AndroidHealthClinic

Havermout Whey Pannenkoek

• Topic Starter Topic Starter
Was eerst vanplan om die pannenkoeken van jou hierboven te maken, maar de eerste was mislukt waardoor al 2/3de van het beslag op was. Heb er gewoon weer 100gr havermout & 220 ml melk bij gekapt, in een cakevorm gegoten en in de oven gestoken. Denk zelf dat hij met 250ml een beetje te droog word maar zo heel veel zal het volgens mij niet uitmaken:D
haha ja ze zijn bij het begin irritant te bakken :P wat ging er fout dan bij jou?

had een klein beetje olijfolie in de pan gedaan en dit uitgewrijfd met keukenpapier, beslag erin gegoten en op laag vuur laten bakken met deksel erop, bovenkant was nog veel te slap en onderkant was al aan het verbranden terwijl het nog een redelijk lopende massa was(wat wrs door mijn teveel aan beslag kwam?) Heb het toch maar gewoon in de pan gelaten en geproefd maar smaakte niet echt lekker :P

had een klein beetje olijfolie in de pan gedaan en dit uitgewrijfd met keukenpapier, beslag erin gegoten en op laag vuur laten bakken met deksel erop, bovenkant was nog veel te slap en onderkant was al aan het verbranden terwijl het nog een redelijk lopende massa was(wat wrs door mijn teveel aan beslag kwam?) Heb het toch maar gewoon in de pan gelaten en geproefd maar smaakte niet echt lekker :P
je moet het ook op de kleinste pit bakken die je hebt en geloof me als ze gebakken zijn zijn ze heerlijk :D
het beslag zo als het geschreven staat werkt goed, misschien brinta gebruiken dan ipv havermout bakt fijner

Laatst bewerkt:
Als je een beetje backin gebruikt in het deeg, worden het lekker luchtige pannenkoeken :D
Backpulver_Backin_10er_logo.jpg

Lekkerder met havermoutmeel.

Eet dat bijna elke ochtend :o

havermout in de blender, ff goed schudden met de blender terwijl die bezig is dan hebje ook havermoutmeel.

doe het zo elke ochtend kan ik de shake mooi wegdrinken ipv half over mijn nek te gaan door de stukjes havermout :p

..

Laatst bewerkt:
of je pakt brinta is ook fijner dan havermout, en kwa ekv kcal het zelfde.

€0,38 voor 500g havervlokken
Koop 2 pakken, stop deze in de blender en na het blenden in een lege Whey pot.
Ultra Fine Oats zijn klaar :D

Heb het geprobeerd vandaag. Was redelijk goed gelukt, ik heb juist geen volledige pannekoek kunnen vormen, af en toe brokkelde er wat af. Het is een perfecte post-workout maaltijd eigenlijk, genoeg carbs en eiwitten. Ik maak ze zeker nog eens, schitterend recept man :D

Binnekort een wafel ijzer koopen of een doughnut maker:O,,, misschien dat dat werkt? Scheelt wat tijd ipv pannenkoeken te bakken... En als het lukt kunnen de mensen die ze niet kunnen bakken dat dan doen:) zal er een halen als ik tijd heb en probeer het meteen! En zal een foto posten;)

---------- Post added 1 August 2012 at 23:17 ----------

Heb het geprobeerd vandaag. Was redelijk goed gelukt, ik heb juist geen volledige pannekoek kunnen vormen, af en toe brokkelde er wat af. Het is een perfecte post-workout maaltijd eigenlijk, genoeg carbs en eiwitten. Ik maak ze zeker nog eens, schitterend recept man :D

Thanks fijn om te horen! En vooral varieren met de whey nutella hazelnoot is mijn nummer 1 nog:)

Laatst bewerkt:
Geen eitjes erbij?

Ben hem nu aan het maken met aardbei whey, heb alleen wel meer havermout en melk genomen..
Begon hij bij jou ook te 'borrelen' ? Bij mij komen er grote luchtbellen in, lijkt echt een Tjernobyl pannenkoek haha

Ben hem nu aan het maken met aardbei whey, heb alleen wel meer havermout en melk genomen..
Begon hij bij jou ook te 'borrelen' ? Bij mij komen er grote luchtbellen in, lijkt echt een Tjernobyl pannenkoek haha

Dan moet je het beslag even laten staan/ door roeren, dan werkt de havermout/whey in op de melk en wordt het iets dikker:)

Hmm oke, heb wat problemen met mn telefoon aansluiten op de pc (is nieuw en snap geen reet van HTC, kan da icoontje etc. niet vinden:p), anders kon je de foto's zien xD
De pan + deksel helemaal vol met die troep, uiteindelijk dus maar bij elkaar geschraapd en opgegeten, de rest in de oven gedaan voor een cake ding, maar alleen de bovenkant was bruin en de rest was gewoon nog vloeibaar (na 35 - 40 min)

---------- Post toegevoegd Thu 2 Aug 2012 om 17:26 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
qozx29.jpg

en

21l8ilw.jpg

Hmm oke, heb wat problemen met mn telefoon aansluiten op de pc (is nieuw en snap geen reet van HTC, kan da icoontje etc. niet vinden:p), anders kon je de foto's zien xD
De pan + deksel helemaal vol met die troep, uiteindelijk dus maar bij elkaar geschraapd en opgegeten, de rest in de oven gedaan voor een cake ding, maar alleen de bovenkant was bruin en de rest was gewoon nog vloeibaar (na 35 - 40 min)

qozx29.jpg

en

21l8ilw.jpg

haha Herman Den Blijker ook hier op het forum zo te zien:p joke, probeer gewoon anders 250melk ongeveer 30gr whey en 100gr brinta, brinta is fijner roer het 1-2 minutes door elkaar krijg je een dik papje, bakt fijner imo en pas omdraaien als de bovekant stevig is, anders denk ik toch een speed cursus kooken nemen:D

Ik ga ze morgenochtend is even maken ziet er lekker uit :)

Ik hout het gewoon bij een havermout pannenkoek.

Vloeibaar eiwit 500g 50ml soja melk, en 100g havermout

Shepje whey zal ik wel opdrinken met wat melk. Want dat maakt je pannenkoek echt niet lekkerder.

Dan ziet mijn havermout-cake er toch beter uit :D

Laatst bewerkt:

qozx29.jpg

en

21l8ilw.jpg

Kan iedereen a.u.b stoppen met deze foto's te quoten. Thanks.

Terug
Naar boven