AndroidHealthClinic

Onderrug pijn

Maak je niet zo druk. Eet je eten, loop een beetje rond. Onderrug pijn is kut maar gaat je vast nog vaker gebeuren. Niet zo moeilijk doen over 150 kcal dit of 8 kg barbell dat. Hou rust van de gym tot 't weer goed voelt en doe, als 't zover is, in de gym wat goed voelt. Je bent vast wijs genoeg om te beseffen dat je niet moet beginnen met een 1rm test op de deadlift na een blessure.

• Topic Starter Topic Starter
Maak je niet zo druk. Eet je eten, loop een beetje rond. Onderrug pijn is kut maar gaat je vast nog vaker gebeuren. Niet zo moeilijk doen over 150 kcal dit of 8 kg barbell dat. Hou rust van de gym tot 't weer goed voelt en doe, als 't zover is, in de gym wat goed voelt. Je bent vast wijs genoeg om te beseffen dat je niet moet beginnen met een 1rm test op de deadlift na een blessure.
Ja weet ik, dankjewel💪🏻

Ik ben een vent van 114 kg bij minder dan 12% vet en ben laatst door m'n rug gegaan toen ik een lepel van de grond wilde oprapen :) 10 dagen plat gelegen. Gewicht zegt niks.

Voor TS : gewoon rust houden. Je squat 30 kg dus erg veel gains zijn er nog niet te verliezen. Blijf wel bewegen maar laat de sportschool en voetbal ff links liggen.
Slechte vergelijking, tenzij je een lepel opraapt alsof je deadlift, inclusief warmup en alles.
Ts was bewust de squat aan het trainen, dan ga je niet zomaar met 30kg door je rug. Ook niet als menneke van 1.72 :p

Over het algemeen is het een signaal van je zenuwen tegen overbelasting van je spieren. Je kan daarvoor al iets verkeerd getilt hebben. Pas wel op, ben 7 weken geleden door mn rug gegaan met legpress🫣, zat niet goed in de zitting gedrukt. Weekie rust en weer opbouwen, maaar... helaas. Met de T-bar opwarmset schoot het er weer in maar nu in mijn rechter been vanuit mn onderrug, helse pijnen.
Fysio gegaan en blijkt De ischiaszenuw (nervus ischiadicus)  te zijn.
Oorzaak, niet genoeg rust , gekke houding om pijn te ontzien. En nu dus dat.
Uiteindelijk dry needling gehad, werkt perfect, maar wel op de feiten gewezen.

Over het algemeen is het een signaal van je zenuwen tegen overbelasting van je spieren. Je kan daarvoor al iets verkeerd getilt hebben. Pas wel op, ben 7 weken geleden door mn rug gegaan met legpress🫣, zat niet goed in de zitting gedrukt. Weekie rust en weer opbouwen, maaar... helaas. Met de T-bar opwarmset schoot het er weer in maar nu in mijn rechter been vanuit mn onderrug, helse pijnen.
Fysio gegaan en blijkt De ischiaszenuw (nervus ischiadicus)  te zijn.
Oorzaak, niet genoeg rust , gekke houding om pijn te ontzien. En nu dus dat.
Uiteindelijk dry needling gehad, werkt perfect, maar wel op de feiten gewezen.
Hoelang heb je in totaal moeten rusten dan?

Hoelang heb je in totaal moeten rusten dan?
Totaal 4 weken geen druk uitgeoefend op onderrug zone, wel leg extentions en leg curls gedaan en rustig opgebouwd. Ben sinds 3 weken weer legpress en squads/deadlifts gaan doen. Maar geen max aan gewicht, als de oefening maar juist uitgevoerd wordt.
Maar gaat goed komen. Heeft alleen tijd nodig.

Totaal 4 weken geen druk uitgeoefend op onderrug zone, wel leg extentions en leg curls gedaan en rustig opgebouwd. Ben sinds 3 weken weer legpress en squads/deadlifts gaan doen. Maar geen max aan gewicht, als de oefening maar juist uitgevoerd wordt.
Maar gaat goed komen. Heeft alleen tijd nodig.
Gelukkig💪🏻

Lijkt mij 100 pct uitstraling. Rugprobleem mijns inziens. Ik blij bij mijn 1e advies. Hoe erger het rugprobleem wordt hoe lager de pijn zakt.

Over het algemeen is het een signaal van je zenuwen tegen overbelasting van je spieren. Je kan daarvoor al iets verkeerd getilt hebben
Precies dit. Kan acuut, latent of cumulatief veroorzaakt worden. Je kunt er heel lang last van hebben, zeker als je het niet goed behandeld.

Precies dit. Kan acuut, latent of cumulatief veroorzaakt worden. Je kunt er heel lang last van hebben, zeker als je het niet goed behandeld.
Heb nu een week gerust, het is zowat weg maar soms krijg ik bij bepaalde bewegingen een beetje last en dan gaat het weer weg na paar seconden en vooral als ik te lang zit. Het voelt dan alsof m’n spieren te kort zijn wat misschien ook het geval is. M’n spieren in m’n benen zijn ook tekort waardoor ik paar jaar geleden een blessure had gekregen in m’n hamstring en quadtricep. Ik ga voor nu m’n onderrug spieren proberen te verlengen door bepaalde rek en strek oefeningen te doen en ben weer rustig begonnen met trainen(wel natuurlijk minder sets en gewicht enzovoort)

Dank jullie wel voor al jullie berichten en het heeft me erg geholpen💪🏻

Gelukkig leef je nog, maakte me al zorgen of je eind vd week ging halen met wat allemaal hier geroepen werd wat het eventueel zou kunnen zijn

Heb nu een week gerust, het is zowat weg maar soms krijg ik bij bepaalde bewegingen een beetje last en dan gaat het weer weg na paar seconden en vooral als ik te lang zit. Het voelt dan alsof m’n spieren te kort zijn wat misschien ook het geval is. M’n spieren in m’n benen zijn ook tekort waardoor ik paar jaar geleden een blessure had gekregen in m’n hamstring en quadtricep. Ik ga voor nu m’n onderrug spieren proberen te verlengen door bepaalde rek en strek oefeningen te doen en ben weer rustig begonnen met trainen(wel natuurlijk minder sets en gewicht enzovoort)
Zit met vergelijkbare klachten, andere oorzaak waarschijnlijk maar hetzelfde probleemgebied (onderrug en alles eromheen vast of verkort door spanning). Vandaar dat ik wel interesse heb in wat jij er tegen doet. En hoe dat uitpakt.

Terug
Naar boven