Fitness Seller

Guts Forever

• Topic Starter Topic Starter
harde training man

op je bench lijk je nog wel wat over te hebben trouwens ;)

Dat vond ik ook al. Wel mooi hoe explosief je 'm uitdrukt! :thumbup:

man, lees nu pas van je 100kg bench, congrats :D:D Ga hem zelf denk ik ook proberen eind van de week ;)

thx!!

Nieuwe training:

SQ

5x62.5
5x70
5x77.5
5x87.5
5x100 (pr)

5x100 is gehaald, maar was echt marginaal moeilijk!! ik ga volgende keer eens mijn laatste set met een belt proberen, zien wat dat geeft (geen gewoonte van maken hoor geen zorgen)

BP

5x60
5x67.5
5x75
5x85
5x95 (PR)

My ****ing word, ik heb nog nooit zo hard moeten douwen op die laatste rep, en mijn kont kwam ook een centimetertje van de bank maar kheb het toch kunne halen. Een echte grinder dus ;)

BOR (pendlay)

5x57.5
5x62.5
5x67.5
5x72.5
5x77.5

Dips

5x18.75kg
5x21.25kg
5x23.75kg

dips worden ook zwaar!!

Damn wat een zware training, alles gehaald maar het was marginaal zwaar, eens kijken wat de volgende trainingen brengen!!!

nice one!

• Like
Waarderingen: Guts
epic goed die bench man!
105 zit er nu ook makkelijk in.
nu overstappen? want 5x97,5kg zit er niet in zo te horen
5x5x80kg beginnen en weer 2,5kg erbij?

epic goed die bench man!
105 zit er nu ook makkelijk in.
nu overstappen? want 5x97,5kg zit er niet in zo te horen
5x5x80kg beginnen en weer 2,5kg erbij?

hmm, nee resetten voor geen reden lijkt me nutteloos, zeker als ik niet eens geprobeerd heb!! nene, ik ga het anders doen, volgens madcow (en brooks kubik btw) hoor je gewoon voluit te gaan, en als je failt, op dat gewicht blijven en gewoon voortgaan tot je alle reps haalt. Kdenk dat ik dat ga doen OF microloaden.

hmm, nee resetten voor geen reden lijkt me nutteloos, zeker als ik niet eens geprobeerd heb!! nene, ik ga het anders doen, volgens madcow (en brooks kubik btw) hoor je gewoon voluit te gaan, en als je failt, op dat gewicht blijven en gewoon voortgaan tot je alle reps haalt. Kdenk dat ik dat ga doen OF microloaden.

dat is de juiste instelling ;) zelf vandaag ook hard gegaan op mn bench, failde wel in mn 4e set :p

okee, nou succes dan!
heb je 0,5kg schijven?
zou dan 96kg proberen :)

Dat zijn de lekkere trainingen!
Je bent een pak sterker aan het worden, Hou u maar goed aan het schema dat u al tot hier bracht!

okee, nou succes dan!
heb je 0,5kg schijven?
zou dan 96kg proberen :)

jup, kheb er van 0.5 ja, maar ik denk niet dat ik al ga microloaden, das pas voor na de 100kg :P

Dat zijn de lekkere trainingen!
Je bent een pak sterker aan het worden, Hou u maar goed aan het schema dat u al tot hier bracht!

ik ben dit schema zéér dankbaar ;) het heeft me echt een pak verder gebracht dan dat ik dacht te geraken. Daarom bv ook dat ik de 5x100kg BP nog niet heb opgegeven, als ik denk hoe zwaar en onmogelijk 5x80 ooit leek weet ik zeker dat ik (wij) zeker wel verder kom dan dit :D

Sjiiit man :-) insane strenght over here :-) Ik ga blijf zijn als ik ook terug op dit niveau geraak. Go for it man, de ingesteldheid is er zeker al! Hoop je volgend jaar toch eens op een evenement tegen te komen ;-)

zolang Squats niet bijgetrokken zijn en ga ik mij niet aan wedstrijden wagen denkik :D ik moet eerst zoveel squatten als jij!!! maar thats a loong loong way to go :D

loool :D vind het trouwens bizar dat je squat zo 'moeizaam' gaat. Ik zie progressie, maar elke keer toch een beetje negativiteit :p doe je in de week ook nog BJJ of niet meer? Misschien dat recovery hier iets met te maken heeft?

Trouwens, bij mijn eerste wedstrijd (NCC april eerder dit jaar) was m'n squat nog geen 140 hoor :p

haha!! Nee jong!! met bjj ben ik al facking lang gestopt hoor!! :D héél af en toe kom ik nog eens samen met die mannen om te grapplen enzo maar dat hoofdstuk is eig wel afgesloten (vechtsporten in het algemeen).

