Fitness Seller

Hardcore Gym: Iron House Co. Utrecht

Altijd top als er weer zo'n type gym geopend word!

Binnenkort een kijkje gaan nemen als we in de buurt zijn.

waar ik vroeger sporte, Mega Fitness Delft was het ook prima. Abbo kost 20 euro per maand. Staat nu ook zon heel crossfit rack als bij Ironhouse, hoop cardio en machines ook. Iets wat Ironhouse bijvoorbeeld niet heeft.

Zou het niet redelijker zijn om een volledige vergelijking te doen ipv selectief één of twee punten te benoemen?

Het is trouwens 22,50 plus inschrijfgeld, plus entreegeld
http://www.megafitness.nl/tarieven

Typisch hollands om te zeuren over "te dure" prijzen pratende over tientjes per maand...35-40 euro is wat? Misschien 1-2% van je totale maandelijkse uitgaven.

Ik denk dat als je echt efficient op je geld wil letten er betere manieren zijn.

Ah ja 3500-4000 euro maandelijkse uitgaven, jij wat?

Zou het niet redelijker zijn om een volledige vergelijking te doen ipv selectief één of twee punten te benoemen?

Het is trouwens 22,50 plus inschrijfgeld, plus entreegeld
http://www.megafitness.nl/tarieven

20 euro bij 2 jaar abbo. En inschrijf geld had ik volgens mij niet met een nieuw jaars actie oid.

Ik bedoel maar te zeggen dat Ironhouse ook niet perfect is :o Zeker machines vind ik zelf ook wel fijn om te hebben voor assistance oefeningen of heel specifieke dingen. Ik ga zeker niet zeggen dat Ironhouse een slechte gym is maar niet perfect.

Zelf heb ik nog een jaar abbo lopen bij een andere gym tot februari. Mischien daarna overwegen bij Ironhouse in te schrijven maar ligt er aan waar ik in februari woon.

In de randstad is alles duurder, dat is gewoon zo. De markt voor de bovenmodaal inkomens is daar ook groter. Crossfit, en functional training uberhaupt trekt over het algemeen ook meer hoger opgeleid publiek, het is aannemelijk dat die meer te besteden hebben. Daarbij is een hip en happening ding altijd in eerste instantie in staat om meer geld te vragen omdat er nu eenmaal meer demand is. Voor een student zal het altijd wel veel geld blijven maar alles in het leven is keuzes maken. Een pilsje in Amsterdam kost je 3,50 ofzo. Iedere zaterdag 3 bier minder scheelt dus meer dan 40E in de maand. Het verschil tussen 20 (fit for free) en 40 komt dus neer op 2 zaterdagen 3 biertjes minder....

35 voor healt cenrer in Friesland hier. 40 kg dumbells paar gare apparaten en jaren moeten zeuren om een squatrack :o

20 euro bij 2 jaar abbo. En inschrijf geld had ik volgens mij niet met een nieuw jaars actie oid.

Een abbo voor twee jaar vast bij een andere gym die niet hetzelfde aanbiedt en in een totaal ander deel van NL ligt en je eigen eenmalige situatie van geen extra (standaard) kosten vergelijken met een maandelijks abbo? Geen goede vergelijking imo.

Ik bedoel maar te zeggen dat Ironhouse ook niet perfect is :o Zeker machines vind ik zelf ook wel fijn om te hebben voor assistance oefeningen of heel specifieke dingen. Ik ga zeker niet zeggen dat Ironhouse een slechte gym is maar niet perfect.

Dat was je initiële punt voor de start van de discussie niet. Je punt was dat het te duur is die je nog niet hebt weten te onderbouwen (los van persoonlijke redenen). Trouwens iron house heeft / krijgt hele specifieke assistance oefeningen en machines voor bb-ing. Daarbij is hier ook niet beweerd dat het een perfecte gym is. Maar wel, terecht imo, als (potentieel) hele vette gym voor de serieuze krachtsporters.

