MuscleMeat

Groep Wilders betuigt steun aan Deense cartoonisten en publiceert spotprenten

axestream zei:
Tja, je moet toch ergens beginnen. Het zal heus wel goed komen, alleen niet zo snel als men in het westen zou willen. Democratie en vrijheid van meningsuiting zijn hier ook niet in een paar jaar tot stand gekomen.

dat is waar, alleen heel spijtig, want vaak worden dit soort vooruitstrevende figuren afgeschreven als ketters onder hun eigen mensen!

Kan hier echt helemaal niets zinnigs over zeggen. Kan me d'r wel HEEL erg kwaad om maken.

Die tekeningen gooien gewoon olie op t vuur...

Man-Mountain zei:
Die tekeningen gooien gewoon olie op t vuur...

zij steken dagelijks westerse vlaggen in de fik, maar dan halen wij ook niet onze ambasadeurs uit het betreffende land!

Over jezus en joden en god weet ik veel welk ander geloof worden toch ook cartoons gemaakt!

Die moslim apen hebben niet eens hersens, laat staan een gevoel voor humor. Tuurlijk kunnen ze hier niet om lachen.

G21 zei:
zij steken dagelijks westerse vlaggen in de fik, maar dan halen wij ook niet onze ambasadeurs uit het betreffende land!

Inderdaad, die praktijken vinden daar dagelijks plaats, en als er in het westen in 1 krantje wat staat is de beer los. Het is zo kinderachtig om je druk te maken om wat plaatjes.

En nogmaals: het gaat hier nu niet om een extreme minderheid, dit laat zien dat een groot deel van de moslims nog in de middeleeuwen leeft.

Zelda zei:
Inderdaad, die praktijken vinden daar dagelijks plaats, en als er in het westen in 1 krantje wat staat is de beer los. Het is zo kinderachtig om je druk te maken om wat plaatjes.

En nogmaals: het gaat hier nu niet om een extreme minderheid, dit laat zien dat een groot deel van de moslims nog in de middeleeuwen leeft.

wtf het destijds hoogontwikkelde islamcultuur heeft het westen uit de middeleeuwen gehaald en in een meer humanere (humanisme omstreeks 1400) wereld gestopt met minder geestelijke pressie op het alledaagse leven van een westerling. door kruistochten kwamen christenen erachter, na contact met de arabische cultuur, hoe slecht ze het wel niet hadden door het strenge christendom dat het gehele leven van een westerling bepaalde. de middeleeuwen waren idd zwarte eeuwen voor het westen omdat het onder de juk van de geestelijkelijkheid was. ze zagen toen dat de arabieren ook wel gelovig waren maar vrijer en minder gecorrumpeerd dan westelijke geestelijken. wel moet gezegd wordne dat de arabieren als enige waren die grote hellenistische werken in handen kregen, zeker de wetenschappelijke werken van aristoteles hebben er toe bijgedragen dat de arabieren tot aan de Verlichting toe de toon voerden kwa wetenschap. we hebben immers nog steeds arabische cijfers en algebra komt van het arabische woord al-djabr en zo zijn er nog wel meer mathematische fundamenten gelegd die later van grote waarde waren.

Dus de islamieten zijn geen hersenloze apen. ik erger me wel aan dat hersenloze generalisering van de gehele islamitische wereld van jullie.

ik ben het er mee eens dat er nog wel middeleeuwse praktijken plaatsvinden in sommige islamitische landen maar So What? elk land en volk is soeverein en heeft zelfbeschikking om te doen en te laten wat eht wil, zolang het niet de vrijheden en rechten van andere schendt.

Laatst bewerkt:
Rob G zei:
Die moslim apen hebben niet eens hersens, laat staan een gevoel voor humor. Tuurlijk kunnen ze hier niet om lachen.

Got humor?

