Fitness Seller

Reactive Training Systems

Ja, alleen kan ik daar dus 0 informatie over vinden behalve natuurlijk anekdoten uit mijn eigen omgeving, voor wat dat waard is.
Ja, dat snap ik.
Het zou interessant zijn om een te onderzoeken. Eerst en vooral eens nagaan of de aanname klopt dat veel sumo lifters een iets zwakkere squat hebben.
En als daar confirmatie voor zou zijn kan je gaan zoeken waarom.
Lijkt me geen eenvoudige zaak om te bestuderen.

Maar ik kan me er wel wt bij voorstellen dat als 2 bewegingen erg gelijkaardig zijn dat je ergens concessies moet doen qua trainingsvolume (en dus adaptaties).
Dat is precies wat er aan de hand is, je heupen krijgen veel meer voor de kiezen met sumo deadlift dus maak je niet zozeer aanpassingen in volume maar kies als sumo puller voor je trainingen vaak een combi van conventional en sumo.

Ik had gewoon even zin om wat te rellen haha, maar of het je squatgains beperkt ben ik wel oprecht benieuwd naar.
lekkere relnicht ben je ook :cheer:. Beperking in squat gains hoeft niet zie mijn reactie boven.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.183
RTS Week 17 Day 3
Bench pres
Tot 1x97,5kg laatste warming up. Voelde vandaag best zwaar.

Conventionele deadlift
5x4x160kg
6x160kg

Easy reps on mijn enkel wat sterker te maken.

Squats ook nog gedaan maar dat lukte voor hen kut qua diepte, etc dus moet nog even geduldig zijn.

Zaterdag dan de grote dag, 105kg als opener, dan 112,5kg en als laatste waarschijnlijk 117,5kg. Ik heb er zin in!

• #2.186
  • #2.188
Laatst bewerkt:
  • #2.189
Gewicht vanmorgen 87,4kg dus vrij licht opeens. 3kg lichter dan op de Northside barbell cup.

RTS Week 17 Testdag
Bench press
1x105kg @7
1x112,5kg @10 PR
Fx115kg

Niet wat ik hoopte, want wilde 117,5kg maar ik ben nu wel lichter en heb maar twee en halve weken gebulkt dus niet geheel verrassend. Na mijn blessure weer flink bulken en dan valt die 115 en meer snel. Ook vandaag voor het eerst met platte voeten weer kunnen benchen maar dat kwam mijn Bart Path niet ten goede bij die 112,5kg.

Een PR is een PR. Heb je weer wat om op verder te bouwen.

• #2.191
Een PR is een PR. Heb je weer wat om op verder te bouwen.
Ik moet niet klagen, als die misgroove er niet was had ik 115kg ook hard gechapt, maar dat is altijd achteraf praten. Op een meet deliver ik meestal wel.

BW: 87,3kg ga nog even beetje cutten en dan als ik fit ben vieze bulk tot en met december zetten. Ik zie weer wat abs en dat kunnen we als vieze dikke powerlifter natuurlijk niet hebben.

RTS Week 1 Day 1 Road to recovery Part 4
Sumo deadlifts
fx180kg
1x180kg @8
5x150 @8
5x160kg @9
4x160kg @10 de f**k is deze dan maar -12%
5x140kg @8
5x140kg @8
5x140kg @8

Wilde opwerken naar een single @8 en faalde de eerste bij lockout, Benen stonden iets te dichtbij waardoor mijn handen in weg zaten. Beetje te onervaren met sumo zo bleek. Daarna nogmaals gedaan en ging easy dus wilde opwerken naar een x5 @9 en dat was vandaag 160kg maar bij de tweede 160kg was het al snel op. Leek meer een technische faal dan kracht. Hierdoor wat extra kilo's eraf gehaald en voor het gemak op 5x140kg gezet. Beetje techniek reps kan geen kwaad totdat ik weer kan squaten. Dus de komende twee weken zal ik wel Sumo blijven doen i.p.v. squats, omdat dit mechanisch er toch wel meer op lijkt dan een leg extension die mijn knieen killt.

Comp bench press
1x100kg @7 met commands
1x105kg @8 met commands
4x87,5kg @8
4x87,5kg @8
4x87,5kg @8.5
4x87,5kg @9 -5% dus
4x82,5kg @8

Na het maxen van zaterdag en de 115kg faal had ik niet verwacht dat mijn bench zo snel zou herstellen, maar 4x per week benchen zorgt ervoor dat ik vrij snel herstel van zware sessies. Dus zeer tevreden met deze @8 single op 105kg die ik met commando's heb gedaan.

Close grip bench press
11x40kg @6
11x45kg @7
11x50kg @8
11x50kg @9
11x45kg @8
11x45kg @8.5
11x45kg @9

Zieke schouder pomp en ging echt stuk hierop na die bench presses.

