Fitness Seller

Help a.u.b.! Buikvet blijft...

Bezoekers in dit topic

ndc12

Cool Novice
Lid geworden
1 mrt 2012
Berichten
153
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
80kg
Even om vooroordelen weg te nemen, ik ben niet iemand die alleen traint voor z'n sixpack.

Inmiddels worden de bovenste 'vier' blokjes zichtbaar maar het onderste buikvet blijft maar zoals het is.

Ik eet op 'rustdagen' al ongeveer 500cal onder onderhoud en soms doe ik daarbij nog lichte cardio.
Ik ben nu 2,5 week bezig met IF. Maar ben al maanden aan het trainen, zowel KT als cardio en hou ook al maanden rekenng met m'n voeding. (de gezonde voeding)

Hebben jullie tips of opmerkingen over wat ik misschien wel of niet moet doen?
Ik vraag me af of ik wel op de goede weg ben want er lijkt weinig verandering in te komen..???
 
Laatst bewerkt:
volhouden/je onderhoud herberekenen/lager in kcals gaan.
 
HIIT training 2 a 3 keer per week toevoegen.

Sprint training for 60 minutes a week burns the same amount of body fat in men as jogging for seven hours a week, a Sydney study has found.
More than 40 overweight males took part in a short, high-intensity training regimen based on cycle sprints over 12 weeks and measured a significant drop in their abdominal fat and an increase in muscle mass. Lead researcher Steve Boutcher said the training program provided the ideal amount of exercise intensity for health benefits, including weight loss, in a short time frame.
''We've been searching for about 10 years for the minimum amount of exercise you can do with the biggest health impact factor,'' said Professor Boutcher, a exercise physiologist and associate professor at the University of NSW.
By exercising three time a week, those taking part, mostly university students in their mid-20s, lost an average two kilograms of fat and gained 1.1 kilograms of muscle mass, mainly in their trunk and legs.
Other studies have shown men would need to jog for between five and seven hours a week for more than three months to lose the same amount of fat.
Participants sprinted on an exercise bike for eight seconds, and raised their heart rate to between 80 and 90 per cent of its maximum rate, followed by 12 seconds of slow peddling.
''In three 20-minute sessions a week, they're only working hard for eight minutes,'' he said.
Those taking part lost mainly visceral fat, adipose tissue which surrounds internal organs and is linked to cardiovascular disease risk, and reduced their waist circumference.
Previous studies revealed similar results for women, he said.
A control group, who did no exercise, lost no weight during the study. Both groups were asked to consume their regular diets.
Fast sprinting caused the body to release high levels of a specific group of hormones, catecholamines, which drive the release of fat, especially abdominal and visceral fat, from fat stores so it can be burned by working muscles. ''We don't know why, but moving limbs very fast generates high levels of catecholamine,'' the professor, whose findings are published in the Journal of Obesity, said.
Sprinting for eight seconds raised the heart rate while keeping lactic acid release which make muscles tire more quickly to a minimum, he said.
The study, funded by Diabetes Australia, only measured the effect of sprints on an exercise bike. Other activities such as fast running, rowing and stair climbing could also raise the heart rate to a high level for the body to release catecholamines.
 
Heb hetzelfde probleem, misschien een tijdje weer op onderhoud eten voor aantal weken, zodat je lichaam gewend raakt aan de hoeveelheid die je dan binnenkrijgt en dan weer goed onder onderhoud gaan eten? Je lichaam went redelijk snel aan de hoeveelheid cal die je binnenkrijgt.
 
@mistery, HIIT doe ik al 2 x in de week en 1x in de week 'normale' cardio van +/- 30 min.
 
Eens naar kijken, misschien dat het te combineren is met IF..? Ik ben daar namelijk nu (net) 2,5 week mee onderweg.
 
je weet dat buikvet als laatst verdwijnt?
 
je weet dat buikvet als laatst verdwijnt?