[Link niet meer beschikbaar]

Grappige moslim numero uno

wat een debiel gedoe ook weer .

mijn godsdienstje is beter dan de jouwe . dus zwijg of ik rijg je aan mijn priem .

typisch

klempic zei:
wtf het destijds hoogontwikkelde islamcultuur heeft het westen uit de middeleeuwen gehaald en in een meer humanere (humanisme omstreeks 1400) wereld gestopt met minder geestelijke pressie op het alledaagse leven van een westerling. door kruistochten kwamen christenen erachter, na contact met de arabische cultuur, hoe slecht ze het wel niet hadden door het strenge christendom dat het gehele leven van een westerling bepaalde. de middeleeuwen waren idd zwarte eeuwen voor het westen omdat het onder de juk van de geestelijkelijkheid was. ze zagen toen dat de arabieren ook wel gelovig waren maar vrijer en minder gecorrumpeerd dan westelijke geestelijken. wel moet gezegd wordne dat de arabieren als enige waren die grote hellenistische werken in handen kregen, zeker de wetenschappelijke werken van aristoteles hebben er toe bijgedragen dat de arabieren tot aan de Verlichting toe de toon voerden kwa wetenschap. we hebben immers nog steeds arabische cijfers en algebra komt van het arabische woord al-djabr en zo zijn er nog wel meer mathematische fundamenten gelegd die later van grote waarde waren.

Dus de islamieten zijn geen hersenloze apen. ik erger me wel aan dat hersenloze generalisering van de gehele islamitische wereld van jullie.

ik ben het er mee eens dat er nog wel middeleeuwse praktijken plaatsvinden in sommige islamitische landen maar So What? elk land en volk is soeverein en heeft zelfbeschikking om te doen en te laten wat eht wil, zolang het niet de vrijheden en rechten van andere schendt.

en dat is nou net wat die middeleeuwse praktijken doen! Schending van de fundamentele rechten van de mens! (bv. steniging, onthoofding etc.)

Verder begrijp ik je point wel. Je kan idd niet alle moslims over één kam scheren. Ik denk dat ze ook op de ultra conservatieve radicalen doelen!

klempic zei:

Met het geloof Islam is inderdaad helemaal niks mee en generliseren is inderdaad niet goed. Dat ben ik ook helemaal met je eens. Het zijn een aantal mensen die een geloof verkeerd uitleggen die alle ellende veroorzaakt.

Het gevoel wat mij overheerst is dat de extremisten van dit geloof de westerse wereld de wet "voorleest". Wij hebben vrijheid van meningsuiting waar ik ook zeer veel waarde aan hecht. De spotprenten zijn hier een voorbeeld van. Dat andere mensen de humor niet kunnen niet kunnen waarderen kan gebeuren, want smaken kunnen verschillen.

Ik vind het niet kunnen dat de makers van deze prenten worden bedreigd en gepest. Vlaggen worden in de fik gestoken en producten van het land worden uit de schrappen gehaald. Hiermee wordt de vrijheid van de makers in de kiem gesmoord en dat is heel erg fout. Dit kan niet en mag niet. In wat voor wereld gaan we dan leven als dit niet meer mag?

Hetzelfde heb ik met de moord van Pim en Theo. Je kan het niet met iemand eens zijn. Dit geeft echter niemand het recht om de persoon te vermoorden of af te slachten. Dan ben je gewoon een moordenaar net zoals de andere.

Zoals je zegt moet ieder land zelf weten wat ie allemaal uitspookt, maar dit betekent niet dat je andere landen als een soort politieagent de les moet lezen. We hebben zelf wetten en regels waar de mensen zich aan moeten houden en daarbij hebben we geen andere mensen bij nodig.

Laatst bewerkt:
Eigenaardig, moslims verwijten christenen dat zij jezus als God zien, in geen enkel van de drie monotheistische godsdiensten mag God worden afgebeeld, maar zover ik weet is mohammed God niet, dus vanwaar deze ophef?
Anderzijds is het volgens mij niet nodig om in deze tijden extra olie op het vuur te gooien.

