AndroidHealthClinic

heel lichte pijn in onderrug

BBBockeRRR

Dutch Bodybuilder
10 media-items
Waardering
18
Lengte
1m84
Massa
85kg
Vetpercentage
8%
Sinds dinsdagavond heel lichte pijn in onderrug na een thaibokstraining, de training is zeer explosief en het moet allemaal zo snel mogelijk gebeuren (oefening opwarming).
Ik kies er dus voor om vanavond niet te gaan trainen. Ik heb nog nooit eerder pijn gehad aan mijn onderrug en ben niet ongerust maar het laat me toch ook niet koud.

iemand adviezen?

Hoe lang train je al? moet je lichaam nog wennen aan de training? Een lichte pijn zeg je, pijntjes horen er bij maar dat zal je wel weten lijkt me. Gewoon even luisteren naar je lichaam als je denkt dat je wat rustdagen nodig hebt gewoon doen.
Andere opties... goede sportmassage, warme douche straal op de plek, met je rug plat op de grond liggen en je knieen om de beurt zover mogelijk naar je lichaam brengen. Dit strekt je onderrug en helpt mij aardig goed, heb ook regelmatig last van onderrug. Helpt mij het best als mijn vrouw zo hard mogelijk de knie naar mijn lichaam duwt en dit dan een moment vast houd.
Wil je er iets voor nemen dan helpt een ibuprofen ook goed. Ibuprofen ontspant de spier.
Succes en laat even weten of je baat bij bovenstaande hebt gehad..

Goed rekken idd probeer eens:

ga op de grond zitten, onderkant voeten tegen elkaar, knieen wijzen naar buiten. Pak onderlangs je enkels vast en druk nu je hoofd naar je enkels.

Goede onderrug stretch :)

Ik loop al sinds zaterdag zo krom als een 80 jarige man met reuma sinds mijn BJJ class. Imo geen zorgen maken kerel waarschijnlijk gewoon wat overbelast en ben je er deze week nog wel vanaf.

Belangrijk is geen provocerende bewegingen te maken, gewoon blijven bewegen en dan moet het in de loop van de tijd langzaam minder worden volgende week nog last of erger dan even langs de huisarts imo.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe lang train je al? moet je lichaam nog wennen aan de training? Een lichte pijn zeg je, pijntjes horen er bij maar dat zal je wel weten lijkt me. Gewoon even luisteren naar je lichaam als je denkt dat je wat rustdagen nodig hebt gewoon doen.
Andere opties... goede sportmassage, warme douche straal op de plek, met je rug plat op de grond liggen en je knieen om de beurt zover mogelijk naar je lichaam brengen. Dit strekt je onderrug en helpt mij aardig goed, heb ook regelmatig last van onderrug. Helpt mij het best als mijn vrouw zo hard mogelijk de knie naar mijn lichaam duwt en dit dan een moment vast houd.
Wil je er iets voor nemen dan helpt een ibuprofen ook goed. Ibuprofen ontspant de spier.
Succes en laat even weten of je baat bij bovenstaande hebt gehad..

many thanks, de pijn is intussen al wat minder
3 weken nog maar

Terug
Naar boven