Ik gebruik Hard! nu pas 1,5 week en vind het eigenlijk iets te vroeg om al een review te schrijven, maar na het lezen van alle positieve verhalen kon ik de verleiding niet weerstaan om toch even mijn eigen bevindingen tot nu toe te delen. Ik heb het gevoel dat Hard! mij toch een heel klein beetje tegenvalt, maar dit ligt ik verderop nader toe. Ik heb de afgelopen trainingen Hard! afwisselend gebruikt/getest met Noxipro. Ik heb alle trainingsdagen de PWO's gecombineerd met 6 caps Agmatine en Citrupure zo'n 30 min voor de training op halfvolle maag. Het is wel zeer duidelijk dat beide PWO enorm verschillen in het wat voor effect ze geven.
Noxipro
Ik heb ooit wel eens een review gepost van Noxipro, dit is ook al de 5e of 6e pot die ik gebruik sinds het product is geïntroduceerd. Dus daar ga ik niet al teveel op in, maar ik vergelijk Noxipro met Hard! omdat ik deze beide op dit moment afwissel.
De vergelijking van Noxipro met harddrugs kan ik wel enigszins beamen. Het fysieke invloed lijkt me duidelijk. Prima pomp, focus en genoeg energie. Ik merk dat het mentale effect vooral afhankelijk is van hoe je je training in gaat. Ben je voor inname een beetje boos of geirriteerd, dan ben je dit tijdens de training ook en dit effect wordt na de training versterkt door de crash, waardoor je dus om de kleinste dingen al geïrriteerd raakt (luide gesprekken/tv bijvoorbeeld). Loop je voor de training met je hoofd in de wolken, dan voel je je ook lekker tijdens het trainen (focus, energie etc.) en na de training merk je amper wat van de crash en zit je juist in een lekkere roes en kan je coïtus drive iets hoger zijn
Noxipro heeft dus zo zijn positieve als negatieve aspecten, in hoeverre je meer van het ene of andere merkt hangt denk ik dus van de dosering af en de gebruiker. Wat dat betreft blijft Noxipro toch wel een van de betere PWO's op dit moment.
Hard!
Hard! geeft mij bij 1, 2 of 2,5 scoops amper een energyboost, in ieder geval niet zoals Noxipro wel al geeft bij 1 of 1,5 scoop. Bij 3 scoops merkte ik wel dat het uithoudingsvermogen toch wat hoger was, maar nog steeds minder als Noxi. Dat neemt niet weg dat de training goed verloopt, alleen is de kans op een P.R. veel lager. Is dit dan een negatief punt? Voor mij eigenlijk niet, ik train vooral in de avonduren (tussen 18-22 uur globaal) en als het bedtijd is val ik veel sneller in slaap na de trainingen met Hard! en heb dus geen energie over, wat bij Noxi veel vaker wel het geval is. Hard! is dus eigenlijk wel goed gedoseerd wat dat betreft! De pomp is (mede dankzij Agmatine) duidelijk aanwezig, bij Hard! (2,5 scoop) iets meer als bij Noxipro.
Oordeel
Ik ben nu denk ik op 1/4 van de inhoud van de pot Hard!, ik hoop dat ik als deze leeg is meer bevindingen kan posten. Het komt er vind ik op neer dat Hard! op zijn eigen manier wel een prima product is, maar het vergelijken met Noxipro vind ik een beetje oneerlijk. Door het afwisselen met Noxi raak je gewend (verwend) aan/door alle krachtige ingrediënten en effecten van dat product, en dan voelt een PWO als Hard! met prima ingrediënten misschien iets milder aan. Als je veel energie wilt haal je Noxipro, Maximize of de Pre-workout Powerpill, als je gewoon lekker wilt trainen voor de afwisseling (zonder gekke bijeffecten als crash of slapeloosheid) haal je Hard!, Pre-Workout Power of een andere vergelijkbare PWO! Als je twijfelt zou ik gewoon een pot Hard! aanschaffen en zelf kijken hoe je het ervaart, voor de prijs is het ook zeker het proberen waard!!