Even ter verduidelijking: ik ben zelf geen groot fan van Iron gym hoor. Ik train het beste bij RPB en verder is All-inn al prima voor mijn gym trainingen. Daarnaast zijn de eigenaren nog jonge en volgens mij relatief onervaren gastjes en is de gym nét geopend en verre van compleet. Of zij deze ambitie rendabel, met de juiste sfeer en reputatie weten op te zetten is maar de vraag in deze sterk concurrerende fitnessbranche in Utrecht. Maar een gym waar je serieus strongman, powerliften en weightlifting kan doen op deze schaal maakt mij wel nieuwsgierig en hoef ik geen 2 seconden na te denken over of ik 35 euro (huidig) of 40 per maand wil uitgeven aan mn abbo bij de sportschool.

Bij ironhouse zit je ook vast aan jaar abbo anders is het een stuk duurder. Delft is ook gewoon randstad dus ik zie niet hoe dat een significant verschil maakt is maar net waar je woont. Haalde het meer als voorbeeld aan dat een goede gym met voldoende racks, barbells, benches, machines niet per se extreem duur hoeft te zijn.

waar zeg ik dat ik het te duur vind? Ik zeg dat ik het duur vind, iets anders dan te duur ;) Is gewoon een hoop geld dat je jaarlijks moet aftikken, inb4 paar biertjes ook. Ik drink niet :P

Ik denk dat het goed zou zijn voor veel mensen om eens een rekensom te zien van wat je nodig hebt als gym om een bepaald inkomen te kunnen genereren en zich dan nog eens af te vragen of een bepaalde prijs rechtvaardig is.

Als je 40% belasting moet betalen over je inkomen en je neemt 2000E als een redelijk netto salaris dan moet je bruto 2800 binnen krijgen. Huur van een pand kost je minimaal 1200E en dan nog vaste lasten zoals stroom, water, rioolrecht (idioot duur bij een sportschool vanwege douches), stookkosten. Laten we zeggen minimaal 1500E vaste lasten en dit is zeer zeer voorzichtig. Dan zit je al op 4300E. Nemen we aan dat de initieele startup kosten minimaal een ton zijn voor materiaal, verbouwing etc. Daar heb je een lening over en betaal je nog eens een 4a500 rente over. 4800E. Wie gaat er dan nog achter de bar zitten want als jij trainingen geeft zul je die toch echt moeten hebben. Minimum inkomen voor iemand achter de bar? Zitten we op 6500 tot 7000E kosten. Afschrijving materiaal laten we nog even buiten beschouwing nu.

7000/40= 175 leden.

Voor een kleine gym zoals die van Niels Gordijn bv zou je dus voor een inkomen van 2000E netto een 175 hardcore leden moeten vinden. Dan praten we niet over de grote 3500m2 gyms die je nu in Utrecht ziet opkomen. Daar praat je over een veelvoud.

Ik zie hier in Baarn bv niet zomaar 175 hardcore luitjes rondwandelen. De reden dat we ook niet allemaal DBB-ers met een droom zomaar een gym zien starten.

• Like
Waarderingen: Lef
Bij ironhouse zit je ook vast aan jaar abbo anders is het een stuk duurder. Delft is ook gewoon randstad dus ik zie niet hoe dat een significant verschil maakt is maar net waar je woont.

Wat dacht je van het verschil in populairiteit qua wonen per regio? Delft en de directe omgeving heeft een aanzienlijk lagere huizenprijzen dan regio Utrecht:
http://huizenprijzen.prijsverloop.nl/gemiddelden nederland/

Haalde het meer als voorbeeld aan dat een goede gym met voldoende racks, barbells, benches, machines niet per se extreem duur hoeft te zijn.

