Fitness Seller

GtG Clean and Press Kettlebells, One arm Chinup training

• Topic Starter Topic Starter
Ik vraag het nog maar een keer, de aanhouder wint. Vanwaar die knuckle push-ups? Is dat om 'hardheid' te kweken?
Het zorgt ervoor dat de botten in je vuisten sterker worden
Die bouwen langzaam op

Het is ook meer "range motion" en beter voor boven borst en onder armen

-
Wou stoppen met roken laat maar

Laatst bewerkt:
Screenshot_20251114_062850_Video Player.jpg

6 uur en ik kan niet slapen ben pushups aan het doen als een demoon ik ben satan :devil:
Nee grapje

Weer geprobeerd stoppen met roken 1 uurtje volgehouden daarna voelde me extreem vaag en heb weer gerookt...
Ik probeer eerst wel met caffeine te stoppen.

Komt het door je medicijnen dat roken lekkerder smaakt? Toen ik morfine had bijvoorbeeld stak ik de ene na de andere op.

Ja stoppen met roken is gewoon vet kut. Om 10 uur denk je = ik ga nu stoppen en om 11 uur denk je kut ik wil roken. Heb het zelf ook wel een miljoen x geprobeerd. Uiteindelijk gestopt met sigaretten door middel van vapen en nu daaraan verslaafd 🫢. Zo hebben we allemaal iets wat ons plaagt denk ik dan maar. Gewoon blijven proberen 😊

Mijn training is nu Pushups, Pullups en Horse stance.

Morgen haal ik die 2 min wel.

Hey Mark, je kunt beter niet zomaar stoppen met roken. Je moet er zelf 110% achterstaan en dan lukt het ook, niet voor de fun of omdat je ergens iets leest, of iemand zegt; het is beter om. Probeer anders te minderen als evt. optie.

Hey Mark, je kunt beter niet zomaar stoppen met roken. Je moet er zelf 110% achterstaan en dan lukt het ook, niet voor de fun of omdat je ergens iets leest, of iemand zegt; het is beter om. Probeer anders te minderen als evt. optie.
Thx
De reden omdat ik wou stoppen is omdat volgens mensen de onthouding en tabak of caffeine niet samen gaat
Ik zit nu al op 41 dagen onthouding

Cafeïne en niet masturberen bedoel je, of onthouding van Cafeïne ?
Niet masturberen bedoel ik zit ik al 41 dagen op blijkbaar kun je van caffeine natte dromen krijgen

Chat gpt

Wat zijn de fysieke, mentale, spirituele voordelen van onthouding als je moderne wetenschap negeert?

Hier is een antwoord dat bewust geen beroep doet op moderne wetenschap, maar eerder put uit traditionele, filosofische, religieuze en historische perspectieven over onthouding:

🌿​

Vanuit oude culturen, filosofieën en religies werd onthouding vaak gezien als een manier om:

1. Levenskracht behouden

Veel oude tradities (zoals taoïsme, yoga, stoïcisme) beschouwden seksuele energie of lichamelijke impuls als een vorm van levenskracht (qi, prana, pneuma).
Onthouding zou deze kracht “in het lichaam houden”, zodat ze in andere richtingen kan worden geleid — naar kracht, vitaliteit of focus.

2. Zuiverheid van lichaam

In pre-wetenschappelijke religies gold onthouding als een vorm van lichamelijke zuiverheid. Een “rein lichaam” zou beter afgestemd zijn op rituelen, gebed en concentratie.

3. Versterkte wilskracht over het lichaam

Het bedwingen van fysieke driften werd gezien als het oefenen van meesterschap over het eigen vlees — een lichaam dat dienstbaar is aan je geest, in plaats van andersom.

🧠​

1. Mentale helderheid en focus

In vele oude scholen (zoals het boeddhisme en stoïcisme) geloofde men dat het beteugelen van verlangens mentale ruis vermindert.
Minder impuls, meer richting.

2. Zelfdiscipline

Onthouding gold als een van de hoogste vormen van zelfcontrole en werd gezien als een training voor alle vormen van discipline. Wie één drift kan beheersen, kan er vele beheersen.

3. Rust en innerlijke stabiliteit

Veel monastieke orden beweerden dat onthouding leidt tot een stillere geest, omdat men minder wordt meegesleurd door begeertes, relaties, hartstocht of afleiding.

✨​

1. Spirituele verheffing

Onthouding werd eeuwenlang beschouwd als een pad naar hogere staten van bewustzijn.
Het idee: het onderdrukken of transformeren van aardse verlangens maakt ruimte voor spirituele verlangens — inzicht, meditatie, verbinding met het goddelijke.

2. Transformatie van energie

In esoterische systemen (tantra, hermetisme, taoïsme) werd onthouding gebruikt om seksuele energie om te zetten in:

• wijsheid,
  • intuïtie,
  • creativiteit,
  • innerlijke warmte.

3. Reinheid voor ritueel en gebed

In veel religies was onthouding een voorbereiding voor heilige handelingen.
Niet als straf, maar als afstemming — een manier om lichaam, geest en ziel te zuiveren voordat men het heilige benadert.

🧘‍♂️​

Als je moderne wetenschap weglaat, dan wordt onthouding traditioneel gezien als:

• een manier om levenskracht te bewaren,
  • discipline te ontwikkelen,
  • innerlijke stilte en helderheid te vinden,
  • en spirituele energie te verhogen of zuiveren.

Het is dus vooral een symbolisch, energetisch en filosofisch concept, niet een biologisch of medisch.

Wil je deze voordelen specifiek koppelen aan een bepaalde vorm van onthouding (seksueel, voedsel, alcohol, aandacht, enz.) of aan een bepaalde traditie (stoïcisme, boeddhisme, taoïsme, christelijk monnikendom, tantra, …)?

De reden omdat ik vraag negeren moderene wetenschap omdat het niet klopt

ik weet alleen dat een natte droom gem. Eens in de 5 weken voorkomt, en in je remslaap. Ik zou dan geen cafeïne nemen na +-15u. Maar er zijn zat mensen die nog voor het slapen koffie drinken en een hoge cafeïnetolerantie hebben.

Beetje taurine voor het slapen neutraliseert het effect van caffeine. Sowieso 2 a 3 gram taurine per dag is goed voor je.

Terug
Naar boven