MuscleMeat

Help bij mijn keuze voor bokshandschoenen voor zaktraining, sparren en pads?

Bezoekers in dit topic

Tipsi

Novice
Lid geworden
22 mrt 2015
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
65kg
Vetpercentage
9%
Hallo,
Ik ben 17 jaar, 179 cm (5'10") lang, weeg 65 kilo (145 lbs) en de omtrek van mijn hand bij mijn knokkels is 20,5 cm (8"). Ik boks nu al een tijdje met vrienden en ik ben een stuk beter geworden, maar ik gebruik telkens de standaard handschoenen in de sportschool en die zijn behoorlijk troep. Dus ik heb besloten eindelijk mijn eigen handschoenen te kopen. Ik heb al veel informatie overal opgezocht en veel gezocht naar handschoenen en welke merken goed zijn. Maar er verschillen behoorlijk veel meningen over de maten, kwaliteit en gewicht van de bokshandschoenen die goed voor je zijn.

Ik wil het liefst niet meer betalen dan €65,- ofzo (Als er veel betere zijn voor maar paar euro meer wil ik het natuurlijk wel horen). Ik wil de handschoenen gebruiken om tegen de zak te slaan en te sparren en op pads, dus gewoon voor bijna alles met trainen (Sparren vind ik het belangrijkst). Ik hoor vaak dat je met minimaal 16 oz handschoenen moet sparren om je knokkels en je partner te beschermen. Maar als ik vervolgens op sites kijk staat er bij mijn gewicht telkens 12 of 14 oz handschoenen (Ik weet dat in wedstrijden vaak veel lichtere handschoenen worden gebruikt, maar dat doe ik toch niet).

Ook heb ik deze handschoenen gevonden van Everlast en ik wil graag je mening erover horen:
http://everlastonline.eu/nl/bokshandschoenen/bokshandschoen-protex-2-1.html

en er staat dat voor de maat Small/Medium een omtrek van 8" is (ik weet niet of dit met of zonder handwraps is) en voor Large/XtraLarge 9.5" (Ook weet ik niet of dit het minimum is of het gemiddelde). Aangezien mijn omtrek dus 8" is zou ik de Small/Medium maat moeten kiezen, maar alleen 10, 12 en 14 oz is in die maat. Alle gewichten zijn in Large/XtraLarge.

Ik had niet verwacht dat bokshandschoenen zo'n lastige keuze zou zijn, ik wil in ieder geval dat ze een tijdje mee gaan. Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Hallo, Ik ben 17 jaar, weeg 65 kilo (145 lbs) en de omtrek van mijn hand bij mijn knokkels is 20,5 cm (8"). Ik boks nu al een tijdje met vrienden en ik ben een stuk beter geworden, maar ik gebruik telkens de standaard handschoenen in de sportschool en die zijn behoorlijk troep. Dus ik heb besloten eindelijk mijn eigen handschoenen te kopen. Ik heb al veel informatie overal opgezocht en veel gezocht naar handschoenen en welke merken goed zijn. Maar er verschillen behoorlijk veel meningen over de maten, kwaliteit en gewicht van de bokshandschoenen die goed voor je zijn. Ik wil het liefst niet meer betalen dan €65,- ofzo (Als er veel betere zijn voor maar paar euro meer wil ik het natuurlijk wel horen). Ik wil de handschoenen gebruiken om tegen de zak te slaan en te sparren en op pads, dus gewoon voor bijna alles met trainen (Sparren vind ik het belangrijkst). Ik hoor vaak dat je met minimaal 16 oz handschoenen moet sparren om je knokkels en je partner te beschermen. Maar als ik vervolgens op sites kijk staat er bij mijn gewicht telkens 12 of 14 oz handschoenen (Ik weet dat in wedstrijden vaak veel lichtere handschoenen worden gebruikt, maar dat doe ik toch niet). Ook heb ik deze handschoenen gevonden van Everlast en ik wil graag je mening erover horen: http://everlastonline.eu/nl/bokshandschoenen/bokshandschoen-protex-2-1.html en er staat dat voor de maat Small/Medium een omtrek van 8" is (ik weet niet of dit met of zonder handwraps is) en voor Large/XtraLarge 9.5" (Ook weet ik niet of dit het minimum is of het gemiddelde). Aangezien mijn omtrek dus 8" is zou ik de Small/Medium maat moeten kiezen, maar alleen 10, 12 en 14 oz is in die maat. Alle gewichten zijn in Large/XtraLarge. Ik had niet verwacht dat bokshandschoenen zo'n lastige keuze zou zijn, ik wil in ieder geval dat ze een tijdje mee gaan. Alvast bedankt!
je gaat echt niets deftig vinden voor dat geld
 
