XXL Nutrition

Deense kranten komen weer met Mohammed-cartoon

Bezoekers in dit topic

Ik zie weinig 'joke' staan achter jouw reactie. Je lijkt soms wel een moslim gelet op je agressieve postings. Heb je de bloedlijn van je familie al nagetrokken?

De opa en oma van mijn opa en oma waren al 100 % nederlander.Wat ben ik dan ? juist ! mij uitmaken voor moslim kun je niet doen want dan was ik je dikke vriendje geweest.:o
 
De opa en oma van mijn opa en oma waren al 100 % nederlander.Wat ben ik dan ? juist ! mij uitmaken voor moslim kun je niet doen want dan was ik je dikke vriendje geweest.:o
Als de opa en oma van je opa en oma 100% nederlanders waren en de rest niet ben je nu 3.125% nederlander.
 
Als de opa en oma van je opa en oma 100% nederlanders waren en de rest niet ben je nu 3.125% nederlander.

De opa en oma van me opa en oma van mij opa en oma hebben gezegd dat hun opa en oma ook nederlands waren.Reken maar uit...

En de opa en oma van die opa en oma hadden aan hun opa's en oma's gevraagd en die zeiden dat hun opa en oma ook nederlanders waren.
 
De opa en oma van me opa en oma van mij opa en oma hebben gezegd dat hun opa en oma ook nederlands waren.Reken maar uit...

En de opa en oma van die opa en oma hadden aan hun opa's en oma's gevraagd en die zeiden dat hun opa en oma ook nederlanders waren.
Je verkleint het percentage alleen, beest. 't Is ook erg moeilijk om uit te rekenen he? :roflol:
 
Je verkleint het percentage alleen, beest. 't Is ook erg moeilijk om uit te rekenen he? :roflol:

Jah, ik zou niet weten hoe het moet.
 
Het zijn ironisch genoeg de gematigd-religieuzen die een zekere herziening in de weg staan, religie blijft namelijk een buitencategorie in de samenleving behuizen welke het immuniseert voor rationele kritiek. Dit is bullshit en er kan dan ook wat mij betreft voorlopig niet genoeg op in worden gehakt, totdat de politieke elite navolging geeft aan de opvattingen die in de wetenschap gehuldigd worden en religie in de hoek zet waar het hoort; een bijzondere vorm van een geestesziekte.

Gezien de afgezwakte Christelijke vertegenwoordiging in het kabinet kun je in ieder geval stellen dat er een verborgen gedachtebron aanwezig is die de ondergrond vormt van naastenliefde. Om dit kleine stukje fundament te behouden ben ik ervan overtuigd dat wetenschappelijke opvattingen hiertoe niet de kans krijgen om hun maximale grondvesten te vormen bij sommige gezagsdragers. Zelfs bij ons hoogste bestuurdsorgaan is dus nog steeds licht aanwezige verbondenheid met deze buitencategorie.

Ik vind dit overigens een mooie vinding. Voel je er niet wat voor om zoiets op het politieke vlak los te laten? Ik heb Rutte of Kamp dit punt van benadering nog niet horen uitdrukken. ;)
 
Gezien de afgezwakte Christelijke vertegenwoordiging in het kabinet kun je in ieder geval stellen dat er een verborgen gedachtebron aanwezig is die de ondergrond vormt van naastenliefde. Om dit kleine stukje fundament te behouden ben ik ervan overtuigd dat wetenschappelijke opvattingen hiertoe niet de kans krijgen om hun maximale grondvesten te vormen bij sommige gezagsdragers. Zelfs bij ons hoogste bestuurdsorgaan is dus nog steeds licht aanwezige verbondenheid met deze buitencategorie.

Ik vind dit overigens een mooie vinding. Voel je er niet wat voor om zoiets op het politieke vlak los te laten? Ik heb Rutte of Teeven dit punt van benadering nog niet horen uitdrukken. ;)

nou nou nou, zo ver zou ik het ook niet doordrijven hoor, marky.
 
Gezien de afgezwakte Christelijke vertegenwoordiging in het kabinet kun je in ieder geval stellen dat er een verborgen gedachtebron aanwezig is die de ondergrond vormt van naastenliefde. Om dit kleine stukje fundament te behouden ben ik ervan overtuigd dat wetenschappelijke opvattingen hiertoe niet de kans krijgen om hun maximale grondvesten te vormen bij sommige gezagsdragers. Zelfs bij ons hoogste bestuurdsorgaan is dus nog steeds licht aanwezige verbondenheid met deze buitencategorie.

Ik vind dit overigens een mooie vinding. Voel je er niet wat voor om zoiets op het politieke vlak los te laten? Ik heb Rutte of Kamp dit punt van benadering nog niet horen uitdrukken. ;)

Dikgedrukte stuk ben ik, als ik het goed begrijp, niet met je eens. Christendom, in feite alle religie, is niet een bron van moraliteit (waarvan naastenliefde weer een uiting is). Het is er eerder een product van. Moraliteit gaat er aan vooraf, het is alsware inherent aan de mens. Zonder dan hierbij een normatieve uitspraak te doen als in te zeggen dat de mens van nature goed of slecht is. Maargoed dit is weer een hele aparte discussie over moraliteit.

