XXL Nutrition

HCNijntje goes Rippetoe

Nee, daar waag ik me niet aan. Zie geen mogelijkheden om daar de juiste techniek voor te leren, dus houd het liever bij de BOR die ik ook heel vaak in Rippetoe schema's van mensen tegenkom.

Je hebt al een ietwat gemankeerd schema omdat je niet goed eet, moet je wel zorgen dat je een goede basis legt met je training vind ik.

Vraag je sportinstructeur en als die er niet is durf gewoon iemand te vragen die er uitziet alsof hij er wel vaker komt. Dit vinden ze vaak helemaal niet erg want iedereen heeft een eigen mening over BB en het is net als geloof, ze willen je graag met hun visie besmetten ;).

• Topic Starter Topic Starter
Goed, vandaag workout B gedaan. M'n trainingspartner laat het wegens zijn studie deze week helaas helemaal afweten, dus knal deze week in mn eentje.

SQUAT
3x5x65kg (+2.5kg, pr)

Zit een beetje te kloten met de stand van mn benen omdat mn rechterknie wat naar binnen zit gedraaid en het daardoor lijkt alsof ik niet helemaal recht squat. Is meer een gevoelskwestie denk ik, want ik kan nu eenmaal niet veranderenj hoe mijn knie staat (zo staat ie al zo lang als ik me kan herinneren :p). Denk dat ik dit gewicht, hoewel het goed ging, nog een keer pak, maar dan dieper dan parallel ga. Kan nooit kwaad om wat dieper te gaan lijkt me.

MILITARY PRESS
3x5x32.5kg (+2.5kg, pr)

Eerste 2 sets gingen erg goed, maar de 3e pakte ik de laatste rep wat te veel met mn rug. Komt denk ik omdat ik de sets te snel achter elkaar deed (geen trainingspartner nu...)

BENT OVER ROW
3x5x45kg (+5kg, pr)

Heb deze oefening met 5kg omhoog gedaan omdat er van de 30mm stang geen 1.25kg gewichten aanwezig waren. Normaal wel, maar denk dat ze kwijt zijn helaas. Oefening ging echter boven verwachting en kon mn setjes allemaal netjes afwerken. Volgende keer neem ik denk ik mn eigen 1kg schijven mee om niet nog een keer met 5kg te moeten verhogen.

CHINS
1x6xBW (pr)
1x4xBW

Beter dan de eerste keer dus en blijf gewoon zo tot failure doorgaan. Dan kom ik vanzelf wel op de 2x8xBW

Ondanks dat ik geen trainingspartner had toch lekker kunnen trainen en met alles goed omhoog gegaan.:cool:

Workout A

Squat
3x5x65kg (+0kg)

Ben iets dieper gegaan dan vorige keer en het ging weer prima. Volgende keer 2.5kg erbij dus.

DB Press
3x5x(2x26)kg
Heb de bench press vandaag niet kunnen doen omdat de helft van de fitnesszaal maar beschikbaar was ivm cursussen en de bank op "mijn" helft was constant bezet. Heb daarom gekozen voor de dumbbell press. Voelde veel moeizamer dan de bench. Vermoed dat het komt omdat ik de dumbbells tot naast mn borst laat zakken.

Deadlift
1x5x55kg (+2.5kg, pr)

Ik merkte bij de warming up al dat de energie eigenlijk op was, dus heb de warming up wat kort gehouden (wel voldoende). Lift zelf ging goed, alleen wil ik de volgende keer toch weer een spotter vragen om te kijken of ik mn rug goed hol houd. Geeft toch wat meer zekerheid.

Dips
2x8xBW

Energie was halverwege de tarining dus redelijk op helaas, toch heb ik het op karakter af kunnen maken. Wat kan ik voor de training even snel eten/drinken om de volgende keer wel voldoende energie te hebben gedurende de hele training?

Laatst bewerkt:
26kg dumbbell press nice man!

Workout B

BOR
3x5x47.5kg (+2.5kg, pr), ging alleen niet zo netjes als ik wil, dus volgende keer met hetzelfde gewicht.

Military Press
3x5x35kg (+2.5kg, pr), zelfde als BOR, wil hem eigenlijk nog iets netter uitvoeren met hetzelfde gewicht.

Squat
3x5x67.5kg (+2.5kg, pr)

Chins
1x7xBW (pr)
1x5xBW

Zit nog steeds met iets wat ik ff voor de training wil eten/drinken, suggesties?