Laatst bewerkt:
  • #2.192
RTS Week 1 Day 2 Road to recovery Part 4
Conventional Deadlifts
5x150kg @7
5x160kg @7.5
5x170kg @8.5
5x160kg @8
5x160kg @8.5

Kan Nog niet de optimale techniek pakken maar wel gewoon wat reps draaien dus dat is mooi. Enkel houdt het goed en voet voelt niet raar zoals vorige keer. Voelt nu ook beter en sterker, alsof ik weer leer de volledige controle te krijgen. Ik krijg steeds meer hoop dat ik volgende week wat reps op de Squat kan doen.

Wide grip bench press
11x52,5kg @6
11x57,5kg @7
11x62,5kg @8
11x62,5kg @8.5
11x62,5kg @9
11x57,5kg @9

Laatste set geskipt, want mijn borst was hierna echt dood. Nu tot vrijdag geen chest meer dus genoeg tijd voor herstel.

Bulgarian split squats
7x11xbw

Beetje de enkel testen en stretch erin krijgen.

Hammer curls
12x14kg
10x16kg
8x18kg

Blijft een lekkere grip/onderarm/elleboog prehab oefening.

Nu tot vrijdag niet liften dus heb even wat dagen herstel.

• #2.193
RTS Week 1 Day 3 Road to recovery part 4
Squats
12x20kg
8x20kg
8x40kg
6x60kg
5x60kg
5x70kg
4x80kg
3x90kg
3x90kg
3x100kg
3x110kg
3x120kg

En toen vond ik het even genoeg. Waren niet de mooiste squats maar kon zelfs diepte halen. Nu gewoon rustig opbouwen en niks te ver pushen.

Touch and Go Bench Press
1x97,5kg @8 <raakte goede RPE, maar dacht dat ik niet warm was..
1x105kg @9.5 Ik was wel warm, maar dit was gewoon vandaag te zwaar.
9x75 @9 moest 12x75 @10 zijn
12x70kg @8 wtf???
12x70kg @9
10x70kg @9 was echt op, zieke chestpomp ook

Ging echt op en neer vandaag, moest bij die laatste set meer terugleggen omdat mijn enkel pijn ging doen en daardoor de spanning weg was, maarja.

Overhead press
11x35 @7
11x37,5 @8
11x37,5 @8
11x37,5 @8
11x37,5 @8.5
11x37,5 @9
11x37,5 @9.5

Grappig om te zien dat die vaak van @8.5 snel stijgt naar @9 en dan @9.5 en ik daarvoor 3 setjes @8 duw.

Ook mij ingeschreven voor de 3 maand durende RTS Emerging Strategies Framework classroom. Benieuwd wat er allemaal instaat en of ik daarna mijn eigen coaching en die van anderen kan gaan doen. In ieder geval heel veel zin om nieuwe informatie tot mij te nemen en die is spaarzaam in onze sport.

Goed dat je weer kan squatten. Toch een beetje voorzichtig blijven blijkbaar, als je enkel bij bench weer wat pijn gaat doen.

Ben nog steeds aan het twijfelen of ik het geld voor die 3 maanden cursus over heb.

• #2.195
Goed dat je weer kan squatten. Toch een beetje voorzichtig blijven blijkbaar, als je enkel bij bench weer wat pijn gaat doen.

Ben nog steeds aan het twijfelen of ik het geld voor die 3 maanden cursus over heb.
Ja ik stond er echt van te kijken maar voel wel nog wat zwakte dus dat is even afwachten.

190 euro is het ongeveer en dat is best schappelijk als je daardoor leert te programmeren volgens een methode die zich bewezen heeft

Ja ik stond er echt van te kijken maar voel wel nog wat zwakte dus dat is even afwachten.

190 euro is het ongeveer en dat is best schappelijk als je daardoor leert te programmeren volgens een methode die zich bewezen heeft
Je krijgt er ongeveer 5 uren lesmateriaal in video-formaat voor in de plaats, toch. Alleen wordt vragen stellen lastig voor mij omdat ik geen FB account heb en wil.

• #2.197
Je krijgt er ongeveer 5 uren lesmateriaal in video-formaat voor in de plaats, toch. Alleen wordt vragen stellen lastig voor mij omdat ik geen FB account heb en wil.
The “Emerging Strategies Framework” class begins at the start of each Quarter (January, April, July, October). It includes ten 30-minute lessons over the course of three months.

The lessons will be in the form of videos recorded for your class and distributed according a schedule (usually 1 per week). It also includes discussion questions and interactions via a closed Facebook group.

Lesson Plans:

Stress Index Fundamentals

Athlete Monitoring

Problems with Periodization / A Case for Emerging Strategies

Emerging Strategies Framework

Development Cycles

Pivot Cycles

Maintenance Cycles

Peaking for Competition

Long term Planning / Understanding Block Reviews

https://store.reactivetrainingsystems.com/mobile/Product.aspx?ProductCode=ClassFrame

Ben je al hersteld van de 1 kwartier per flight laadsessie?

Waarom precies 11 reps op veel van je presses? Lijkt me zo'n raar getal. :p

• #2.200
Terug
Naar boven