MuscleMeat

HCNijntje goes Rippetoe

• Topic Starter Topic Starter
Ik squat indd parallel, maar heb dit de laastet drie tariningen helaas niet meer kunnen laten checken door mn spotter omdat ik hem liver achter me had staan. :p Zal het de volgende training weer eens aan hem vragen, want het is vrij lastig te zien in de spiegel.

Ik heb helaas geen creditcard, dus dat wordt lastig. Mn ouders houden ook niet van internetaankopen via creditcard, dus ik zoek eigenlijk wel echt een NL winkel. :rolleyes:

Klein minpuntje nu van mezelf; ga dit weekend op volleybaltoernooi en zal dus vrijdag en zaterdag veel drinken en kan dus helaas mn 3e training van de week niet doen. Pak het maandag uiteraard direct weer op en zal mezelf dan zo hard afbeulen als ik kan ;)

Iig allemaal bedankt voor aanmoedigingen! :D

Ach, je kan moeilijk zeggen dat het goed voor je is, maar geniet er maar van.

Daarna gewoon hard gas er op.

Keep it up kerel:thumbs:

Klein minpuntje nu van mezelf; ga dit weekend op volleybaltoernooi en zal dus vrijdag en zaterdag veel drinken en kan dus helaas mn 3e training van de week niet doen. Pak het maandag uiteraard direct weer op en zal mezelf dan zo hard afbeulen als ik kan ;)

Iig allemaal bedankt voor aanmoedigingen! :D

Water bedoel je? Toch? :p

Al een tijdje geen post meer!
Lig je nog in coma van dit weekend ofzo? ???

Haha nee valt mee hoor, maar heb het ff druk gehad. Ben net terug van het sportcentrum en dit zijn mn results van maandag en vandaag:

Maandag: Workout B

Voor het eerst in mn leven dat ik echt direct merkte dat een weekend zuipen en bijna niet slapen niet goed voor je is... wat voelde dit allemaal brak aan zeg.. :(

Squat
3x5x90kg

Military Press
1x5x42.5kg
1x4x42.5kg, fail...
1x3x42.5kg, fail...

BOR
1x5x57.5kg, f*cking zwaar...
2x5x55kg

Chins
1x6xBW
1x5xBW

Vandaag: Workout A

Squat
3x5x92.5kg (+2.5kg, pr), maar of het echt parallel was...

Bench press
3x5x67.5kg, had mn spotter telkens net een beetje nodig, dus ik mag het van mezelf nog geen pr noemen

Deadlift
1x5x85kg (+2.5kg, pr), alleen 2x een te kromme rug... voelde gewoon niet lekker vandaag

Dippen
2x8xBW

Ik denk dat ik gewoon nog zo hard mogelijk blijf knallen tot aan mn vakantie, dan wat rust neem en ondertussen Starting strength lees en dan daarna met wat minder gewicht weer ga opbouwen. Begin volgens mij namelijk op een plateautje te komen.:rolleyes:

Naja, ff 2 mindere trainingen in mijn optiek, maar de volgend gaan we gewoon met frisse moed beginnen ;)

Het gaat toch nog goed vooruit? Enkel military press zal je precies wel moeten resetten. Dit is echter volkomen normaal: in de periode dat je lineaire progressie kan maken ga je je squat wss 1-2x moeten resetten, deadlift miss 1x of helemaal niet, maar je press gaat vaak vast lopen.

Squat
3x5x95kg

Military Press
3x5x42.5kg

BOR
3x5x57.5kg

Chins
1x7xBW
1x5xBW

Heerlijk kunnen trainen vandaag! :D Wat een verschil maakt dat zeg; niet drinken, goed eten en redelijk slapen.

Squat is niet helemaal parallel meer vrees is, maar blijf hem gewoon ff zo doen (wil gvd die 100kg halen, haha) tot de kerstvakantie en dan als ik starting strength gelezen heb knal ik weer verder en dan wel parallel.

MP ging heerlijk, moest die laatste echt er uit persen, maar na 2x te hebben gefaald met dit gewicht voelde het goed om te merken dat ik hem nu wel kon.

BOR ging vrij eenvoudig, had zelfs nog wel meer in gezeten hoewel dit het beste is wat ik ooit heb gedaan.

Chinnen..tsja, voelt steeds beter aan en heb 1 repje extra kunnen doen...niks bijzonders daar dus, maar ik kom er wel ;)

Goeie training :thumb:
Als je zo door gaat ga ik je nooit inhalen :p

Als je net onder parallel gaat kan je wss wel hetzelfde gewicht pakken of miss zelfs iets meer aangezien je dan gebruik kan maken van een kleine "bounce" van je hamstrings.

Goede training.

