MuscleMeat

Guts Forever

  • Topic starter Guts
  • Startdatum
  • Reacties 4K
  • Weergaven 115K
  • Volgers 64

Bezoekers in dit topic

haha eigelijk heb je gelijk, het lijkt idd zo, maar ik denk dat het door de filmhoek lijkt, want ik sta eigelijk helemaal niet breed, die trap bar laat ook geen brede stance toe

de heupen zakken natuurlijk wel verder bij een trap bar squat, daarom dat het meer op een squat lijkt :)

volgende keer eens vanuit een andere hoek filmen en kijken of het waar is
 
Je staat wel erg breed voor een DL man en daardoor staan je knieen naar binnen.
 
net eens gecheckt en idd, ik stond breder dan bij regular deadlifts, nu stond ik op schouderbreedte, terwijl ik normaal wat dichter sta, volgende keer eens wat dichter staan
 
Van hexbar deadlifts krijg je X-benen. Nieuwste broscience..
 
:d
 
training van vandaag, was nog niet gerecupereerd van de training van woensdag

SQ (BELT)
10x130

was redelijk easy, of ik doe maandag rustig aan of ik verhoog ineens met 5kg en doe vrijdag rustig aan

ROMANIAN DL
10x100kg

FAT BAR MP
8x62.5kg fail
spijtig, had hier wel hogere verwachtingen voor, maar UB was niet vers

WEIGHTED CHIN UP
4,5x20kg

volgende keer minder gewicht :)

zou graag nog 15x140kg halen, daar heb ik nog 3 weken voor, moet zeker lukken, zelfs als ik het rustig aan doe
 
Je weet niet goed wat je wil doen he? Dan ga je rustig aan doen, dan weer niet. Dan 10 reppers, dan 15 en dan 20 of zelfs omgekeerd. Je probeert te veel dingen op te korte tijd(smolov, 20 reppes, 12mins trainingen). Ik zou er gewoon eens een lijn door beginnen te trekken. Get your things straight, kiddo.
 
Gun jezelf meer dan 3 weken.

Als je nu dit gewicht gewoon opnieuw doet kom je er vanzelf. Niet te snel willen!
 
Je weet niet goed wat je wil doen he? Dan ga je rustig aan doen, dan weer niet. Dan 10 reppers, dan 15 en dan 20 of zelfs omgekeerd. Je probeert te veel dingen op te korte tijd(smolov, 20 reppes, 12mins trainingen). Ik zou er gewoon eens een lijn door beginnen te trekken. Get your things straight, kiddo.

ik weet dat het heel warrig lijkt nu en dat is het ook, maar tis omdat er dit schema zoveel is verkeerd gelopen of niet is gelopen zoals ik wou dat er zoveel dingen veranderd zijn:

-smolov die misliep
-overgeschakeld naar 20 rep squats (low bar)
- 20 rep squats was niet haalbaar met low bar -> terug resoluut gekozen voor high bar
- high bar ging goed, maar vooropgestelde gewichten waren te zwaar voor high bar -> 15 reppers
- vandaag niet goed gerecupereerd -> 10 reps

dus na deze periode van ultieme chaos is alles zowat op zijn plaats gekomen, nu weet ik van alles wat ik wil en hoe ik het wil doen, dit schema had er op zich al heel ordelijk kunnen verlopen als ik niet had zitten veranderen en als die 2 weken smolov al niet in mijn recuperatievermogen hadden gehakt :) dus nu zou de chaos gedaan moeten zijn! :D

Gun jezelf meer dan 3 weken.

Als je nu dit gewicht gewoon opnieuw doet kom je er vanzelf. Niet te snel willen!

ik heb maar 3 weken omdat ik erna op vakantie vertrek :) maar ik ga idd op dit gewicht blijven, ik ga ook alleen maandag squatten en vrijdag deadliften om niet te snel stil te vallen en voldoende te kunnen recupereren :)

dus: volgend schema doe ik bill starr zonder iets van high rep of HIT shit om de gains van dit schema te proberen inchashen, en daarna probeer ik nog wel eens een high rep schema wanneer de trainingsethos wat hoger zit, want heel het jaar door high rep is gewoon niet doenbaar, vergt teveel mentale energie.
 
eensch met RV!


Toen ze Ed Coan vroegen wat het beste advies was die hij in zijn PL carrière had gekregen antwoorde hij

" Make up a plan and STICK to it"



my 2 eurocents ;)
 
je hebt volledig gelijk en ik denk er ook zo over, maar dit schema was zo'n warboel dat het toch niet meer uitmaakt :'), bij mijn volgende schema's zal ik me er beter aan kunnen houden, kwestie van beter weten wat werkt en niet (voor mij)
 
je hebt volledig gelijk en ik denk er ook zo over, maar dit schema was zo'n warboel dat het toch niet meer uitmaakt :'), bij mijn volgende schema's zal ik me er beter aan kunnen houden, kwestie van beter weten wat werkt en niet (voor mij)

niettegenstaande moet je natuurlijk hetgeen eruitsmijten dat niet werkt , of ceurse.

Maar komt wel goed als ik het zo lees ;) ben eerlijk gezegd wel benieuwd wat het je zal geven op de max gewichten. Mijn ervaring met wat high reppen (8-10) was dat het in theorie wel je 1 RM moet verhogen maar als je dan effectief dat MAX gewicht op je rug hebt is het toch enigzinds anders. Enfin, heb het niet echt deftig doorgetrokken dat reppen, ****ed teveel je techniek vind ik.
 
ik heb nu al een tijd high rep geprobeerd en ik kan toch wel zeggen dat het goed doorvertaald naar low reps, ik had een tijd geleden 10x140 gedaan, de week erop deed ik 5x150 en de week daarop deed ik opeens 5x160! dus dat is imo het bewijs dat de high reps wel een goed effect hebben plus ook het feit dat als je een zware set van 10 doet, een set van 5 mentaal helemaal niet zo zwaar lijkt EN dat de bar ook niet zo zwaar op je rug voelt.

Maar het blijft een persoonlijke keuze, ik heb al redelijke resultaten geboekt met high rep maar met low rep evengoed, alleen tijd kan uitwijzen welke van de 2 beter werkt voor mij. Maar 1 ding weet ik wel, een heel jaar high rep is onmogelijk, dan burn je out in no time, vooral mentaal dan :)
 
Gun jezelf meer dan 3 weken.

Als je nu dit gewicht gewoon opnieuw doet kom je er vanzelf. Niet te snel willen!

Hey, dat zag ik ook in jouw log staan:D Het is dan ook wel heel erg waar.


@ Guts: die trapbar ziet er idd een beetje apart uit. Ik denk dat je er meer mee kunt tillen als je jezelf wat stabieler maakt.
 
volgende keer een beetje dichter staan, dan zal ik het meer in mijn quads voelen dan in m'n heupen, maar kwa gewicht was dit nog goed haalbaar :)
 
training

SQ belt

15x130

viel bijna flauw :D maar wel gehaald (nice)
onderrug is toch duidelijk de limiterende factor, maar ja das bij iedereen zo

ROM DL
10x110
leek eeuwig te duren

WEIGHTED PULL UPS
5x15kg
minder dan vorige keer, zou normaal deloaden maar wil zien wat hier gebeurt als ik toch doorduw op dit gewicht

FINGER CURLS
15x72.5

goeie training, trainingstijd: 14 min

woensdag doe ik alleen fat bar MP en curls, op vrijdag komen de deadlifts, etc.
 
15*130 squat is best nice!
 
Back
Naar boven