AndroidHealthClinic

Heb jij ook altijd 1 neusgat dicht? Enquete

Peiling Peiling Hebben jullie ook altijd 1 neusgat dicht zitten?

• ja

Stemmen: 55 48,2%
  • nee

Stemmen: 27 23,7%
  • soms

Stemmen: 32 28,1%

• Totaal stemmers
    114
Ja hatelijk. Ik heb er juist in een warm land helemaal geen last van, eindelijk vrij ademen. Maar zodra ik thuis ben is het binnen een dag weer feest

Dit heb ik dus ook. En in de winter als ik van de fiets afstap en een warm pand binnenstap is het helemaal raak.

Hallo.

Ik heb eigenlijk al zolang als ik me kan herinneren 1 neusgat open en 1 neusgat dicht zitten. En soms is dat anderhalf waardoor ik het nogal benauwd kan krijgen tijdens het eten.

Ik ben laatst op vakantie geweest en heb toen neusdruppels meegenomen voor de zekerheid omdat ik in een nogal warm land was.

Nu gebruik ik voor het eerst eigenlijk neusdruppels en ik moet zeggen dat als mijn neusgaten allebei open zijn dat ik me veel ontspannender en rustiger voel dan normaal. Heb namelijk vaak een beetje een licht paniekgevoel dat vooral merkbaar is in mijn maag.

Nu ik op internet lees schijnt het normaal te zijn bij sommige mensen maar wat voor een ervaring hebben jullie er mee?

Door elke verbetering voel je je ff ontspannen, maar dat verdwijnt ook weer na een tijd :p

Heb het ook altijd ja, sta er alleen nooit bij stil, misschien eens neusdruppels aanschaffen ja, alleen dat schijnt dan ook weer niet zo goed te zijn?

Heb dat idd ook. Ik heb er wel niet echt last van ofzo.

En nu we het toch over ademen hebben:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Door elke verbetering voel je je ff ontspannen, maar dat verdwijnt ook weer na een tijd :p

Heb het ook altijd ja, sta er alleen nooit bij stil, misschien eens neusdruppels aanschaffen ja, alleen dat schijnt dan ook weer niet zo goed te zijn?

En 't helpt maar tijdelijk.

Voor slapen neem ik altijd paar flinke snuiven water van de kraan zodat het water weer uit me bek komt.
paar keer doen en hele boel is open.
Ook bijna nooit verkouden.

Volgens mij switched je lichaam automatisch van het ene neusgat naar het andere neusgat.. Dacht een keer zoiets gehoord te hebben.

Als ik mijn rechter dicht knijp kan ik nauwelijks ademen terwijl ik verder geen probleem heb.. Straks nog is kijken of t dan nog steeds de linker is die dicht zit.

Klopt als je rechter neusgat dicht zit en je gaat op je linker oor liggen zal na een kwartier je linker neusgat dicht zitten.
Overdag switchen ze om de paar uur. Maar je kunt er dus invloed op uit oefenen.

Als ik verkouden ben kan ik soms helemaal niet ademen door mijn neus en ga dan gewoon even liggen zodat het dus zakt naar 1 neusgat.

Paar jaar geleden knie van mijn neefje tegen mijn neus gehad in het zwembad en toen hele dag bloedneus aan over gehouden.
Vervolgens bij elke nies of tik een bloedneus gekregen.
Ik heb me toen laten dichtbranden in het ziekenhuis aan beide neusgaten.
Het rook toen 2 maanden naar verbrand vlees (wanneer je een mug roosterd bijv.) en ik heb nooit echt goed kunnen ademen daarna.

De adertjes kwamen nog weer 3 keer terug en heb me dus elke keer weer laten branden.
Ik denk omdat er nu littekens zich opstapelen en soort brandwonden daar zitten dat mijn luchtweg in de neus ook is vernauwd ofzo erg hinderlijk iig.

Eerst kon ik gewoon bij snel fietsen ademen door mijn neus maar tegenwoordig moet ik bij iets sneller ademen als mijn mond open doen (terwijl mijn conditie alleen maar beter is.)

Voor zover ik weet zit mijn linker neusgat bijna altijd dicht, niet verstopt maar ik adem er gewoon niet door.

