Fitness Seller

HCNijntje goes Rippetoe

BEvalt rippetoe je een beetje ? Hoe lang doe je ongeveer over een training?

• Topic Starter Topic Starter
Tot nu toe bevalt het mij prima, ga iig lekker vooruit in krachtstats :cool: Zie nog niet echt verschil qua fysiek, maar dat komt denk ik ook omdat ik mezelf natuurlijk elke dag zie. Trainingen doe ik met een trainingspartner en kosten me 35-45 minuten. Dat bevalt me ook juist wel aan dit schema, lekker kort en explosief wat erg goed voor mijn motivatie is. :D

perfect.... Zo door gaan! Goed eten, en lekker hard trainen!

zorg dat je ook goed eet...
dan zal je fysiek vanzelf volgen

Workout B

Squat
3x5x80kg (+2.5kg, pr)

Military Press
2x5x40kg (+2,5kg, pr)
1x4x40kg, fail :mad:

BOR
3x5x52,5kg (+2,5kg, pr)

Chins
1x6xBW
1x4xBW

Ging op zich wel aardig, alleen had ik 1x mn spotter nodig bij de squat, failde ik de laatste MP en ging mn BOR minder strict dan ik wil... Volgende keer houd ik dus ff dezelfde gewichten en daarna knal ik er weer overheen.

Qua voeding; ik heb geen echt schema, maar ben wel steeds meer aan het letten op wat, wanneer en hoeveel ik eet. Denk dat de meesten van jullie mn voeding crap vinden, maar gaat beetje bij beetje de goede kant op :) Fysiek merk ik trouwens toch wel wat vooruit gaan; mn broeken zitten strakker bij mn bovenbenen :cool:

Workout A

Squat
3x5x80kg (+0kg)

Bench press
3x5x62.5kg (+0kg, wel pr in sets)

Deadlift
1x5x75kg (+5kg, pr)

Dippen
2x8xBW

Was een fijne training, kon nu namelijk alles fastoenlijk uitvoeren waardoor ik de volgende keer weer mooi kan verhogen :)

Workout B

Squat
3x5x82.5kg (+2.5kg, pr)

Military Press
3x5x40kg (+0kg, wel pr in sets)

BOR
3x5x52,5kg (+0kg, wel stuk stricter)

Chins
1x6xBW
1x5xBW (begint te komen)

Was een zeer fijne training! merkte namelijk dat ik alles stricter kon uitvoeren waardoor ik van mezelf weer met alles omhoog mag de volgende keer :D. Vond het stiekem ook best gaaf toen ik in de kleedkamer mn shirt uittrok en zag hoe opgepomt ik was, nog nooit zo gezien :rolleyes:

Workout A

Squat
3x5x85kg (+2.5kg, pr)

Bench press
3x5x65kg (+2.5kg, pr)

Deadlift
1x5x80kg (+5kg, pr)

Dippen
2x8xBW

Overdenkingen;

Bij de squat ging het in het begin wat moeizaam doordat ik mn gewicht niet goed op mn hakken zette. Toen ik daar echt goed op ging letten ging het een stuk beter. Ik denk dat dit ook te maken heeft met mn schoenen (volleybalschoenen = veel demping), dus ik ga binnenkort neppe All Stars aanschaffen denk ik, heb nl. gelezen dat die erg goed zijn om mee te squaten.

Bij de bench press had ik mn spotter af en toe nodig met een klein vingertje, maar zal volgende keer wel weer met 2.5kg verhogen, wie weet gaat dat gewoon prima.

Deadlift ging lekker, alleen was mn concentratie bij de laatste rep weg waardoor mn rug wat bolde. Werd echter gelijk door mn spotter gezegd zodat ik me weer focuste en de negatieve wel weer met een kaarsrecht e rug deed. Volgende keer dus extra concentreren, want ik heb natuurlijk maar 1 rug. Begint nu ook echt zwaar te worden, dus vanaf nu verhogingen met 2.5kg ipv 5.

Dips waren te makkelijk, dus ga vanaf volgende keer extra gewicht gebruiken. Mn gym heeft een riem daarvoor, dus moet prima kunnen

Overall: Lekkah! :D:D

neppe all starz doen et em!

