Sufkut
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 75kg
- Vetpercentage
- 18%
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw hier
Ik ben nu ongeveer een jaar aan het fitnessen, althans aanklooien.. Ik wil nu wat serieuzer op mijn eten gaan letten, of te wel cutten.
Ik heb via een website mijn behoefte uitgerekend:
http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm
Rekenmachine caloriebehoefte
Wat is je gewicht: 75 kg (decimaal met punt)
Wat is je lengte: 182 cm
Wat is je geslacht: Man
Wat is je leeftijd: 27 jaar (> 17)
Hoe actief ben je: Lichtactief, sport 1-3 x per week. Ook kantoorbaan.
Je caloriebehoefte voor de ruststofwisseling (BMR) is: 1820 Kcal
Je totale caloriebehoefte per dag is: 2502 Kcal
----------------------------------------------------------------------------------------
Is bovenstaande berekening goed?
In 1 van de stickies heb ik een formule gezien waar ik niet zo uitkom.. (88,362 + (gewicht_in_kg X 13,397) + (lengte_in_cm X 4,799) - (leeftijd_in_jaren X 5,677))
----------------------------------------------------------------------------------------
Mijn volgende vraag is:
Ik wil graag naar de 9 vet toe om vervolgens te gaan bulken.
Hoe ga ik te werk?
Een voedingsschema maken, maar hoe doe ik dat het beste?
Moet ik eten tot de 2502 kcal en de kcal die ik verbrand met cardio weer aanvullen? Of moet ik onder mijn onderhoud eten + cardio? (gewicht maakt me niet uit maar wil in vet verliezen.
Dienen de vetten, eiwitten en koolhydraten verdeeld te worden als: Vet 20 Eiwit 30 en Koolhydraten 50% ?
Kan iemand een opzetje voor me maken?
Wat ik nu doe is het volgende:
7:00 banaan
9:00 250 gr kwark met 2 eetlepels Spelt Cia en Kokos (http://www.bodyenfitshop.nl/superfood/superfoods/body-en-fit-superfoods/spelt-chia-kokos/)
11:00 2 rijstwafels met pindakaas en 2 plakjes kipfiet
13:00 250 gram magere rundergehakt met een groente pakket voor macaroni
15:00 appel
18:00 150 gram aardappelen, groente en kipfilet of 100 gram rijst met wokgroente en kipfilet
19:00 training
21:30 250 gram kwark met eiwit van muscletech
Op een dag drink ik ong 10 bakjes thee met zoetje, 3 bakjes koffie met 2 zoetjes en koffiemelk en 2 liter water.
Verder gebruik ik visolie omega 3 capsules, multivitamine en fatburners (2)
Ik ben nieuw hier
Ik ben nu ongeveer een jaar aan het fitnessen, althans aanklooien.. Ik wil nu wat serieuzer op mijn eten gaan letten, of te wel cutten.Ik heb via een website mijn behoefte uitgerekend:
http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm
Rekenmachine caloriebehoefte
Wat is je gewicht: 75 kg (decimaal met punt)
Wat is je lengte: 182 cm
Wat is je geslacht: Man
Wat is je leeftijd: 27 jaar (> 17)
Hoe actief ben je: Lichtactief, sport 1-3 x per week. Ook kantoorbaan.
Je caloriebehoefte voor de ruststofwisseling (BMR) is: 1820 Kcal
Je totale caloriebehoefte per dag is: 2502 Kcal
Is bovenstaande berekening goed?
In 1 van de stickies heb ik een formule gezien waar ik niet zo uitkom.. (88,362 + (gewicht_in_kg X 13,397) + (lengte_in_cm X 4,799) - (leeftijd_in_jaren X 5,677))
Mijn volgende vraag is:
Ik wil graag naar de 9 vet toe om vervolgens te gaan bulken.
Hoe ga ik te werk?
Een voedingsschema maken, maar hoe doe ik dat het beste?
Moet ik eten tot de 2502 kcal en de kcal die ik verbrand met cardio weer aanvullen? Of moet ik onder mijn onderhoud eten + cardio? (gewicht maakt me niet uit maar wil in vet verliezen.
Dienen de vetten, eiwitten en koolhydraten verdeeld te worden als: Vet 20 Eiwit 30 en Koolhydraten 50% ?
Kan iemand een opzetje voor me maken?
Wat ik nu doe is het volgende:
7:00 banaan
9:00 250 gr kwark met 2 eetlepels Spelt Cia en Kokos (http://www.bodyenfitshop.nl/superfood/superfoods/body-en-fit-superfoods/spelt-chia-kokos/)
11:00 2 rijstwafels met pindakaas en 2 plakjes kipfiet
13:00 250 gram magere rundergehakt met een groente pakket voor macaroni
15:00 appel
18:00 150 gram aardappelen, groente en kipfilet of 100 gram rijst met wokgroente en kipfilet
19:00 training
21:30 250 gram kwark met eiwit van muscletech
Op een dag drink ik ong 10 bakjes thee met zoetje, 3 bakjes koffie met 2 zoetjes en koffiemelk en 2 liter water.
Verder gebruik ik visolie omega 3 capsules, multivitamine en fatburners (2)
Laatst bewerkt: