- Waardering
- 4.751
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 101kg
- Vetpercentage
- 18%
same problem bro'
anti-aliasing is uitgeschakeld op ps3 met sommige spellen. ik heb recensies bekeken over mijn televisie en er stond juist specifiek bij dat dit de ideale tv is voor console gaming. daar heeft ie ook de meeste punten voor gekregen. ik heb ook nog met samsung gebeld en mijn hele tv opnieuw ingesteld, maar nee, nog steeds geen anti-aliasing bij ps3 spellen. toen stuurde ik sony een bericht en dit is wat ze terug stuurden:
Geachte heer Chickenkip,
Hetgeen dat u nu beschrijft en ook in het Youtube-filmpje zichtbaar is, is zeker geen defect van uw PS3 console en ligt ook niet aan uw tv of kabel. De beeldkwaliteit, framerate en anti-aliasing verschillen per game enorm en u bent in dat geval dan ook volledig afhankelijk van het eindproduct dat een ontwikkelaar aflevert als een game klaar is.
De ene game is grafisch een stuk zwaarder dan de ander en zeker bij games die grafisch zeer indrukwekkend zijn hebben ontwikkelaars vaak moeite om dat goed te combineren met gebruik van ant-aliasing en een vloeiende framerate. Zeker bij games die multiplatform zijn (dus ook op Xbox 360 en pc uitkomen) hebben ontwikkelaars vaak niet de tijd of mogelijkheden om de game voor ieder platform te optimaliseren. Vandaar dat sommige games er (zeker van dichtbij) niet heel goed uitzien in vergelijking met een recente pc.
Overigens dient u er wel rekening mee te houden dat gameconsoles zoals de PS3 en de games daarop zijn gemaakt met de gedachte dat het apparaat is aangesloten op een tv waar u een redelijke afstand vanaf zit (afhankelijk van het formaat tv zo'n 2 meter afstand of meer). Van een normale kijkafstand vallen aliasing en andere grafische oneffenheden niet of in ieder geval veel minder op. Het is dus niet de bedoeling om zeer dicht voor het scherm te gaan zitten en dat dan als referentie te nemen.
Als u echt denkt dat het beeld er bij anderen beter uit ziet, dan zou u natuurlijk eens kunnen proberen om uw PS3 daar bij een vriend op zijn tv aan te sluiten en te vergelijken. Of andersom kan natuurlijk ook, door de PS3 van een vriend bij u thuis op uw tv te testen. Dan komt u waarschijnlijk ook tot de conclusie dat er niets defect is.
Indien u naar aanleiding van deze mail telefonisch contact opneemt met de PlayStation™ helpdesk, verzoeken wij u het verwijzingsnummer uit deze mail bij de hand te houden.
Netjes en uitgebreid antwoord van hun! Gelukkig zijn er toch nog bedrijven die de tijd nemen voor hun klanten

hoop dat ie qua verhaal beter is dan GTA 4...dat was nu echt een van de mindere in de reeks