Fitness Seller

heavy duty

Zo, wat een extreme verhouding voor/achter, daar kan je van het strand zo het duin mee opploeteren :)

• Topic Starter Topic Starter
1743205243500.png
Dit is het opvolger model van mijn Canyon Neuron, waarbij het achterveer element rechtop staat.

Weekje met de motor naar Texel geweest.

Daarnet stukje gefietst met moeder de vrouw. Morgen weer trainen, er is een kans dat we allebei gaan squatten...

Bij het Como meer ten W van Lisse:
IMG20250405170903.jpg

Daarnet stukje gefietst met moeder de vrouw. Morgen weer trainen, er is een kans dat we allebei gaan squatten...

IMG20250405170903.jpg
Eerste model Canyon Neuron met verticale achterdemper.

IMG20250405170903.jpg
Eerste model Canyon Neuron met verticale achterdemper en gehydroformde horizontale buis.

Over benen trainen gesproken, hoe zit het eigenlijk met die leg extension machine die je eind vorig jaar hebt aangeschaft?
Typisch voor mij zit ie nog in een doos.

Die Canyon Neuron heeft zelfs 2 jaar het daglicht niet gezien na aankoop...

Laatst bewerkt:
Zo, wat een extreme verhouding voor/achter, daar kan je van het strand zo het duin mee opploeteren :)
Het is een all mountain bike, gepositioneerd tussen cross country en enduro.

Een soort mini downhill bike van 13kg met 13cm veerweg voor en achter.

Heel lang geleden had ik een Nicolai downhill mtb van 20kg met ook maar 13cm veer, mijn broer kocht toen de eerste mini downhill Specialized met eveneens 13cm veerweg die zijn tijd ver vooruit was met minder dan 13kg...

Laatst bewerkt:
Welke verhouding voor/achter bedoel je?

Het is vrij gebruikelijk om voor een band te monteren met iets grovere noppen, die soms ook iets breder is.

Op mijn Canyon heb ik bv. voor een Nobby Nick om minder gauw over het voorwiel weg te glijden en achter een band met lage rolweerstand, bij mij een Racing Ralph, beide van Schwalbe.

Met de originele voorband, een Racing Ray, ben ik in de modder gevallen met een schouderluxatie tot gevolg.

Bijlagen

• IMG20250415140642.jpg
    IMG20250415140642.jpg
    174,3 KB · Weergaven: 38
Leg extension/curl is een leuke aanvulling op mijn beperkte repertoire aan oefeningen.

Zo'n apparaat heeft ook een hele lage weerstand (die ik moet overwinnen om te gaan trainen).

Het is een catch 22, want ik train juist principieel NIET met machines en pulley's, om 'going trough the motions' te voorkomen.

Maar het vooruitzicht op bankdrukken of squatten met meer dan 100kg in een koude/warme garage of zolder, zonder spotter, is ook niet altijd even stimulerend.

...nog geen spierpijn in benen...

...nog steeds geen spierpijn in benen..

Gewichtentraining staat op een laag pitje, was wat zwakker geworden, maar vanochtend weer:

8x120, 11x115kg bij bankdrukken.

Dat was de hele PUSH, doe ook nog 2 sets biceps curls op PULL dag en 2 topsets leg extensions op LEG dag. Binnenkort maar weer wat uitbreiden.

Als je regelmatig pittige mountainbiketrainingen in het duingebied doet, ga je van twee setjes leg extensions nauwelijks spierpijn krijgen.

Ik probeer zelf alkohol en trainingsdagen gescheiden te houden. Maar heb geen bewijs dat dat belangrijk is....
Het heeft een negatief effect op je hormonen huishouding. Dat heeft een negatief effect op herstellen etc etc.
Maar stress is erger.

Paar dagen niet kunnen open door verergerde arthrose klachten in mijn knieën. Morgen naar de huisarts.

Terug
Naar boven