Fitness Seller

HCNijntje goes Rippetoe

Leuk om te zien dat je weer bezig bent en goed dat je je techniek gaat verbeteren :thumbs:

Nu wel voorbij parallel! 1 probleempje... mn hamstrings zijn te strak, dus zal ff moeten zorgen dat ik mn rug ook onderaan goed kan extenden bij deze diepte, maar dat gaat goedkomen :p
Dit probleem had ik ook, mijn onderrug rounde na parallel, zelfs bij bodyweight squats. Ik heb een tijdje dynamische hamstring stretches gedaan op offdays en nu is het wel beter.

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren helaas niet kunnen trainen omdat ik een tentamen had (ging nog best goed! :) ), dus heb ik mn trainingen deze week 1 dagje verschoven. Vandaag dus weer workout B gedaan;

Squat
3x5x82.5kg

Military Press
3x5x40kg

BOR
3x5x55kg

Chins
1x8x(BW-17.5kg)
1x8x(BW-17.5kg)

Ging allemaal prima hoewel ik nog steeds niet echt zeker kan zijn van mn squattechniek omdat mn trainingsmaat nog steeds ziek is.
Chins heb ik voor het eerst assisted gedaan, op een op het oog misschien wat vreemde manier. Kon geen speciale belts ervoor vinden, dus heb een stang opgehangen tussen de cables van de tower en ben daar op gaan staan. :p

Vrees wel een beetje voor mn linkerschouder. Heb er al een tijdje last van, maar heb het idee dat het erger begint te worden.. heb het alleen bij de BP en MP (logisch...) en voelt niet lekker aan.

Naja, niks van aantrekken maar op het moment en lekker door blijven trainen :cool:

Oh nog 1 ding; ze hebben op het sportcentrum sinds kort automaat met daarin proteine shakes en dacht laat ik er eens eentje nemen na mn work out (het duurt normaal nog een uur voordat ik wat eet en dat is niet goed volgens mij). Keek alleen op de verpakking en er zaten 20g eiwitten in en maar liefst 40g koolhydraten waarvan 28g suiker :eek:. Is dat nog te overzien of kan ik beter whey van XXL gaan betsellen en zelf shaken?

Oh nog 1 ding; ze hebben op het sportcentrum sinds kort automaat met daarin proteine shakes en dacht laat ik er eens eentje nemen na mn work out (het duurt normaal nog een uur voordat ik wat eet en dat is niet goed volgens mij). Keek alleen op de verpakking en er zaten 20g eiwitten in en maar liefst 40g koolhydraten waarvan 28g suiker :eek:. Is dat nog te overzien of kan ik beter whey van XXL gaan betsellen en zelf shaken?

xxl whey nemen;)

Ok, meteen maar ff een bestelling geplaatst! :D

Uw bestelling:

Whey Protein Instant 1 kg (Vanille), aantal:1, prijs: 23.95 DextroJuice 1500 gr, aantal:1, prijs: 12.95

Dextro Juice er maar gelijk bij genomen omdat dat weer 4 euro in de verzendkosten scheelt en de eiwitten daarmee in combi blijkbaar beter worden opgenomen :cool:

Ok, meteen maar ff een bestelling geplaatst! :D

Uw bestelling:

Whey Protein Instant 1 kg (Vanille), aantal:1, prijs: 23.95 DextroJuice 1500 gr, aantal:1, prijs: 12.95

Dextro Juice er maar gelijk bij genomen omdat dat weer 4 euro in de verzendkosten scheelt en de eiwitten daarmee in combi blijkbaar beter worden opgenomen :cool:

lol:D meer dextro als whey:p opt einde ga je dan nog meer als een halve pot dextro over houde

Haha ja weet ik, maar dit is de eerste keer dat ik uberhaupt whey ga gebruiken, dus wil eerst de smaak ff kunnen testen. Dit was gewoon de minimale hoeveelheid die ik van beide kon bestellen. Zou het zonde vinden als ik kilo's whey kon gaan weggooien omdat ik de vanille echt te ranzig zou vinden ;)

waar train jij normaal? als je in de buurt van rotterdam zit, kan ik je helpen met je techniek van het squaten, deadlift en de powerclean.

Bedankt voor het aanbod, maar ik train op het sportcentrum van de TU Eindhoven. Beetje ver weg helaas :(

Maar zodra mn trainingsmaat weer up and running is kunnen we iig op elkaars techniek gaan letten aan de hand van Starting Strength :)

Mn bestelling is al binnen! Lekker snel :D
Net mn eerste shake geprobeerd en damn dat spul is goed weg te krijgen zeg, gewoon net een echte milkshake :p

Vandaag: Workout A

Squat

3x5x85kg

Techniek en diepte waren volgens mn spotter goed :cool:

Bench press
3x5x62.5kg

Deadlift
1x5x75kg

Voelde goed aan, mn trainingsmaat kon ook op mn techniek letten en die is nog niet optimaal, maar mn rug is iig recht. Techniek van mn trainingsmaat zelf ben ik echt jaloers op, rechtsstreeks uit het boekje :p

Dippen
2x8xBW

Laatste met heel veel moeite, energie was op denk ik.

Net bij thuiskomst ff dextrojuice en whey genomen en ga zo een stevige avondmaaltijd wegwerken.

Deftige Squat!

Thanks, die ging indd wel lekker.

Nette training nijntje, niet zo heel veel oefeningen hoelang bezig geweest?

Elke training kost me zo'n 35-45 minuten.

Deadlift loopt bij mij indd achter. Had die ook nog nooit gedaan voordat ik met Rippetoe begon en in het begin was mn techniek te verdoet waardoor het niet lekker ging. Ben nu flink aan die techniek aan het werken en hoop nu door voorzichtig op te bouwen die deadlift vanzelf bij te laten trekken.

Squat
3x5x87.5kg

Military Press
2x5x42.5kg
1x4x42.5kg

BOR
3x5x57.5kg

Chins
2x8x(BW-17.5kg)

Jammer van die MP, maar verder weer een lekkere training.

Heb bijna net dezelfde training gehad als jij vandaag :p
MP is wel spijtig ja, gaat bij mij ook niet meer vooruit.

MP gaat bij mij nog wel vooruit hoor, had hem maar heel lichtjes gereset na 2 weken rust, dus dat komt nog wel goed. :p

Terug
Naar boven