Fitness Seller

Onderrug pijn

• Topic Starter Topic Starter
Zit met vergelijkbare klachten, andere oorzaak waarschijnlijk maar hetzelfde probleemgebied (onderrug en alles eromheen vast of verkort door spanning). Vandaar dat ik wel interesse heb in wat jij er tegen doet. En hoe dat uitpakt.
Ik doe nu in de avond meestal static stretching zodat m’n spieren verlengd worden en ze rust krijgen, voor m’n benen heeft dit al super erg geholpen en voor m’n onderrug tot nu toe ook. Wat ook de verkorte spieren kan verlengen is het rekken van de hipflexors, voor dit doe ik de kneeling hip flexor stretch met m’n achterste voet op een bankje

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe nu in de avond meestal static stretching zodat m’n spieren verlengd worden en ze rust krijgen, voor m’n benen heeft dit al super erg geholpen en voor m’n onderrug tot nu toe ook. Wat ook de verkorte spieren kan verlengen is het rekken van de hipflexors, voor dit doe ik de kneeling hip flexor stretch met m’n achterste voet op een bankje
Voor m’n onderrug zelf zal ik de knee to chest stretch doen

Thanks!

@Damian_V ben je ondertussen als bij een HA of Fysio geweest ?
Met stretchen moet je ook oppassen,m je kunt ook over-stretchen

Herstel lage rugpijn zonder pijn onder de knie, tintelingen of duidelijke uitval/krachtverlies herstelt vrij goed wanneer je in beweging blijft. Ondanks dat dit soms pijnlijk is is er gelukkig vaak geen schade aan de structuren en maak je niets kapot. We zien dat mensen die in beweging blijven beter herstellen dan degene die rust nemen. Een normaal herstel is verbetering van functie en pijnafname in 3 weken, volledig herstel kan wat langer duren.

Je kunt t verder best zien als een soort verkoudheid...bijna iedereen heeft er wel eens last van (85% +) en de kans dat je er t komende jaar weer eens voelt is +- 70%.

Terug
Naar boven