Workout B

Squat
3x5x87.5kg (+2.5kg, pr)

Military Press
1x5x42.5kg
1x4x42.5kg, fail...
1x3x42.5kg, uberfail...
BOR
1x5x55kg (+2.5kg, pr)
1x5x57.5kg, vergeten gewichten van mn trainingsmaat er af te halen, maar kon hem blijkbaar wel :P
1x5x55kg

Chins
1x6xBW
1x5xBW

Opzich geen slechte training, baal alleen enorm van die MP.... Is toch een domper op mn training vind ik. :(

Gaat precies goed vooruit hier :)
Je chins zijn wel zot in vergelijking met je andere stats vind ik. Ofwel zijn de mijne zwak :o
Een opmerking omtrent powercleans & pendlay rows:
Ik dacht dat in de laatste versie van Starting Strength (Rippetoe zn boek) staat dat power cleans best kunnen vervangen worden door rows. Echter wel geen gewone barbell rows maar zeer explosieve rows met je rug bijna evenwijdig met de grond waarbij je na elke rep deload.
In het boek worden powercleans trouwens zeer goed omschreven en met die info kun je het jezelf wel aanleren, bovendien kan je trainingspartner je vorm checken.
Ik heb ze vandaag voor de tweede keer gedaan en het lukt me al vrij goed vind ik :) Anyway, Starting Strength is zeker een aanrader om eens te lezen.

Btw, hoeveel rust pak je ongeveer tussen sets?

sterke bor!

Gaat precies goed vooruit hier :)
Je chins zijn wel zot in vergelijking met je andere stats vind ik. Ofwel zijn de mijne zwak :o
Een opmerking omtrent powercleans & pendlay rows:
Ik dacht dat in de laatste versie van Starting Strength (Rippetoe zn boek) staat dat power cleans best kunnen vervangen worden door rows. Echter wel geen gewone barbell rows maar zeer explosieve rows met je rug bijna evenwijdig met de grond waarbij je na elke rep deload.
In het boek worden powercleans trouwens zeer goed omschreven en met die info kun je het jezelf wel aanleren, bovendien kan je trainingspartner je vorm checken.
Ik heb ze vandaag voor de tweede keer gedaan en het lukt me al vrij goed vind ik :) Anyway, Starting Strength is zeker een aanrader om eens te lezen.

Btw, hoeveel rust pak je ongeveer tussen sets?

Ik vind mn chins juist wat aan de zwakke kant, maar dat komt denk ik omdat ik ze vergelijk met mn trainingsmaat die er vrij simppel 2x8xBW doet... :p

De BOR houd ik er iig tot aan de kerstvakantie nog in, maar je hebt me wel overtuigd dat ik Starting Strength ff op de kop ga tikken. Is ie in NL te koop ergens? Dan vraag ik hem denk ik voor kerst aan mn ouders. Probeer hem ook al te downen, maar mn torrents hebben geen seeders.

Tussen mn sets pak ik denk ik (nooit echt gemeten) max 2 minuten rust. Mn trainingsmaat en ik wisselen gewoon na een set.

Thanks, was ik ook wel erg tevreden over!

Laatst bewerkt door een moderator:
Workout A

Squat
3x5x90kg (+2.5kg, pr)

Bench press
1x5x67.5kg (+2.5kg, maar ik vond dat ik mn spotter te vee nodig had de laatste 2 reps)
2x5x65kg (nu alleen bij de allerlaatste rep ff een vinger van mn spotter nodig)

Deadlift
1x5x82.5kg (+2.5kg, pr)

Dippen
1x10xBW
1x8xBW

Ging wel lekker vandaag, alleen mn BP ging minder dan ik gehoopt had zodat ik toch maar weer de 65kg pakte... Dippen wilde ik met gewicht doen, maar kon geen riem ervoor vinden. Ik moet nog ff uitzoeken hoe ik dat ga aanpakken.

Squat gaat al lekker

Workout A

Squat
3x5x90kg (+2.5kg, pr)

Bench press
1x5x67.5kg (+2.5kg, maar ik vond dat ik mn spotter te vee nodig had de laatste 2 reps)
2x5x65kg (nu alleen bij de allerlaatste rep ff een vinger van mn spotter nodig)

Deadlift
1x5x82.5kg (+2.5kg, pr)

Dippen
1x10xBW
1x8xBW

Ging wel lekker vandaag, alleen mn BP ging minder dan ik gehoopt had zodat ik toch maar weer de 65kg pakte... Dippen wilde ik met gewicht doen, maar kon geen riem ervoor vinden. Ik moet nog ff uitzoeken hoe ik dat ga aanpakken.

netjes , en nou rustig proberen om je deadlift op te krikken;)

ik heb het boek via amazon gekocht, echt een aanrader

die squat isdat parallel ? zo ja nice!

die squat isdat parallel ? zo ja nice!

Een squat is geen squat als die voorbij parallel gaat. Ik neem aan dat als je rippetoe doet, je ook squat zoals rippetoe dat aanbeveelt? Zo ja, dan squat je net voorbij parallel -->> dat is een goede squat.

Ga zo voort kerel!

Laatst bewerkt door een moderator:
post removed

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven