Fitness Seller

Reactive Training Systems

Bezoekers in dit topic

Waarom precies 11 reps op veel van je presses? Lijkt me zo'n raar getal. :p
Volume/hypertrophy draaien? Geen idee waarom maar ik.stoor.me er niet aan:roflol:
Ik heb Mike ooit in een podcast horen zeggen dat hij soms twijfelt om dit soort rep-ranges toe te passen omdat sommige klanten het raar vinden en beginnen twijfelen of dit wel serieus bedoeld is.
Maar hij vindt het zelf leuk, dus is ie er toch mee verder gegaan. Als het past in de programming, uiteraard.
 
Ja ik stond er echt van te kijken maar voel wel nog wat zwakte dus dat is even afwachten.

190 euro is het ongeveer en dat is best schappelijk als je daardoor leert te programmeren volgens een methode die zich bewezen heeft
Ik heb het eens nageteld en $270 = ~€240. ;)
edit: Aha, zijn dat CADs en niet USDs? Dan komt het op ~€180 uit
 
Ik heb Mike ooit in een podcast horen zeggen dat hij soms twijfelt om dit soort rep-ranges toe te passen omdat sommige klanten het raar vinden en beginnen twijfelen of dit wel serieus bedoeld is.
Maar hij vindt het zelf leuk, dus is ie er toch mee verder gegaan. Als het past in de programming, uiteraard.
Haha ja is iets raars wat mensen hebben met oneven reps. Mentaal ligt dat niet goed of zo.
Ik heb het eens nageteld en $270 = ~€240. ;)
edit: Aha, zijn dat CADs en niet USDs? Dan komt het op ~€180 uit
Mijn PayPal geeft 193 euro aan als je het exact wilt haha. In usd was het 210 iig. Je krijgt de eerste maand korting met rtsworld code.
 
Haha ja is iets raars wat mensen hebben met oneven reps. Mentaal ligt dat niet goed of zo.

Mijn PayPal geeft 193 euro aan als je het exact wilt haha. In usd was het 210 iig. Je krijgt de eerste maand korting met rtsworld code.
OK, thanks. Ik heb nog een paar dagen om te beslissen. :)
 
Nog even de training van gisteren loggen.

RTS Week 1 Day 4
Low pin good morning
11x55kg @6
11x60kg @7
11x65kg @8
11x65kg @8
11x65kg @8.5
11x65kg @8.5
11x65kg @8.5

Beetje zitten spelen met mijn grip en setup, ga nu net voor de lift nog even omhoog voor de stang in een soort extension en creëer daardoor een stabielere shelf en mijn polsen klappen minder makkelijk naar achteren. Hierdoor blijft de bar dus een stuk evener liggen op mijn schouders en hoef ik mij minder mentaal te focussen mijn ellebogen in mijn zij te duwen.

Floor press
5x80kg @7
5x85kg @8
5x90kg @8.5
5x90kg @9
5x90kg @9

Kan me herinneren dat ik deze ooit met minder gewicht deed en ging me deze keer wel redelijk af qua techniek.

Pendlay Row
11x65kg @7
11x70kg @8
11x70kg @9
11x65kg @8.5
11x65kg @9
11x60kg @9.5

Ik moest eigenlijk nog een setje, maar was vandaag snel opgebrand en Ray Williams aan het kijken tijdens het liften dus die even overgeslagen. Ik voel mij nu wel een echte bodybuilder.
 
Zeg Schwarzenegger, gaat het goed met al dat gepomp met je 11 reppers?

Zag de squat attempts van Ray Williams even snel gisteravond, niet echt OK allemaal. Angstige momenten als spotter.
 
Beetje zitten spelen met mijn grip en setup, ga nu net voor de lift nog even omhoog voor de stang in een soort extension en creëer daardoor een stabielere shelf en mijn polsen klappen minder makkelijk naar achteren. Hierdoor blijft de bar dus een stuk evener liggen op mijn schouders en hoef ik mij minder mentaal te focussen mijn
Pak gewoon de ssb voor goeiemorgens.
 
Zeg Schwarzenegger, gaat het goed met al dat gepomp met je 11 reppers?

Zag de squat attempts van Ray Williams even snel gisteravond, niet echt OK allemaal. Angstige momenten als spotter.
Ik ben nu officieel een bodybuilder en ga voor de shredded lifestyle!

Ja wtf onverwachts ook en hij was bijna 14kg lichter dan de vorige keer. Geen idee of die dat deed om.extra ipf points te krijgen of er wat anders aan de hand was. Absurd einde aan worlds maar niks was zo mooi als de -84kg en -83kg battle Lawrence Vs Melo en Brett vs Russ. Echt genoten van deze worlds!
Pak gewoon de ssb voor goeiemorgens.
Ooh fuck ja helemaal vergeten:roflol: ging serieus nog easy met de barbell in low bar positie.
 
RTS Week 1 GPP
Pull ups
9
6
6
5
5
5
Geen idee waar die 9 vandaan kwam vandaag, maar na 1 min rust ging het snel berg afwaarts.

Ab wheel
5x8xbw

Gewoon lekker beach boi abz pompen

Hammer curls
15x14kg @9
12x16kg @9
10x18kg @9

Had mijn tanktop van SHREDZ aan dus moest wel even voor de chickies pompen.
 
Curls for the girls
Niks beter in de wereld dan grote bicapsen.

RTS Week 2 Day 1 Road to recovery part 4
Squats
5x120kg @6
5x130kg @7
5x140kg @8
5x130kg @7

Wilde rustig aan doen maar 120kg voelde ik niet eens op mijn rug. Onderin was het ook stabiel maar zag wel wat shift maar dat is logisch. Even goed opletten de volgende keer.

Competition Bench press
1x105kg @8.5
3x92,5kg @7.5
3x92,5kg @8
3x92,5kg @8
3x92,5kg @8

Uit voorzorg omdat die @8.5 was en niet @8 2,5kg van de X3 afgehaald maar bleek achteraf niet nodig.

Close grip bench press
10x45kg @6
10x50kg @7
10x55kg @7.5
10x55kg @7.5
10x55kg @8
10x55kg @8

Lekker volume werk en hopelijk weer wat schoudergains gemaakt voor een 122,5kg bench.

Ik heb ook een Challenge staan met een teamgenoot die vorig jaar aan het nk meedeed en een 575kg totaal had. Hij had vorige week een 602,5kg @97kg totaal en gaat nu 4 weken op vakantie en traint dan niet. Hij zal dus een waardeloze voorbereiding hebben en moet nog 4kg kwijt. Ik schat daardoor mijn kansen vrij hoog in dat als ik rond de 600kg ga komen ik hem pak. Een half jaar geleden toen ik deze zetten gaf ik mezelf echt minimale kans maar gezien de northside barbell cup en hopelijk de komende 14 weken blessurevrij trainen kan ik hem hebben. Het doel is dus een 600kg+ totaal @93kg en kan 14 weken bulken. Zou ongeveer een 222,5kg / 122,5kg / 257,5kg = 602,5kg totaal zijn, al denk ik dat ik die dag alles kan trekken als het moet. Motiveert in ieder geval lekker en een heerlijk doel als ik hem met een 600kg+ totaal pak.
 
Gewicht 88,2kg dus nu langzaam gaan bulken weer. Ik mik op 300 gram gemiddeld per week te gainen tot aan de sbd cup. 14 weken gains is 4,2kg extra bw wat me rond de 92,4kg zou brengen.

RTS Week 2 Day 2 Road to recovery part 4
Deadlifts
5x162,5kg @7
5x172,5kg @8
5x182,5kg @9
5x192,5kg @10
5x182,5kg @9

Moest opwerken naar een x5 @10 en had 182,5kg in mijn hoofd maar die was te easy. 192,5kg was perfect geplaatst en misschien zelfs een @9.5 maar rate hem even hoger. Echt niet verwacht dit dus super blij. Kon ook echt goed me in de stang trekken en voelde me sterk vandaag, ondanks dat ik forse spierpijn van gisteren heb.