Ja, dat heb ik inmiddels in de praktijk ook al wel gemerkt dus.
Echt overal kan ik wel verschil zien, maar dat laatste beetje buikvet, no way! Demotiveert wel zeg :mad:
 
heb je je metabolisme hoog gehouden door refeeds/cardio?
 
heb je je metabolisme hoog gehouden door refeeds/cardio?
Metabolisme zal denk ik niet permanent stijgen door refeeds :). Mensen vergeten met cutten vaak dat je metabolisme geleidelijk aan vertraagd (en je onderhoud dus zakt). Dus, TS, heb je je onderhoud opnieuw berekend adhv je huidige gewicht?
 
Wat eet je zo per dag? Hoeveel cardio doe je? En weet dat j ook vocht vasthoud, probeer je via je voeding een vochtafdrijvend effect te genereren?

+1 dat je metabolisme geleidenlijk aan daalt en dat je onderhoud waarschijnlijk gedaald is;)
 
heb je je metabolisme hoog gehouden door refeeds/cardio?
Please, tell me more. Ik doe nu aan IF (Intermittent Fasting) daar is dat toch anders?

Metabolisme zal denk ik niet permanent stijgen door refeeds :). Mensen vergeten met cutten vaak dat je metabolisme geleidelijk aan vertraagd (en je onderhoud dus zakt). Dus, TS, heb je je onderhoud opnieuw berekend adhv je huidige gewicht?
Zie bovenstaande reactie. Ik heb mijn onderhoud inderdaad berekend adhv het huidige gewicht. En zit daar met IF op 'rustdagen' circa 20% onder. Komt uit m'n hoofd op zo'n 1722 cal. op rustdagen. Op die dagen probeer er nog HIIT bij te doen en de grootste maaltijd daarna te nuttigen.

Wat eet je zo per dag? Hoeveel cardio doe je? En weet dat j ook vocht vasthoud, probeer je via je voeding een vochtafdrijvend effect te genereren?

+1 dat je metabolisme geleidenlijk aan daalt en dat je onderhoud waarschijnlijk gedaald is;)

Ik doe cardio minimaal 3 x in de week. En KT 2x in de week nu.
Eet vooral, aardappelen, eieren, paar snedes brood soms, kwark, fruit, groente, kipfilet, pindakaas en cashewnoten. Dat zijn vooral de basisproducten zegmaar.



Wel interessante reacties, ik denk dat ik nog wel een boel kan leren dus als jullie mij zouden willen helpen zonder mij af te branden, graag!
Omdat ik maar geen verandering zie ben ik er namelijk wel een beetje 'klaar' mee en verlies ik de motivatie zo langzamerhand.

Ik lees vanalles links en rechts over, 4 weken cutten, 7 weken cutten, nou met die cardio erbij helpt het zelfs niks nu met IF na 2,5 week. Terwijl ik op andere plekken wel zie dat het wat doet..
 
Er zijn veel dingen die werken bij cutten, maar je moet iets vinden dat voor jou werkt;) want het is niet omdat iets voor mij werkt dat het voor jou ook zal werken. Daarom is het soms ook wat aftasten waar je goed op reageert:rolleyes:.

eerste keer cutten loopt er meestal vanalles mis probeer er uit te leren. Wat zijn je verhoudingen van je eten momenteel?
Probeer wat meer te drinken, drink eventueel ook groene thee.
 
Er zijn veel dingen die werken bij cutten, maar je moet iets vinden dat voor jou werkt;) want het is niet omdat iets voor mij werkt dat het voor jou ook zal werken. Daarom is het soms ook wat aftasten waar je goed op reageert:rolleyes:.

eerste keer cutten loopt er meestal vanalles mis probeer er uit te leren. Wat zijn je verhoudingen van je eten momenteel?
Probeer wat meer te drinken, drink eventueel ook groene thee.

