MuscleMeat

grote kuiten... maar dat is ook alles

Bovendien lijkt alles groter op tv:).

Kuiten waren vroeger bij mij altijd een probleem geval, tot ik een paar jaar terug op dit forum las over een oefening waarbij je een barbell achterop je rug gooit en dan steeds op je tenen gaan staan, heeft goed gewerkt, fietsen werkt bij mij simpelweg niet.

M'n kuiten zijn eerder klein, fiets ook haast nooit. Maar is vooral genetisch. Kameraad van me ook, heeft grote kuiten, fietst ook niet veel. Maar z'n vader heeft gigantische kuiten.

Heeft toch voor een groot deel met genen te maken denk ik. Ik merk wel dat er meer vorm in m'n kuiten is gekomen sinds dat ik train, maar echt merkbaar groter worden is toch vaak een lastig verhaal. Ik denk ook dat de kuiten van wielrenners vaak groot ogen doordat de bovenbenen vaak erg dun zijn.

Maar goed, aan de andere kant. Kijk eens naar de kuiten van veel strongman atleten. Die zijn wel vaak supergroot.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het is imo onzin dat wielrenners superkuiten hebben.... Als je de omtrek zou meten of ze naast veel bb-ers zou zetten dan zie je dat die kuiten echt niet zo bruut zijn als hier verondersteld wordt.

lijkt me ook, btje raar dat ze even grote kuiten zouden hebben als de gemiddelde gevorderde bb-er terwijl ze het gewicht hebben van een anorexia patientje

Kijk kuiten zijn genetisch, je kan ze natuurlijk trainen, maar je hebt mensen die van nature gewoon monsterkuiten hebben en sommige bijna geen.
Ik heb al wielrenners gezien met dikke kuiten, maar evenveel met dunne. Volgens mij groeien ze 0,0 van het fietsen tov vb voetballen

trouwens dat je met fietsen je kuiten belast is pure onzin, als ik fiets voel ik echt niet me kuiten hoor jullie wel??? nee neem ik aan, voel enkel me quads dus de link kuiten en fietsen snap ik niet

Kap eens met je oliedomme replies. Ik weet niet welke jouw houding op de fiets is, maar zo te horen is die erg slecht. Het is de bedoeling dat je de voorkant van je voet op de trappers zet, en zo spreek je je kuiten wel aan.
Maar jij was toch zo'n beest? Jij hebt dat toch niet nodig?

Het is een vorm van High Frequency Training.

Veel stimulate=veel groei

Neem ook bijvoorbeeld stratemakers. Naar verloop van tijd ontwikkelen zij ook flinke onderarmen (in verhouding).

Mijn vader fietst dagelijks 30km, al 30 jaar lang. Zijn kuiten zijn miniscuul. Mijn oom is fanatiek wielrenner vanaf zijn 16e jaar en is nu 45. Zijn kuiten zijn ook ontzettend klein.
Ik heb zelf zo'n 4 jaar 30km per dag gefietst, 6 dagen per week, maar mijn kuiten zijn nooit meer dan 2cm gegroeid, zelfs niet met krachttraining.

Zit gewoon in de genen denk ik. Vaak zie je van die oude dikke kerels lopen met dikke monsterkuiten. Volgens mij is het gewoon belangrijk dat je 100+kg voor zo'n 20 tot 30 jaar mee moet slepen en dan groeien ze wel een keer.

Denk dat het zoiets is. Kan me anders niet indenken waarom je altijd van die oude dikke kerels ziet met monsterkuiten.

Sprinters hebben grote kuiten . Dat komt omdat ze die meer gebruiken als ze rechtstaan op hun fiets denk ik .

Die berg-jongens ook. Alhoewel, zo groot ogen die kuiten van Lance nu ook weer niet:

(wel gedefinieerd, en dat helpt ook).

Het is een vorm van High Frequency Training.

Veel stimulate=veel groei

Neem ook bijvoorbeeld stratemakers. Naar verloop van tijd ontwikkelen zij ook flinke onderarmen (in verhouding).

Ik denk dat het hier wel mee te maken heeft. Plus dat je met bepaalde vormen van cardio de kuiten meet isoleert dan men meestal met krachttraining doet. Toen ik 20 was had ik vrij smalle kuiten, ik kon makkelijk in laarzen komen. Daarna ben ik enerzijds zwaarder geworden and anderzijds veel gaan dansen. Dansers hebben ook vaak stevige kuiten; de combinatie van op je tenen staan, hurken, op een been het volle lichaamsgewicht hebben en dan ook nog eens de dijbenen en billen gebruiken voor andere bewegingen geeft wel een pittige training aan de kuiten. Wat fietsers betreft moet ik zeggen dat ik daar weinig verstand van heb, maar het lijkt me dat bij klimmen en sprinten aandig wat kracht van de kuiten gevraagd wordt.

Heb vroeger veel gemountainbiked, en nog steeds af en toe, train me kuiten sporadisch, maar ze zijn wel groter dan de meeste sportschool bikkels, maar kan ook iets genetisch zijn offcourse.

heb vroeger veel kuiten getraind, heeft nooit geholpen. Nu ik veel fiets zijn ze flink aan het groeien. Raar maar waar.

hmm, zit net wat plaatjes te bekijken maar zie maar weinig wierenners met grote kuiten. Is gewoon genetisch. Heb zelf ook best grote kuiten en vroeger weinig aan sport ofzo gedaan.

Die berg-jongens ook. Alhoewel, zo groot ogen die kuiten van Lance nu ook weer niet:

[Link niet meer beschikbaar]

(wel gedefinieerd, en dat helpt ook).

en dit vind ik geen grote kuiten. dat plaatje van berend wel.

Het is imo onzin dat wielrenners superkuiten hebben.... Als je de omtrek zou meten of ze naast veel bb-ers zou zetten dan zie je dat die kuiten echt niet zo bruut zijn als hier verondersteld wordt.

Wielrenners zijn voorzover ik ze ken gewoon ecto's. De lelijkste fysieken die je je kunt voorstellen.

De dutch ectobuilders zouden beter hun tijd steken in fatsoenlijke squatsessies dan een voorbeeld nemen aan wielrenners:roflol:

Ik heb geen grote kuiten, maja ik heb weer andere dingen, die groot en dik zijn.:cool:

Terug
Naar boven