XXL Nutrition

grotere bicep en tricep

• Topic Starter Topic Starter
Ze lopen je te zieken, je armen groeien niet door beenoefeningen te doen, al zou je 1000x squatten met 250kilo, je krijgt er geen dikkere biceps van..
Je armen groeien door armoefeningen.

---------- Toegevoegd om 13:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:14 ----------

Dat gezeik over de grote 3 moet een ban opleveren! iig in verkeerde topics.

Oke Dankje , Op naar de armoefeningen

Uhmm.. nergens om, maar als je de MP doet gebruik je je triceps ook. Dus je zal er zeker wel van groeien.

Zoals ik al zei. Het trekt wel weer bij.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Voor de rest hadden jullie inderdaad gelijk. Je kan beter de compound oefeningen met ondersteuning doen. Bicepscurl erbij en triceps press erbij.

@ts.. JE kan beter een goed schema gaan volgen. Dit schema is niet echt heel erg handig. Volg rippetoe of fullbody ofzo. Je biceps en triceps kan je pakken met een ondersteuningsoefening, maar onthoudt wel dat je armen juist groeien in de rust. Goed eten is daarom belangrijk.

Aardig misverstandje? Grote spiergroepen als benen trainen NAAST je armtraining bevordert OOK de groei van je armen, niet direct, maar dmv groeistofjes in je lichaam die extra aangemaakt worden door het trainen van grote spiergroepen, om het simpel te houden ;)

Aardig misverstandje? Grote spiergroepen als benen trainen NAAST je armtraining bevordert OOK de groei van je armen, niet direct, maar dmv groeistofjes in je lichaam die extra aangemaakt worden door het trainen van grote spiergroepen, om het simpel te houden ;)

wel aardig verwaarloosbaar. misschien omdat na een harde benen sessie je armen zowieso niet met volle intensiteit kan pakken.

Ben het met martinnop eens. Een spier groeit door het volume wat je erop maakt en de voeding die je erin stopt. Hoe meer volume je erop maakt hoe beter, zolang je spier kan herstellen. Dit houd dus ook in dat meer armen trainen in kan houden dat je minder kg's pakt bij compounds zoals benchpress en chins waarbij je je armen ook gebruikt.
Wil je gewoon algeheel gainen doe dan niet teveel armen (zoals nu bijv.) en concentreer je op de grote compounds. Wil je echter nu vooral grotere armen (om ze bijv. bij te trekken) train dan je armen met meer volume.

Mijn eigen ervaring is ook dat het bijtrekken van een spiergroep (heb ook weleens zoiets voor armen gedaan) door meer volume toe te passen gewoon werkt.

Ben het met martinnop eens. Een spier groeit door het volume wat je erop maakt en de voeding die je erin stopt. Hoe meer volume je erop maakt hoe beter, zolang je spier kan herstellen. Dit houd dus ook in dat meer armen trainen in kan houden dat je minder kg's pakt bij compounds zoals benchpress en chins waarbij je je armen ook gebruikt.
Wil je gewoon algeheel gainen doe dan niet teveel armen (zoals nu bijv.) en concentreer je op de grote compounds. Wil je echter nu vooral grotere armen (om ze bijv. bij te trekken) train dan je armen met meer volume.

Mijn eigen ervaring is ook dat het bijtrekken van een spiergroep (heb ook weleens zoiets voor armen gedaan) door meer volume toe te passen gewoon werkt.

like he said :D

beetje off topic:
adonis ik dacht eerst altijd dat jij die gast op je plaatje was, totdat ik je picz zag xD

even offtopic, maar deze zever mag eens verbannen worden uit jullie hoofden. Dit blijft een bb forum
jpkaz.jpg

Weeg nu 72 , groeien je armen ook met oef voor benen dat wist ik nie , maar ik train ze wel hoor
Hier effe schema
Schema A

plain frogs

sguat
horizontal leg press
front extension
dumbbell lunge

lying dumbbell press
incline multi press
standing cable cross over
stiffarm lying dumbbell pullover

seated one dumbbell pullover
dippings
reverse pulley push down

calves

schema B

Plain frogs

neck press machine
upright rowing in pulley
seated front multi press
one arm bent over cross over

alternative front and back chinny's
seated front lat pulley
one arm lat pulley in cross over
death lift

standing dumbbell curl
incline dumbbell curl
standing hammer curl

wrist curl

Dus 3, oefeningen voor biceps en triceps

Death lift rofl

Ik heb net het omgekeerde. Ik heb een heel jaar lang amper vooruitgang gemaakt op splitschemas, tot ik overstapte naar fullbody schemas met heel laag volume maar hele hoge intensiteit. Daarop ging ik veel beter vooruit, dat is nu 3 maanden geleden en ik heb, zonder te overdrijven, op die 3 maanden meer massa gewonnen dan op dat jaar dat ik split trainde, met ongeveer dezelfde voeding. En ja, ook op mijn armen, zonder 1 curl te doen.

maar zal van persoon tot persoon afhangen natuurlijk.

Ik heb net het omgekeerde. Ik heb een heel jaar lang amper vooruitgang gemaakt op splitschemas, tot ik overstapte naar fullbody schemas met heel laag volume maar hele hoge intensiteit. Daarop ging ik veel beter vooruit, dat is nu 3 maanden geleden en ik heb, zonder te overdrijven, op die 3 maanden meer massa gewonnen dan op dat jaar dat ik split trainde, met ongeveer dezelfde voeding. En ja, ook op mijn armen, zonder 1 curl te doen.

maar zal van persoon tot persoon afhangen natuurlijk.

Het gaat niet om de vergelijking tussen 2 manieren van training, maar om hoe je een spier aanpakt die je bij wilt trekken. Wanneer je iets bij wilt trekken is dat veelal afhankelijk van het volume dat je erop maakt.

Uit mijn eigen ervaring zou ik idd een Fullbody training gaan volgen, hier heb ik zelf de meeste resultaat mee gehaald in het begin. voor je Biceps een isolatie oefening(isolation Curl) en je Triceps eveneens(Lying Triceps Press).

Lees de stickies maar goed door dan vind je genoeg info.
Succes

Dude je begint nog maar pas. Het is idd zever dat je van squats dikkerea armen krijgt, duh.

Maar je begeleider heeft je weer een typisch, newb BB schematje gegeven waar je (zeker nu) nix mee bent.

Volg gewoon je basic FB schematje met 3x pw squats en doe op het einde van je trainingen paar sets curls dips whatever en je armen zullen wel groeien hoor.

Idd beachboy powerlifters.

Je moet niet vragen hoeveelsetjes incline multipress en cable curls die boys hebben gedaan.

Dude je begint nog maar pas. Het is idd zever dat je van squats dikkerea armen krijgt, duh.

Maar je begeleider heeft je weer een typisch, newb BB schematje gegeven waar je (zeker nu) nix mee bent.

Volg gewoon je basic FB schematje met 3x pw squats en doe op het einde van je trainingen paar sets curls dips whatever en je armen zullen wel groeien hoor.

weinig toe te voegen.+++

Terug
Naar boven