MuscleMeat

heavy duty

• Topic Starter Topic Starter
Waar heb je last van? Jeetje kut zooi
Ik had vorige week na een vermoeiende dagdienst 's avonds nog hard gefietst op mijn mountainbike en de volgende ochtend dat bankdrukken gedaan. Dat bleek dus teveel van het goede, kreeg de avond erna tijdens mijn werk last van mijn hart. Is nu weer beter. Had ook veel bier gedronken waardoor ik overmoedig werd.

Ik had vorige week na een vermoeiende dagdienst 's avonds nog hard gefietst op mijn mountainbike en de volgende ochtend dat bankdrukken gedaan. Dat bleek dus teveel van het goede, kreeg de avond erna tijdens mijn werk last van mijn hart. Is nu weer beter. Had ook veel bier gedronken waardoor ik overmoedig werd.
Tja, weer een wake-up call dan.... Gelukkig dat het nu beter gaat.

Stukje off road fietsen door de weilanden:
IMG20250318151959.jpg
IMG20250318152011.jpg

Vanochtend op de mountainbike gefietst op de trails van Noordwijk. Had de auto niet mee, dus moest ook naar het terrein toe fietsen en terug. Gaat steeds makkelijker, weinig last van COPD klachten. Technisch gaat het eigenlijk beter dan vroeger, gebruik nu vlakke pedalen waarop ik niet inklik, dat geeft veel meer beheersing in de bochten en de steile afdalingen zonder veel af te doen aan de voortstuwing.

Vanochtend op de mountainbike gefietst op de trails van Noordwijk. Had de auto niet mee, dus moest ook naar het terrein toe fietsen en terug. Gaat steeds makkelijker, weinig last van COPD klachten. Technisch gaat het eigenlijk beter dan vroeger, gebruik nu vlakke pedalen waarop ik niet inklik, dat geeft veel meer beheersing in de bochten en de steile afdalingen zonder veel af te doen aan de voortstuwing.

Dacht eigenlijk dat het er al 1000 waren... En dan te bedenken dat we 20 jaar geleden de club met zijn 3en nieuw leven hebben ingeblazen.

Leuk om door de week eens te doen als het minder druk is. Als ik met pensioen ben :D

Je hebt al een redelijk goede voor 1000 euro. Mijn fietsvrienden zaten altijd op topmodellen van 6-10k, maar ik heb zelden meer uitgegeven dan 2k.
Maar door de geleidelijke upgrades zoals ultralichte maar sterke wielen, topremmen en idem transmissie werden het vaak toch 4-5k gevalletjes.

Dalijk weer mountainbiken, weet nog niet waar. Opties zijn o.a. Schoorl, Zoetermeer, Zandvoort en Noordwijk...

Zoetermeer, op die vuilnisbelt? Dat is toch de moeite niet voor fietsen. Ik ga er wel eens hardlopen, dat is net leuk die korte hellinkjes :)

Zoetermeer, op die vuilnisbelt? Dat is toch de moeite niet voor fietsen. Ik ga er wel eens hardlopen, dat is net leuk die korte hellinkjes :)
Ben naar Noorwijk gegaan, wrs morgen weer, veel 'flow', kombochten en klimmetjes die je altijd wel haalt zonder te hoeven recupereren (met een beetje conditie). Schoorl en Zandvoort idem dito.

Maar Zoetermeer heeft veel `scary` steile klimmetjes. Als je daar op een groot verzet tegenop gaat kan je binnen een halve minuut helemaal kapot gaan - of je fietsvrienden als je het wel haalt zonder te schakelen. Alleen vergelijkbaar met high reps met zwaar squatten. Bergschenhoek bij Rotterdam is ook zo'n parcours waar je je topconditie kan testen of sterven. En vergeet Spaarndam ook niet.

Ook crazy afdalingen daar, waar ik vroeger mijn downhill skills trainde. Keihard meetrappen naar beneden met 50+ en lange sprongen van de bulten. Ik kwam dan helemaal uit Scheveningen aangefietst op mijn lichte downhiller van 18kg (Nicolai) of mijn Azonic 4cross fiets van 15kg en kwam dan soms zonder water te zitten op de lange terugweg, delirante ervaringen. Maar af en toe kwam een vriend met een auto (heb ik zelf pas sinds 1 jaar!) met zijn fiets achterin meedoen; die had dan steevast een paar biertjes bij zich voor het herstel na de 'training'.

Laatst bewerkt:
Ik probeer zelf alkohol en trainingsdagen gescheiden te houden. Maar heb geen bewijs dat dat belangrijk is....

Ik probeer zelf alkohol en trainingsdagen gescheiden te houden. Maar heb geen bewijs dat dat belangrijk is....
Ik werk vaak in de late middag en de avond. `s Ochtends heb ik de opties mountainbiken/gewichtheffen/herstellen van een ernstige kater. Dat ik op bepaalde punten nauwelijks verouderd ben schrijf ik toe aan dat chronische uitslapen en de punten waarop de jaren gaan meetellen aan die katers.

Terug
Naar boven