je gaat echt niets deftig vinden voor dat geld

Nee dat begrijp ik ook wel, maar ik probeer niet pro te worden ofzo en ik wil er niet te veel geld aan uitgeven. Dus ik zou wel graag willen weten wat het beste is wat ik voor het geld kan krijgen.
 
Nee dat begrijp ik ook wel, maar ik probeer niet pro te worden ofzo en ik wil er niet te veel geld aan uitgeven. Dus ik zou wel graag willen weten wat het beste is wat ik voor het geld kan krijgen.

zou dan niet voor everlast gaan heb je geen winkel in de buurt die boks/kickboks handschoenen etc verkopen? daar kunnen ze je misschien beter helpen sommige hebben betaalbare huismerken
 
zou dan niet voor everlast gaan heb je geen winkel in de buurt die boks/kickboks handschoenen etc verkopen? daar kunnen ze je misschien beter helpen sommige hebben betaalbare huismerken

Niet in het winkelcentrum bij mij in de buurt nee... Maar ik kan wel naar Amsterdam gaan, daar hebben ze vast wel iets. Wat is de reden dat je Everlast niet aan zou bevelen?
 
Niet in het winkelcentrum bij mij in de buurt nee... Maar ik kan wel naar Amsterdam gaan, daar hebben ze vast wel iets. Wat is de reden dat je Everlast niet aan zou bevelen?
omdat het een 'commercieel' merk is en dus altijd duurder zou zijn dan een huismerk dat misschien betere kwaliteit is
 
Hallo,
Ik ben 17 jaar, 179 cm (5'10") lang, weeg 65 kilo (145 lbs) en de omtrek van mijn hand bij mijn knokkels is 20,5 cm (8"). Ik boks nu al een tijdje met vrienden en ik ben een stuk beter geworden, maar ik gebruik telkens de standaard handschoenen in de sportschool en die zijn behoorlijk troep. Dus ik heb besloten eindelijk mijn eigen handschoenen te kopen. Ik heb al veel informatie overal opgezocht en veel gezocht naar handschoenen en welke merken goed zijn. Maar er verschillen behoorlijk veel meningen over de maten, kwaliteit en gewicht van de bokshandschoenen die goed voor je zijn.

Ik wil het liefst niet meer betalen dan €65,- ofzo (Als er veel betere zijn voor maar paar euro meer wil ik het natuurlijk wel horen). Ik wil de handschoenen gebruiken om tegen de zak te slaan en te sparren en op pads, dus gewoon voor bijna alles met trainen (Sparren vind ik het belangrijkst). Ik hoor vaak dat je met minimaal 16 oz handschoenen moet sparren om je knokkels en je partner te beschermen. Maar als ik vervolgens op sites kijk staat er bij mijn gewicht telkens 12 of 14 oz handschoenen (Ik weet dat in wedstrijden vaak veel lichtere handschoenen worden gebruikt, maar dat doe ik toch niet).

Ook heb ik deze handschoenen gevonden van Everlast en ik wil graag je mening erover horen:
http://everlastonline.eu/nl/bokshandschoenen/bokshandschoen-protex-2-1.html

en er staat dat voor de maat Small/Medium een omtrek van 8" is (ik weet niet of dit met of zonder handwraps is) en voor Large/XtraLarge 9.5" (Ook weet ik niet of dit het minimum is of het gemiddelde). Aangezien mijn omtrek dus 8" is zou ik de Small/Medium maat moeten kiezen, maar alleen 10, 12 en 14 oz is in die maat. Alle gewichten zijn in Large/XtraLarge.