Wilde grip bench press (middelvinger buiten de ring)
11x55kg @6
11x60kg @7
11x65kg @8
11x65kg @8
11x65kg @8.5
11x65kg @8.5

Lekker wat pomp in die chest geknald maar ga deze misschien vervangen.door dumbell presses maar volgens mij staat dat al voor volgende week geprogrammeerd.

Split squats
10x17kg @6
10x27kg @7
10x32kg @8
10x32kg @8.5
10x32kg @8.5
10x32kg @9

Knie flink richting tenen geduwd om zo de enkels te stretchen en mijn tendons weer te laten wennen aan wat gaat komen.
 
Laatst bewerkt:
Ligt het nu aan mij, of ben je redelijk snel weer al bijna op je oude niveau wat betreft de deadlifts?
 
Ligt het nu aan mij, of ben je redelijk snel weer al bijna op je oude niveau wat betreft de deadlifts?
Ligt niet aan jou, mijn Erm was 238kg en nu 223kg, dus het scheelt niet meer zo gek veel. Het doen van seated goodmornings en leg extensions heeft mijn kracht beter behouden dan niks doen en daar pluk ik nu de vruchten van.

Squats zou ik ook nog kunnen pushen maar afgesproken dat deze en volgende week nog niet te doen. Risico op blessure is te groot en mijn enkel heeft nog wat herstel nodig.

Wel echt heel blij met hoe snel alles is gegaan aangezien het nu 4,5week post blessure is! Mentaal ook niet echt een klap gekregen van deze blessure.
 
Heb jij eigenlijk een custom RPE chart, of gebruik je de standaard?
 
Er staat een artikel op de site van RTS over hoe je dat moet doen. Is nog niet al te complex.
Ik overweeg om er een keertje werk van te maken. Op sommige punten wijkt de standaard toch redelijk af van wat ik ervaar in mijn eigen lifts.
How wijkt die dan af? 1% of 5%? Ik zelf ervaar dat de chart voor mij vrij goed overeen komt en zie geen toegevoegde waarde in het aanpassen daarvan. Ik word liever nog iets beter in het raten van sub @8 sets.
 
How wijkt die dan af? 1% of 5%? Ik zelf ervaar dat de chart voor mij vrij goed overeen komt en zie geen toegevoegde waarde in het aanpassen daarvan. Ik word liever nog iets beter in het raten van sub @8 sets.
b.v. De range tussen een @10 en een @8 klopt b.v. niet echt. Als ik een @8 zou moeten berekenen uit mij echte 1RM kom ik steeds te hoog uit in gewicht voor een single. Ik kan dus voor een single boven @9 vaak nog wel degelijk redelijk wat gewicht toevoegen, maar ik zou er geen extra rep meer mee kunnen doen.
Dat weerspiegelt zich ook vaak in die 1@8 reps die ze bij BBM voorschrijven. Die staan nooit in relatie tot mijn echte 1RM en zit ook altijd ver onder de e1RM die ik uit mijn werk-sets kan berekenen.
 
b.v. De range tussen een @10 en een @8 klopt b.v. niet echt. Als ik een @8 zou moeten berekenen uit mij echte 1RM kom ik steeds te hoog uit in gewicht voor een single. Ik kan dus voor een single boven @9 vaak nog wel degelijk redelijk wat gewicht toevoegen, maar ik zou er geen extra rep meer mee kunnen doen.
Dat weerspiegelt zich ook vaak in die 1@8 reps die ze bij BBM voorschrijven. Die staan nooit in relatie tot mijn echte 1RM en zit ook altijd ver onder de e1RM die ik uit mijn werk-sets kan berekenen.
Je bereikt die op basis van je Estimated one rep max die dag? En die is weer gebaseerd op je vorige training. Ook is een @9 waar je geen rep meer mee kunt geen @9 maar een @9.5 of @10?

Mijn 3 rep max op bench ja bijvoorbeeld 3x105kg @10 en 2 rep max 2x110kg @10 en dat vertaald zich naar een 1x115kg @10 bench?

Dus ik snap even niet wat je nu precies bedoelt? Zo te lezen rate je eerder je rpe fout dan dat is percentages niet kloppen?
 
Back
Naar boven