Heb ook een scheef neus schot wat je van een afstand kan zien als je naar m'n neus kijkt, niet heel opvallend maar wel te zien. Schijnt erfelijk te zijn want m'n pa had het ook. Nu kan ik het ook laten rechtzetten, alleen vind dit echt veel moeite en het herstel duurt ook een tijd, dus denk niet dat ik dit laat doen. Zolang ik geen grote ademhalings problemen krijg vind ik het wel goed zo.

Ja heb ik ook, maar dat komt bij mij meer omdat ik mn neus heb gebroken toen ik 's nachts stront lazarus wakker werd met kramp in mn been, waardoor ik snel ik bed stapte om mn voet op te rekken. Door die snelle beweging werd ik misselijk waardoor ik snel naar de badkamer wilde gaan.
Onze hond sliep bijna elke nacht voor mn slaapkamer deur nadat we onze andere hond in moesten laten slapen, dus ik struikelde over onze lieve Miloskovitsch, doordat ik zo bezopen was en geen reactievermogen had stak ik mn handen niet vooruit uit automatisme dus viel ik BAM vol op mn b**kes.
Kon ook niet meer opstaan dus dacht van 'blijf hier wel liggen tot iemand me morgen ochtend vind' maar toen voelde ik allemaal nattigheid, dus ik mn neus dicht knijpen, liep mn mond vol bloed.
Dat blijven liggen tot iemand me vind leek me toen niet zo'n goed idee meer dus ik een beetje vooruit kruipen naar de deur van mn broertjes kamer, heletijd op zn deur kloppen tot hij wakker werd. Heeft me overeind geholpen en naar bed gebracht en de plas bloed opgeruimd.
En 3 dagen later ging het zo slecht met de hond dat we haar ook in moesten laten slapen, en heb ik mijn neus dus nooit recht laten zetten als soort van herdenking aan haar.
Dus ja, ik heb ook altijd 1 neusgat dicht.

Ja heb ik ook, maar dat komt bij mij meer omdat ik mn neus heb gebroken toen ik 's nachts stront lazarus wakker werd met kramp in mn been, waardoor ik snel ik bed stapte om mn voet op te rekken. Door die snelle beweging werd ik misselijk waardoor ik snel naar de badkamer wilde gaan.
Onze hond sliep bijna elke nacht voor mn slaapkamer deur nadat we onze andere hond in moesten laten slapen, dus ik struikelde over onze lieve Miloskovitsch, doordat ik zo bezopen was en geen reactievermogen had stak ik mn handen niet vooruit uit automatisme dus viel ik BAM vol op mn b**kes.
Kon ook niet meer opstaan dus dacht van 'blijf hier wel liggen tot iemand me morgen ochtend vind' maar toen voelde ik allemaal nattigheid, dus ik mn neus dicht knijpen, liep mn mond vol bloed.
Dat blijven liggen tot iemand me vind leek me toen niet zo'n goed idee meer dus ik een beetje vooruit kruipen naar de deur van mn broertjes kamer, heletijd op zn deur kloppen tot hij wakker werd. Heeft me overeind geholpen en naar bed gebracht en de plas bloed opgeruimd.
En 3 dagen later ging het zo slecht met de hond dat we haar ook in moesten laten slapen, en heb ik mijn neus dus nooit recht laten zetten als soort van herdenking aan haar.
Dus ja, ik heb ook altijd 1 neusgat dicht.

WTF I just read????? :roflol:

Dinsdag geopereerd aan zeer scheef neustussenschot, ik kan nog steeds amper lachen omdat de hele onderkant van mijn neus en mijn bovenlip strak staat. Hopelijk werkt t

Whaha, ik dacht serieus dat ik de enige was met dit probleem, maar zo te zien heeft de meerderheid er last van :o

Heb er ook last van ja, ben ermee naar de doctor gegaan die gaf me neusdruppels. 2 maanden gebruikt 2 maal daags. Toen had ik er geen last van. Zodra het op was gelijk weer verstopt. Aangezien ik geen zin heb om afhankelijk te zijn van neusdruppels de rest van mijn leven ga ik er niets meer aan doen.

mmmm ik adem op dit moment door twee neusgaten. jelly?

Soms

Lol nee, nooit last van.
Ja, als ik verkouden ben, maar dat is logisch.

heb het ook. Ook een operatie gehad. 1,5 jaar verbetering. Daarna terug bij af.

Damn you cocaine!

Alleen 2 neugaten vrij tijdens inspanning helaas :(

Terug
Naar boven