Banaantje, druivensuiker mengen met iets ofzo....

Workout A

Squat
3x5x70kg (+2.5kg, pr)

Benchpress
1x4x60kg (concentratie was weg, dus failde op 5e rep)
2x5x60kg (+2.5kg, pr)

Deadlift
1x5x60kg (+5kg, pr)

Dippen
2x8xBW

Echt heerlijk kunnen trainen, het is jammer van die ene fail op BP, maar die sets daarna heb ik gewoon bewezen dat ik het kan. Allemaal pr's weer en ben vooral blij met mn deadlift. Kon het niet uitstaan dat die in verhouding zo achterliep, dus had genoeg van die pussyverhogingen van 2.5kg. Gewoon gedaan met +5kg en ging prima! :D

Laatst bewerkt:
bench komt al aardig!

Goed bezig hier!

Thanks mensen, heb echt het gevoel dat ik lekker ga :D

Workout B

BOR
3x5x47.5kg (+0kg)

Military Press
3x5x35kg (+0kg)

Squat
3x5x72.5kg (+2.5kg, pr)

Chins
1x6xBW
1x4xBW

Alle oefeningen nu netter uit kunnen voeren dan vorige keer dus de BOR en MP kunnen weer +2.5kg de volgende keer. Squat was erg lastig, dus die doe ik nog een keertje met dit gewicht. Overall gezien een goeie training, niks bijzonders though. ;)

bor lukt al goed!

Workout A

Squat
3x5x72.5kg (+0 kg)

DB press
3x5x(2x28kg) (+2x2kg, pr)

Deadlift
1x5x65kg (+5kg, pr)

Dippen
2x8xBW

En weer een lekkere training. :cool: Jammer dat er weer een cursus was en de enige beschikbare bench daardoor constant bezet was, maar DB press voelde ook wel lekker.

Gister redelijk doorgezakt en mn trainingspartner kon vandaag niet, dus ik had er een hard hoofd in toen ik naar het sportcentrum ging, maar....

Workout B

Squat
3x5x75kg (+2.5kg, pr)

Military Press
3x5x37,5kg (+2,5kg, pr)

BOR
3x5x50kg (+2,5kg, pr)

Chins
1x6xBW
1x4xBW

...Overal (behalve bij chins) weer pr's! :D Weet niet echt waarom die chins op hetzelfde niveau blijven. Ik moet wel zeggen dat elke oefening echt het uiterste van me vroeg, dus ik zit nu te twijfelen of ik alles de volgende keer weer met 2,5kg verhoog of dat ik deze gewichten nog een keer pak. Wat is het beste denken jullie?

Gister redelijk doorgezakt en mn trainingspartner kon vandaag niet, dus ik had er een hard hoofd in toen ik naar het sportcentrum ging, maar....

Workout B

Squat
3x5x75kg (+2.5kg, pr)

Military Press
3x5x37,5kg (+2,5kg, pr)

BOR
3x5x50kg (+2,5kg, pr)

Chins
1x6xBW
1x4xBW

...Overal (behalve bij chins) weer pr's! :D Weet niet echt waarom die chins op hetzelfde niveau blijven. Ik moet wel zeggen dat elke oefening echt het uiterste van me vroeg, dus ik zit nu te twijfelen of ik alles de volgende keer weer met 2,5kg verhoog of dat ik deze gewichten nog een keer pak. Wat is het beste denken jullie?

Gewoon proberen, misschien had je een slechte dag en zet je de volgende training stukken betere gewichten neer!

probeer gewoon te verhogen...
als je volgende training niet zou halen kan je die gewichten nog x gebruiken nu gewoon verhogen ;)

Ok, super dan gaan we dat doen! :cool:

FF een klein beginnersvraagje tussendoor; Ik wil wat meer cardio gaan doen en dan het liefst na mn KT voor wat vetverbranding. Heb net gelezen dat je dan om te voorkomen dat je je spieren gaat opbranden een eiwitshake met water moet nemen, maar.... waar koop ik zoiets (woon in Eindhoven)? :D

Workout A

Squat
3x5x77.5kg (+2.5 kg, pr)

Bench press
1x3x65kg (fail)
1x5x60kg
1x5x62.5kg (+2.5kg, pr)

Deadlift
1x5x70kg (+5kg, pr)

Dippen
2x8xBW