Heb eens overwogen om een opiniestuk te zenden aan de JOVD (jeugdpartij VVD) omtrent de plaats van religie in een liberale staat, aangezien ik hier ook al hele stukken over plaatste op dit forum, maar dit is er nooit van gekomen. Thanks, maar, nee, heb geen politieke ambitie, eerst maar eens financieel onafhankelijk worden ;)
 
een verborgen gedachtebron aanwezig is die de ondergrond vormt van naastenliefde

waarom altijd die lyrische bevlogenheid over de meest banale ideeen? plaats gewoon eens een simpele, duidelijke tekst die gemakkelijk te analyseren valt.
 
waarom altijd die lyrische bevlogenheid over de meest banale ideeen? plaats gewoon eens een simpele, duidelijke tekst die gemakkelijk te analyseren valt.

Hehe :D Inderdaad moeilijk te volgen vaak, onze markymark. Kan er wel om lachen gelukkig..

En ach we zijn hier ook niet in de gedaante van wetenschappers toch.
 
Wetenschap kan enorm confronterend zijn, zo erg dat het een bezit als religie ontkracht en afneemt en het laat verbleken. Maar het kan niet zo zijn dat we besluiten deze waardes in stand te houden omdat een aantal van hen dat niet kunnen erkennen en daardoor wetenschappelijke bevindingen niet volledig doordrukken.

Ze zullen het niet zeggen, maar omdat de sporen van het Christendom nog bestaan, zijn er een aantal kabinetsleden die nog steeds moeite hebben bepaalde wetenschappelijke feiten te laten integreren in hun denken. Of een vermenging hebben van de evolutietheorie, met een klein gedeelte van bepaalde Bijbelstukken. Dat bedoelde ik met die verborgen gedachtenbron.

Moslims en Nederlanders zijn niet gelijk, maar wel gelijkwaardig. Je moet etnische verschillen durven uitspreken, ook als daar confrontatie bijzit. Want daarmee zijn er 2 verschillen om te fuseren.

Roepen dat ieder mens uniek is en gelijk is naastenliefde, want het verschil is er wel degelijk. En dat blijft bestaan bij zowel het doen van knuffel uitspraken als onnodige harde bewoording. Gematigd religeuzen in het kabinet doen het eerste nog steeds waarneembaar.
 
Laatst bewerkt:
en,wat heeft het teweeg gebracht??iemand iets gehoord ervan?
 
tja waarom niet he

blijkbaar tillen de moslims er zwaar aan

moesten ze het met jezus ofzo doen who cares, oud nieuws dan
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Pff .. Wat moslims allemaal niet doen voor aandacht...
 
Dat gelovigen in de regel niet ontvankelijk zijn voor dergelijke steekhoudende argumenten maakt het alleen maar pijnlijker. Het resulteert in hardliners tegen elkaar.

Idd niet echt effectief. En heel vervelend, alsof je schaakt met iemand die de regels kompleet aan z'n laars lapt.

Maar je opmerking is terecht, de nuance is duidelijk nodig in het publieke debat maar juist vanuit de ongenoegen met het gebrek hieraan doe ik mee aan dergelijke uitspraken.

Ik denk dat religie een soort coping mechanisme is. Het maakt de onverteerbare dingen in het leven verteerbaar. De atheïst staat er alleen voor, met een slechts door wijsheid (of domheid) beknotte vrijheid om over zaken na te denken.

"Even if the open windows of science at first make us shiver, after the cosy indoor warmth of traditional humanizing myths, in the end the fresh air brings vigour and the great spaces have a splendor of their own."

-Russell

Het zijn ironisch genoeg de gematigd-religieuzen die een zekere herziening in de weg staan, religie blijft namelijk een buitencategorie in de samenleving behuizen welke het immuniseert voor rationele kritiek. Dit is bullshit en er kan dan ook wat mij betreft voorlopig niet genoeg op in worden gehakt, totdat de politieke elite navolging geeft aan de opvattingen die in de wetenschap gehuldigd worden en religie in de hoek zet waar het hoort; een bijzondere vorm van een geestesziekte.

Is het wel zo'n buitencategorie? En bedoel je dat het feit dat het een buitencategorie zou betreffen het immuniseert voor kritiek? Dan zouden veel meer buitencategorieën hetzelfde lot beschoren moeten zijn. Of is het het ongenaakbare dat we ook in bijv homeopathie terugzien?
Imo komt het erop neer dat het onaanvaardbaar is om mensen zo hard in hun, zeer duidelijk zwakke (maar 'soothing'), overtuigingen aan te tasten. Ook al zou het zo duidelijk rationeel goede kritiek zijn, waar geen speld tussen te krijgen is, dan nog heb je een flinke set ballen nodig om dit toe te geven.
In die zin is de verdediging van ideeën als religie, homeopathie en holocaust ontkenning behoorlijk gelijkend: De kritiek wordt als 'onaanvaardbaar' gekenmerkd, op een a priori aanname dat ze puur gericht is op vernietiging van het bekritiseerde denkbeeld (het is, zoals ze zeggen een dictatoriaal denkbeeld, het hunne is een vrije), waarbij aan hun eigen denkbeeld dan ook het predikaat van 'paradigma verschuivend' wordt toegekend.
Een debat vind eigenlijk totaal niet plaats. Als de regels niet bekend zijn, kan er niet (eerlijk) geschaakt worden. Ik vraag me dus ook af in hoeverre nuance effectief gaat zijn.
 
Back
Naar boven