Na een geode deze keer een ontzettende ***training... :mad: Hier de results,ga er verder geen woorden aan vuil maken;

SQ: 3x5x97.5kg
BP: 1x4x67.5kg/1x5x65kg/1x4x65kg
DL: 2x87.5kg
Dip: 2x8xBW

Spijtig, maar je mag toch fier zijn op die squat :cool:

Ja die sqaut ging indd wel lekker, maar daarna ging het echt nergens meer over :p

mooie vooruitgang in stats de afgelopen maanden, maar jij volgt rippetoe toch wel niet stipt op hoor:D
enkele voorbeelden:
Je bent al een tijdje geleden gestalled op de bench en press en geen reset?
Je squat niet voorbij parallel terwijl rippetoe dit expliciet voorschrijft.
En je begon al direct met hoge gewichten en deed in het begin al chins en dips terwijl je volgens rippetoe dit lichtjes na enkele weken moet beginnen toevoegen.

Maar anyway, je maakt vooruitgang en das wat belangrijk is, dus zoveel zal het niet uitmaken dat je enkele dingen anders doet dan dat het moet volgens rippetoe:)

Ben zelf ook pas begonnen met rippetoe en ik hoop dat ik over anderhalve maand ook zoveel kan squatten als jij:D (ben eigenlijk al meer dan tevreden met 80kg op anderhalve maand^^)

Je bent toch al goed op weg om een beest te worden aan je stats te zien: nu vreten, vreten en nog een vreten;)

respect:cool:

mooie vooruitgang in stats de afgelopen maanden, maar jij volgt rippetoe toch wel niet stipt op hoor:D
enkele voorbeelden:
Je bent al een tijdje geleden gestalled op de bench en press en geen reset?

Hij is nog maar pas gestalld op beide oefeningen hoor :p
Je mag 3x proberen met hetzelfde gewicht om 15 reps te halen voor je reset :)

voorbeeldje uit mijn log:
55x 5/5/5
57.5 x 5/4/3
57.5 x 5/5/5
60 x 5/5/4
62.5 x 5/5/4
65 x 5/4/3

Reps missen is uiteraard wel een indicatie dat je binnenkort gaat stallen, maar je kan meestal wel nog even doortrekken :cool:

Indd pas net gestalled op beide, maar de reset komt er dan ook op alle vlakken (ff op techniek concentreren na het lezen van Starting Strength) aan na de kerstvakantie. Kan dan toch 1.5 week niet trainen, omdat ik dan bij mn ouders ben en dus zal ik alleen wat cardio kunnen doen.
Maar bedankt voor de complimenten iig weer mensen, doet me altijd goed :cool:

Training van vandaag:

Squat
1x4x100kg
2x5x100kg... cheated
Leuk dat ik die 100kg eens heb kunnen voelen, maar na 4 reps (die best goed gingen) zakte ik bij de 5e gewoon letterlijk door mn hoeven heen :p. Mn spotter kon me weer overeind helpen, maar voelde toch best apart. Moest helaas ook squaten met een free rack zonder vangers omdat het powerrack bezet was. Na die fail durfde ik niet meer zo diep te gaan (zat gewoon tussen de oortjes), dus heb ik een beetje gecheat :(

Military Press
1x5x45kg
1x4x45kg
1x3x45kg

BOR
3x5x60kg

Chins
1x7xBW
1x5xBW

Knap die 100 kg squat :)
Je moet me wel eens uitleggen hoe je juist cheat bij squats :D

Naja cheaten als in minder diep gaan... eerste set ging ik bijna parallel, 2e en 3e niet meer. Ik durfde denk ik niet meer zo :o

Niet zo goed voor je knieën he :p

Heb jij weet van andere rippetoe logs? Ik vind het wel leuk om te volgen en te vergelijken ^^

Zo, vakantie voorbij, sportcentrum is weer open en dus ga ik weer trainen! :wl:

Ik heb met kerst de tweede editie van Starting Strength gekregen en All Stars, dus is het tijd voor een nieuw begin. Waarom een nieuw begin? Omdat ik bij het lezen van starting strength schrok van mijn slechte Squat en Deadlift techniek.... instructeur die ze mij dus heeft "aangeleerd" wordt vriendelijk bedankt.

De tijd die ik hiervoor al met Rippetoe heb doorgebracht is echter niet verspild, want lets face it, mn stats zijn knalhard vooruit gegaan ;)

Anyway... hier mn nieuwste training!

Vandaag: Workout A

Squat

3x5x80kg

Nu wel voorbij parallel! 1 probleempje... mn hamstrings zijn te strak, dus zal ff moeten zorgen dat ik mn rug ook onderaan goed kan extenden bij deze diepte, maar dat gaat goedkomen :p

Bench press
3x5x60kg

Easy...geen moment gedacht dat ik wel een spotter kon gebruiken (mn trainingsmaat ligt ziek in bed).

Deadlift
1x5x70kg

had opgeward met 5x50 en 5x60 wat misschien qua volume wat veel was, maar voelde al een stuk beter aan. Moet er goed aan blijven denken bij het naar benden gaan (naar boven vind ik veel eenvoudiger, is dat vreemd?) dat ik eerst mn "heuphoek" openzet en mn knieen pas laat zakken als de bar daar net voorbij is. Scheelt enorm in het kunnen recht houden van mn rug merk ik al!

Dippen
2x8xBW

Nog ff zien hoe ik deze weighted kan gaan doen...

Terug
Naar boven