Ik had niet verwacht dat bokshandschoenen zo'n lastige keuze zou zijn, ik wil in ieder geval dat ze een tijdje mee gaan. Alvast bedankt!
ik heb zelf ervaring met deze handschoenen van Twins ( https://www.fightgloves.nl/twins-zak-handschoenen ) nu ongeveer een jaar in gebruik, kwaliteit is iets waar ik tot nu toe niet over hebt te klagen. Ik heb everlast altijd al een mooi merk gevonden omdat professionele sporters ervoor kiezen(sponsor) maar ben toch maar voor de Twins gegaan
 
omdat het een 'commercieel' merk is en dus altijd duurder zou zijn dan een huismerk dat misschien betere kwaliteit is

Voor zover ik heb gehoord is bij bokshandschoenen het merk behoorlijk belangrijk?.. En ik ben bang om een huismerk bokshandschoen te kopen aangezien je vaak geen idee hebt hoe ze uiteindelijk zijn.

---------- Toegevoegd om 16:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:31 ----------

ik heb zelf ervaring met deze handschoenen van Twins ( http://www.fightgloves.nl/twins-zak-handschoenen ) nu ongeveer een jaar in gebruik, kwaliteit is iets waar ik tot nu toe niet over hebt te klagen. Ik heb everlast altijd al een mooi merk gevonden omdat professionele sporters ervoor kiezen(sponsor) maar ben toch maar voor de Twins gegaan

Zijn dat niet vooral handschoenen voor zaktraining? Ik zoek vooral voor goeie handschoenen voor sparren... En is skintex wel een goede stof?

Overal op het internet zie ik de merken 'Title' en 'Ringside' naar boven komen. Het zijn goedkope merken maar ze verkopen hele goede bokshandschoenen. Helaas zijn het Amerikaanse merken en kan ik ze nergens vinden in een Nederlandse webshop...
 
Voor zover ik heb gehoord is bij bokshandschoenen het merk behoorlijk belangrijk?.. En ik ben bang om een huismerk bokshandschoen te kopen aangezien je vaak geen idee hebt hoe ze uiteindelijk zijn. ---------- Toegevoegd om 16:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:31 ---------- Zijn dat niet vooral handschoenen voor zaktraining? Ik zoek vooral voor goeie handschoenen voor sparren... En is skintex wel een goede stof? Overal op het internet zie ik de merken 'Title' en 'Ringside' naar boven komen. Het zijn goedkope merken maar ze verkopen hele goede bokshandschoenen. Helaas zijn het Amerikaanse merken en kan ik ze nergens vinden in een Nederlandse webshop...
De meeste Lonsdale ,everlast en title zijn fake zeker als ze goedkoop zijn heb het zelf allemaal geprobeerd vroeger je betaald ook voor het merk vergeet dat niet een huismerk is goed genoeg als je geen competitie doet en dan nog als je een deftig huismerk vind
 
Everlast heb ik ervaring mee en ben ik niet tevreden over. Voor dat geld zijn er veel betere keuzes waarbij je ook leren handschoenen hebt ipv skintex (leer is beter). Denk dan aan merken als STB fightgear en Joya.

Kijk hier, zelfs iets goedkoper dan die Everlast en van leer:

http://www.dutchdemon.com/stb-basic-leer-bokshandschoenen

Ik ken persoonlijk meerdere wedstrijdvechters (zelfs pro's) die te spreken zijn over deze handschoen van STB.

De creme de la creme zijn merken als Twins, Top King, Boon, Windy, Raja, Fairtex. Maar die zijn ook wel duurder.
 
Booster heeft goede handschoenen en i'm verschillende prijsklassen
 
Booster heeft goede handschoenen en i'm verschillende prijsklassen

Mee eens! Twins handschoenen vind ik zelf fijn. Matsuru o.i.d. vind ik persoonlijk echt niks, betaal dan liever 30/50 euro meer, zit beter, blijft langer mooi en heel. (Klittenband van Matsuru heb ik slechte ervaring mee)
 
Back
Naar boven