidelijk nodig in het publieke debat maar juist vanuit de ongenoegen met het gebrek hieraan doe ik mee aan dergelijke uitspraken.

Het zijn ironisch genoeg de gematigd-religieuzen die een zekere herziening in de weg staan, religie blijft namelijk een buitencategorie in de samenleving behuizen welke het immuniseert voor rationele kritiek. Dit is bullshit en er kan dan ook wat mij betreft voorlopig niet genoeg op in worden gehakt, totdat de politieke elite navolging geeft aan de opvattingen die in de wetenschap gehuldigd worden en religie in de hoek zet waar het hoort; een bijzondere vorm van een geestesziekte.

Misschien komt er ooit nog eens een tijd dat de wetenschap vaststeld dat pedofelie een natuurlijke inlegging is omdat de chromosomen anders liggen. Kun je je hedendaags in 2008 niet voorstelen. Maar de mogelijkheid dat het verschijnsel opzichzelf maatschappelijk geaccepteerd wordt in de zin van compassie omdat iemand die aandoening heeft, ligt in de lijn der verwachtingen.

Dit is heel aannemelijk in mijn ogen, dat in aanwezigheid van bepaalde genen dit verschijnsel zich, 'other things being equal', vaker manifesteert. Niet echt ontopic, alhoewel afhankelijk van de mate van geestverruiming ;)
 
ik wil zo'n T-shirt :

[Afbeelding niet meer beschikbaar] :D
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heb net dit shirt besteld :D j/k
 
Nee, want er stond joke achter.

Ik zie weinig 'joke' staan achter jouw reactie. Je lijkt soms wel een moslim gelet op je agressieve postings. Heb je de bloedlijn van je familie al nagetrokken?
 
Ik zie weinig 'joke' staan achter jouw reactie. Je lijkt soms wel een moslim gelet op je agressieve postings. Heb je de bloedlijn van je familie al nagetrokken?

Achter jou post stond joke intelligente vent.Dit betekend dat je hem niet besteld hebt en is het geen doodswens.:P
 
Back
Naar boven