Je vergelijkingen waren nog krommer dan een banaan die een max deadlift aan het doen is.

waar zeg ik dat ik het te duur vind? Ik zeg dat ik het duur vind, iets anders dan te duur ;) Is gewoon een hoop geld dat je jaarlijks moet aftikken, inb4 paar biertjes ook. Ik drink niet :P

Duur te duur, tomato tomatto. Je statement was gebaseerd op een verkeerde beredenering en kromme vergelijkingen. Dat jij het voor jouw persoonlijke situatie veel geld vindt, dat staat er los van. Maar goed dat je ondanks de zware aanslag op je budget het toch overweegt ;)

Wat dacht je van het verschil in populairiteit qua wonen per regio? Delft en de directe omgeving heeft een aanzienlijk lagere huizenprijzen dan regio Utrecht:
http://huizenprijzen.prijsverloop.nl/gemiddelden nederland/

Duur te duur, tomato tomatto. Je statement was gebaseerd op een verkeerde beredenering en kromme vergelijkingen. Dat jij het voor jouw persoonlijke situatie veel geld vindt, dat staat er los van. Maar goed dat je ondanks de zware aanslag op je budget het toch overweegt ;)

Delft en Utrecht zijn dezelfde kleur toch? :)

Mijn stelling is zeker niet gebaseerd op verkeerde beredenigen en vergelijken? Het enige wat jij zegt is, nee je hebt ongelijk.

Ja joh, ga in op de marges van een schatting.

en zelf overschat je het modale inkomen bijvoorbeeld met 2x en zegt dan dat marges zijn?

Je vergelijkingen waren nog krommer dan een rug bij RPB die een opwarm deadlift aan het doen is.

fixed ;)

Wij zijn nu bezig met een nieuw pand en ik kan je vertellen dat voor dezelfde m2 die wij zoeken ,maar in verschillende delen van Rotterdam ,er prijsverschillen zijn van 1000 tot 4000 euro meer per maand. (zelfde type gebouw /rond hetzelfde bouwjaar.)

De berekening van G-men is een hele voorzichtige en er zitten nog een lading aan extra kosten bij zoals bv buma / verzekeringen / kassa systemen.
En met bv openingstijden van 09:00 / 22:00 heb je al snel 2 a 3 man personeel nodig.

Delft en Utrecht zijn dezelfde kleur toch? :)

en directe omgeving

Mijn stelling is zeker niet gebaseerd op verkeerde beredenigen en vergelijken? Het enige wat jij zegt is, nee je hebt ongelijk.

Je vergeleek appels met peren: andere locatie, andere faciliteiten, persoonlijke omstandigheden, andere abonnementsvormen, etc. Dan is de vergelijking onjuist ja.

en zelf overschat je het modale inkomen bijvoorbeeld met 2x en zegt dan dat marges zijn?

Waar zeg ik dat ik uitging van het modale inkomen? Daarbij het was een schatting. Maar laat het ipv 1-2, 2-3% zijn. Punt blijft hetzelfde: 35-40 eur pm zijn geen significante kosten

35 voor healt cenrer in Friesland hier. 40 kg dumbells paar gare apparaten en jaren moeten zeuren om een squatrack :o
Correctie
vanaf €27,50 tot €55 per maand
voor

emo.gif

Wij zijn nu bezig met een nieuw pand en ik kan je vertellen dat voor dezelfde m2 die wij zoeken ,maar in verschillende delen van Rotterdam ,er prijsverschillen zijn van 1000 tot 4000 euro meer per maand. (zelfde type gebouw /rond hetzelfde bouwjaar.)

De berekening van G-men is een hele voorzichtige en er zitten nog een lading aan extra kosten bij zoals bv buma / verzekeringen / kassa systemen.
En met bv openingstijden van 09:00 / 22:00 heb je al snel 2 a 3 man personeel nodig.

I know, heb ik ook gezegd dat het allemaal aan de voorzichtige kant is. Het is om mensen te laten zien dat zo'n prijs helemaal niet gek is.

Wat een fucking dure gyms in Nederland wtf.

Hier wordt nog eens benadrukt dat een homegym de slimste investering was die ik ooit heb gedaan :)

Terug
Naar boven