Dat moet ik dan inderdaad vinden, als er veel dingen zijn die werken. Ik heb het idee dat ik alles zo goed mogelijk probeer te doen maar het niets uitricht..:(

Verhouding van het eten, wat betreft eiwitten/koolhydraten/vetten? Dat probeer ik vooral te hanteren zoals het bij de IF calculator is weergegeven voor mij. Rustdagen; Eiwiten 38.3% / Koolhydraten 30.8% / Vetten 30.8%. Op trainingsdagen ; Eiwitten 25.6% / Koolhydraten 37.2% / Vetten 37.2% .

Nog meer drinken, ik drink de hele dag water. Dat is het enige wat ik drink, al tijden. En groene thee drink ik ook al. Vooral direct na cardio en HIIT.

??????
 
Ik weet niet precies hoelang je al met dit trainings en voedingsschemavet probeert te verliezen maar als dit niet blijkt te werken zou ik je koolhydraten iets verlagen tot je wel resultaat ziet. Ook zo weinig mogelijk koolhydraten eten naarmate de dag vordert , maar dat wist je wss al.

Verder aan je stats te zien heb je nog niet zoveel spiermassa , hoe meer spier je hebt hoe meer vet je verbrand in rust.

Ook niet TE weinig eten , dit kan ervoor zorgen dat je lichaam je spieren verbrand voor energie en je vet zolang mogelijk vasthoud.

1722 cal is wel erg weinig , ookal is het een rustdag. Ben je zeker dat het niet gewoon je basisbehoefte is?
 
2,5 week IF zal natuurlijk ook niet direct wonderen verrichten. Iedere dag in de spiegel naar je buikstreek staren trouwens ook niet. Je eet 1722 kcal op rustdagen, zal wel iets in de richting van 2400 op trainingsdagen zijn? Als je geen gram bent afgevallen over 3 weken tijd lijkt me de conclusie dan redelijk simpel - kcal deficit vergroten (meer cardio of minder eten). Ik zie trouwens dat je 2x per week KT doet, why? Lijkt me niet echt optimaal.
 
2,5 week IF zal natuurlijk ook niet direct wonderen verrichten. Iedere dag in de spiegel naar je buikstreek staren trouwens ook niet. Je eet 1722 kcal op rustdagen, zal wel iets in de richting van 2400 op trainingsdagen zijn? Als je geen gram bent afgevallen over 3 weken tijd lijkt me de conclusie dan redelijk simpel - kcal deficit vergroten (meer cardio of minder eten). Ik zie trouwens dat je 2x per week KT doet, why? Lijkt me niet echt optimaal.

Ga alleen niet akkoord met dat je hem aanraad om NOG minder te eten. Ik zit ong rond z'n gewicht en eet toch wel meer dan 1722kcal per dag en ben voor het eerst ook aan het cutten.
 
Ga alleen niet akkoord met dat je hem aanraad om NOG minder te eten. Ik zit ong rond z'n gewicht en eet toch wel meer dan 1722kcal per dag en ben voor het eerst ook aan het cutten.
IF zijn vaak korte bulk/cut cycles. Bijvoorbeeld -30% op rustdagen en op onderhoud eten op trainingsdagen. 1722 lijkt dan extreem maar is het, gezien zijn gewicht, nog niet. Maargoed, als ts meer dan 12% vp heeft valt het natuurlijk te betwisten of hij uberhaupt moet gaan cutten of niet eerst gewoon wat meer massa bouwen :)
 
IF zijn vaak korte bulk/cut cycles. Bijvoorbeeld -30% op rustdagen en op onderhoud eten op trainingsdagen. 1722 lijkt dan extreem maar is het, gezien zijn gewicht, nog niet. Maargoed, als ts meer dan 12% vp heeft valt het natuurlijk te betwisten of hij uberhaupt moet gaan cutten of niet eerst gewoon wat meer massa bouwen :)

Ah :) , ben niet echt bekend met IF. Leek me gewoon weinig aangezien ik toch minimum 300-400 kcal meer eet en toch behoorlijk snel vet verlies.
 
Back
Naar boven