Nee mijn squats zie ik eigelijk als een probleempunt omdat ze nog altijd pijn doen aan mijn lies (vooral aan de linker maar eigelijk beide). Tis zo een raar gevoel, alsof er een spanning opzit tijdens de squatbeweging. Die mijn is nu makkelijk te verbijten maar ik denk dat ze na een tijd in de weg gaat zitten van gains. Kan me niet meer herinneren wanneer die mijn is begonnne maar het as er iig al voor mijn vakantie break (wat mij eigelijk het meest ongerust maakt angezien dat aangeeft dat een week rust niet eens hielp).

Maar soit, ik denk dat dat gewoon karma's manier was om te zeggen: 'dan had je maar moeten squatten tijdens je vroegere training!! :D Ik denk dat het wel weggaat ooit. Mijn gedacht was na Madcow eens 20 rep Squats te proberen. mss dat dat mijn pezen wat versterkt en alles oplost.

Misschien eens een weekje lichte squats inbouwen en dan op woensdag een 20 rep Squat. Beter uithoudingsvermogen van de stabiliserende spieren kan een hoop schelen.

idd , gwn na je werksets ff 20x70kg doen oid.

Goed bezig.

En nix mis met een belt squatten hoor.

Yieehaaaw!!

SQ

5x62.5
5x70
5x77.5
5x77.5

Ik DENK dat ik de oorzaak heb gevonden voor de pijn in de liesstreek, en volgens mij was het de voetplaatsing :o. Volgens Rippetoe moeten je tenen redelijk naar buiten wijzen (30 graden), maar die van mij wezen iets teveel naar buiten al deze tijd, waardoor er spanning in de liestreek kwam. Vandaag squatte ik met mijn tenen meer naar binnen en de pijn was al een PAK minder, dus ik denk dat mijn squatproblemen verleden tijd zijn :D.

MP

5x42.5
5x47.5
5x52.5
5x60 (pr) :)

Jup, deze keer wel gehaald, nu kunnen we op naar de 62.5 en daar failen :D

DL

5x60
5x100
5x135
1x142.5
1x152.5
0x160

kon het maar eens proberen e :D

verder nog wat gripwerk gedaan.

Ben tevreden over deze training, kheb trouwens een nieuw speeltje in mijn gym: Turnringen!! dezelfde als woopy maar dan in zwart composiet (kostte niks op ebay) en het boek SUPERSQUATS :)

Yieehaaaw!!

Vandaag squatte ik met mijn tenen meer naar buiten en de pijn was al een PAK minder, dus ik denk dat mijn squatproblemen verleden tijd zijn :D.

Fixed. Sterke training, hoop binnen enkele maanden ook deze gewichten (afgezien van bench) te pakken.

zolang je knien niet naar binnen plooien zie ik niet echt een probleem. Nu hetgene wat je daar vermeld heb ik ook gehad :p ik squatte ook vrij breed en pakte de liesstreek elke keer hard aan. Nu zet ik men benen iets dichter, ga ik ook iets minder diep, maar nog altijd below paralel :cool:

Sterke MP btw! ga vrijdag de 60 ook nog eens een kans geven denk ik; Gebruik nu een andere techniek: voorheen bij het uitpakken bleef de bar constant onder de kin (dus opspanning van de armen) en duwde ik zo de 1ste rep (wat bij hoog gewicht echt moeilijk werd). Nu leg ik bij de eerste rep de bar bovenaan op de borst en kan ik explosiever zijn. Zal misschien eens een filmpje maken om het duidelijker te schetsen :p

Blijve goan!!

Je haalt gewoon de spanning van de schouders door de bar, voor aanvang van de 1e rep, op de borst te laten "rusten". Soort van PushPress, zonder push :P

Hoe breed pakken jullie je grip bij MP?

Je haalt gewoon de spanning van de schouders door de bar, voor aanvang van de 1e rep, op de borst te laten "rusten". Soort van PushPress, zonder push :P

Hoe breed pakken jullie je grip bij MP?

Hier kan je al zien wat ik bedoel:
http://www.youtube.com/watch?v=Hy5BBdnY8tc
ik houd de spanning erop en press dan uit.

op volgend filmpje (snel gezocht) zie je dar de bar eerst bovenaan rust en dan uitgeduwd worden:
http://www.youtube.com/watch?v=xDulY9AJc_c
deze techniek ga ik nu ook toepassen.

Breedte is eigenlijk gelijk aan schouders, misschien klein beetje breder bij mij.

En sorry voor in je log te 'loggen' Guts :-)

• Like
Waarderingen: Guts
Terug
Naar boven