Greetzzzzz.

twjunk zei:
Eigenaardig, moslims verwijten christenen dat zij jezus als God zien, in geen enkel van de drie monotheistische godsdiensten mag God worden afgebeeld, maar zover ik weet is mohammed God niet, dus vanwaar deze ophef?
Anderzijds is het volgens mij niet nodig om in deze tijden extra olie op het vuur te gooien.

Greetzzzzz.

Ze zoeken toch net zolang totdat ze weer over de rooie kunnen gaan. Laat ze het maar gelijk nu doen.
Wil wel zo'n gelovige voor mijn neus hebben. Als we dat nu allemaal doen zijn we zo ervan af. Ervan uitgaande dat ieder zijn eigen manneke zou uitschakelen:D

RichardV zei:
Ze zoeken toch net zolang totdat ze weer over de rooie kunnen gaan. Laat ze het maar gelijk nu doen.
Wil wel zo'n gelovige voor mijn neus hebben. Als we dat nu allemaal doen zijn we zo ervan af. Ervan uitgaande dat ieder zijn eigen manneke zou uitschakelen:D

nou nou keyboard warrior
verwacht wel meer mature uitspraken van je richard, gezien je leeftijd en het feit dat je vader bent

klempic zei:
nou nou keyboard warrior
verwacht wel meer mature uitspraken van je richard, gezien je leeftijd en het feit dat je vader bent

Poepoe 3 engelse woorden in zo'n lap tekst.
Niet te houden die klempic.
Kerel, niet te serieus graag, en vooral niet op een vrijdag!:D

klempic zei:

:roflol::roflol:

Hahahahahaha, wat een bullshit kraam je uit klempic! Het midden oosten was inderdaad ooit hoogontwikkeld maar met de komst van de Islam is die ontwikkeling juist in de kiem gesmoord. En het is helemaal lachwekkend om te beweren dat het westen dankzij de kruistochten tot ontwikkeling zijn gekomen, waarom bleef het midden oosten waar ze dat zogenaamd van leerden zelf dan zo achter? En wat maakt het uit dat arabieren ook wel eens hellenistische werken in handen kregen? Omgekeerd is het midden oosten ook eeuwenlang beheerst door het westen, so what.

Ik heb nooit ontkend dat de Arabieren hun steentje hebben bijgedragen aan de wetenschap. Wat ik zei is dat een groot deel van de moslimwereld nu weer op middeleeuwse wijze reageert op een paar lullige plaatjes in een krant. Dat zijn feiten knul. Ik generaliseer niet, ik kijk om me heen en zie de werkelijkheid, namelijk dat een groot deel van de moslimwereld zich nu primitief gedraagt.

klempic zei:

dus wij zijn herseloze en generaliseren maar in de moslim landen wordt ondertussen wel elke buitenlander rennen voor hun leven :rolleyes: hmsz...

robocop zei:
dus wij zijn herseloze en generaliseren maar in de moslim landen wordt ondertussen wel elke buitenlander rennen voor hun leven :rolleyes: hmsz...

Dat zegt hij helemaal niet. Dat hersenloze slaat op het generaliseren. Bijv nw etc etc.

axestream zei:
Dat zegt hij helemaal niet. Dat hersenloze slaat op het generaliseren. Bijv nw etc etc.

Toch heeft hij een punt axe, en dat weet je dondersgoed.

Veel moslims zijn anders een stuk beter in generaliseren dan westerlingen. Het westen probeert alleen extremisten aan te vallen, terwijl de extremisten willekeurige burgers doden, élke westerling is immers een duivel, of het nou een hulpverlener, vrachtwagenchauffeur of moeder met kinderen is. ;)

En dan nog jammeren dat wij af en toe ook eens generaliseren en niet in elke zin drie keer melden dat sommige moslims wél beschaafd zijn. :rolleyes:

Terug
Naar boven