Shigeru Miyamoto is de bedenker van Donkey Kong, maar Rare is inderdaad verantwoordelijk voor de Donkey Kong games op de SNES en N64. Donkey Kong Country op de SNES is de beste. Ik heb persoonlijk niks tegen Microsoft, anders kon ik net zo goed mijn PC en laptop uit 't raam fl*kkeren.
De Xbox 360 is niet meer weg te denken uit de game business, ik heb veel fun met deze console beleefd (en nog steeds). Zij hebben hun plekje wel verdiend. Ik heb ook een PS3 en zelfs een Wii. Je moet het zo zien, meer concurrentie op de markt is allemaal goed voor de gamer. Zo gaan die ontwikkelaars beter hun best doen.
Je kent de gouden periode, nice. De SNES is samen met de SEGA Dreamcast (de console die het niet jammer genoeg niet gered heeft mede door de dominante PS2) voor mij de beste console ooit! Ik weet nog hoe ik een SNES kreeg samen met de legendarische Street Fighter II. De game die ik daarvoor altijd in de Arcades heb gespeeld kon ik toen gratis en zoveel spelen als ik wilde lekker chill op de bank. En Super Mario Kart... geweldige party game! Ik had vroeger veel meer lol met gamen, die speller waren gewoon leuker en ik was veel jonger!
Bl
u-ray is het. Je hebt gelijk dat Sony met hun PS4 wel iets nieuws moet verzinnen. Sony heeft nu 3 generaties hun console kunnen verkopen als multimedia systeem. PSX was ook een CD speler, PS2 had de DVD (dit heeft ze enorm geholpen tijdens de launch aangezien de PS2 de goedkoopste DVD speler was die je toen kon kopen). De PS3 heeft dus Blu-ray. Maar dit nieuwe disc format zie ik alleen nog lang niet verdwijnen en een opvolger lijkt me ook niet nodig. We zullen zien wat Sony ons gaat brengen.
GTA exclusief voor PS3 kun je echt vergeten, de tijden zijn compleet veranderd. De PS3 en 360 zijn nu
samen goed voor 100+ Miljoen.
http://www.vgchartz.com/ Rockstar zou failliet gaan als ze dat zouden doen. Of Sony moet Rockstar kopen, maar dat zie ik alleen niet gebeuren. Sony investeert liever in hun eigen studios.
Als de wereld van GTA V te groot is voor de Xbox 360 dan krijg je meerdere DVD's, net zoals bij L.A Noire. Het intern geheugen van de PS3 en 360 is de bottleneck. Hoe mooi die PS3 exclusives ook zijn, die games hebben geen enorme open wereld. Ik had wat dit betreft meer verwacht van de PS3. Het is tijd voor de nieuwe generatie consoles. Ik zeg volgend jaar aankondiging op de E3 en een launch in 2013. Ik hoop dat ze er lekker veel RAM geheugen in doen.