MuscleMeat

grote kuiten... maar dat is ook alles

De gemiddelde Henk trapt niet echt heel erg met z'n kuiten, lijkt me.. Veel wielrenners zijn sowieso genetisch beter bedeeld dan de gemiddelde Henk-Jan. Ze zullen door AAS gebruik ook wel wat groeien.

't Is denk ik grotendeels echt aanleg. Zowel mijn kuiten als onderarmen zijn groter dan dat ze zouden moeten zijn in verhouding tot m'n andere lichaamsmaten. Ik had liever grotere & sterkere bovenbenen gehad.

Belangrijk punt naast genen is hoe je trapt, wielrenners zitten met hun clips vast en halen veel bewegingsenergie uit het buigen van hun voet tov je onderbeen. Dagelijkse fietsers fietsen vaak meer met hak of middenvoet en dan moet de kracht uit je bovenbenen/billen komen. Daarnaast is denk ik vooral wandelen een kuitentrain activiteit. Ga maar eens kijken op lange tochten, het heten niet voor niets wandelkuiten. En na wandelen heb ik er echt spierpijn. Met hardlopen is het ook hoe ik loop, loop ik energie in de verticale beweging te steken dan minder spierpijn, duw ik mezelf met mijn voeten vooruit dan wel.

Belangrijk punt naast genen is hoe je trapt, wielrenners zitten met hun clips vast en halen veel bewegingsenergie uit het buigen van hun voet tov je onderbeen. Dagelijkse fietsers fietsen vaak meer met hak of middenvoet en dan moet de kracht uit je bovenbenen/billen komen. Daarnaast is denk ik vooral wandelen een kuitentrain activiteit. Ga maar eens kijken op lange tochten, het heten niet voor niets wandelkuiten. En na wandelen heb ik er echt spierpijn. Met hardlopen is het ook hoe ik loop, loop ik energie in de verticale beweging te steken dan minder spierpijn, duw ik mezelf met mijn voeten vooruit dan wel.

goede pos dit

Goed topic van Smurfo trouwens. :thumbs:

Hoezo is dat onzin, je trapt er toch mee? Misschien fiets je niet goed. :rolleyes:

dat ik reageer maar kon het niet laten, ji snapt ut allemaal niet echt komt omdat je tevel rondhangt in de foto topics of mischien omdat je hersenen dat niet toe laten niks mis mee hoor

met lope gebruik je tog ook je kuiten ???wrm zijn ze dan niet zo groot????
mischien fiets ik niet goed??? :p

cik

10 jaar lang 4 uur per dag fietsen ja dan krijg je wel dikke kuiten. Kijk ook maar eens naar oudere tennissers (voetballers ook wel trouwens). Als je maar vaak en lang genoeg ze gebruikt worden ze vanzelf groter. Ik probeer ze persoonlijk toch liever groot te krijgen door ze 1 keer in de week nog geen 10 minuten aan te pakken.

Oh, wielrenners zijn doorgaans ook nogal klein en mager, dat helpt ook om de kuiten er groot uit te laten zien.

dat ik reageer maar kon het niet laten, ji snapt ut allemaal niet echt komt omdat je tevel rondhangt in de foto topics of mischien omdat je hersenen dat niet toe laten niks mis mee hoor

met lope gebruik je tog ook je kuiten ???wrm zijn ze dan niet zo groot????
mischien fiets ik niet goed??? :p

cik

Wow, scherpe post van je "Cik".

10 jaar lang 4 uur per dag fietsen ja dan krijg je wel dikke kuiten. Kijk ook maar eens naar oudere tennissers (voetballers ook wel trouwens). Als je maar vaak en lang genoeg ze gebruikt worden ze vanzelf groter. Ik probeer ze persoonlijk toch liever groot te krijgen door ze 1 keer in de week nog geen 10 minuten aan te pakken.

Oh, wielrenners zijn doorgaans ook nogal klein en mager, dat helpt ook om de kuiten er groot uit te laten zien.

1 x i/d week kuiten had bijna geen werking bij mij.
ik train mijn kuitens minstens 2 x, soms zelfs op elke trainings dag, dan pas merkt ik "dat er weer wat gaat"

Juliette Bergmann traint haar kuiten ook nooit en die heeft ook kanonnen!! Het zit echt in de genetics. Je kan ze wel trainen om de vorm of definitie iets beter te krijgen, maar ze zullen nooit echt groot worden als je ze niet hebt..

Sprinters hebben grote kuiten . Dat komt omdat ze die meer gebruiken als ze rechtstaan op hun fiets denk ik .

voetballers hebben juist vaaak kuisten lijkt mij. wielrenners meestal door dat ze zo droog zijn of magere mannetjes zijn...dan zie je het zeker. ik zelf had altijd heel dunne bovenbenen dus mijn kuiten leken al groter en die waren ook niet slecht van zichzelf. men dacht dan altijd dat ik volop voetbalde

Hoe komt het dat vele wielrenners echt enorme kuiten hebben waar velen van ons maar van kunnen dromen.
De eerste link die ik dan ook tegen kwam toen ik "kuiten wielrenners" in google intypte was dan ook een link naar een topic op dit forum http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/wielrenner-kracht-154817/
Steeds meer netlogwielrennertjes voelen zich tegenwoordig ook genoodzaakt om hun grote kuiten te showen aan gans de netlogcommunity.
Naar aanleiding daarvan zit ik toch met een vraagje. Kunnen wielrenners echt zo grote kuiten krijgen van veel te fietsen of is er een duidelijke link tussen doping of steroiden?

:roflol::roflol: Dat is dbb.com, dit forum dus. Had je dat niet door?:):)

Mijn persoonlijke ervaring (alpinist): Kuiten echt veel en hard trainen.
Iedere keer ik van de Alpen terugkom heb ik bakstenen van kuiten, door dagelijkse tochten van 8 tot 12 uur waarvan minstens de helft bergop (tot 70°, zware alpineschoenen + stijgijzers) met rugzak + hardware tot 15 kilo.
Bij krachttraining: in the smith gebruik ik dan ook een gewicht van 180 kg voor de calf raises, 3 x 10 reps. Dus ik denk niet dat het alleen genetisch bepaald is. Gewoon heel veel en echt zwaar trainen.

Het is imo onzin dat wielrenners superkuiten hebben.... Als je de omtrek zou meten of ze naast veel bb-ers zou zetten dan zie je dat die kuiten echt niet zo bruut zijn als hier verondersteld wordt.

Bijna heel DBB is ecto, maar de meeste monden hebben een monster formaat.

Ik fiets al mijn hele leven (geen wielrennen maar gewoon naar werk, school etc, dagelijks leven dus) en heb ook grote kuiten. :p

Zijn het gewoon niet ophoopingen van overschotten calorieen uit chips en chocolade?

Terug
Naar boven