Fitness Seller

Help mij hier een Home Gym samen te stellen (uitgebreid topic)

Neem van mij aan dat je meer dan genoeg ruimte hebt. Train zelf in hokje van ca 2.90*1.80 en ca 2.10hoog...
Heb er cage staan met pulley (wel megatec ras bench, met vorige bench moest ik hele tijd omdraaien om binnen de cage te blijven)
Shoulder press zal met die hoogte seated worden, niet ideaal maar overleef je wel.
Ik ben begonnen met simpele roestige cage van marktplaats en heb alles stap voor stap geupgrade. Eerst stond er ook nog een losse pulley naast ipv aan de cage en zelfs dat paste...
Houd wel rekening met enorm veel geschuif tussen oefeningen in en probeer alles opgeruimd te houden. In een kleine ruimte is t anders al snel niet meer werkbaar.
Ik heb zo bijv. mn safety squat bar in mn cage opgehangen met spanbandjes en de accesoires voor mn bench en mn calf block aan de muur.
Ja het is een hoop werk en stuk minder praktisch, maar wel een eigen gym waar ik stiekem trots op ben :D
15506696142653338990463714672366.jpg
15506696770156258738037859688084.jpg
15506696999951156195887643863524.jpg
Zo dat is even een verdomd mooie uitgebreide gym op zo'n klein formaat. Ik heb ook niet veel ruimte zelfde kooi met pulley +-220 kg 50mm 100kg 30mm zz bar 4x dumbell stang bbel fat gripz deadlift deadeners alle grips voor op pulldown,row bank etc

die atx plank heb ik trouwens ook

Noem eens je budget ?

Ik had achteraf liever een halfrack gehad in mijn beperkte ruimte. Trainen gaat verder prima, maar de bar in en uit de Cage halen is een gedoe.

• Topic Starter Topic Starter
Neem van mij aan dat je meer dan genoeg ruimte hebt. Train zelf in hokje van ca 2.90*1.80 en ca 2.10hoog...
Heb er cage staan met pulley (wel megatec ras bench, met vorige bench moest ik hele tijd omdraaien om binnen de cage te blijven)
Shoulder press zal met die hoogte seated worden, niet ideaal maar overleef je wel.
Ik ben begonnen met simpele roestige cage van marktplaats en heb alles stap voor stap geupgrade. Eerst stond er ook nog een losse pulley naast ipv aan de cage en zelfs dat paste...
Houd wel rekening met enorm veel geschuif tussen oefeningen in en probeer alles opgeruimd te houden. In een kleine ruimte is t anders al snel niet meer werkbaar.
Ik heb zo bijv. mn safety squat bar in mn cage opgehangen met spanbandjes en de accesoires voor mn bench en mn calf block aan de muur.
Ja het is een hoop werk en stuk minder praktisch, maar wel een eigen gym waar ik stiekem trots op ben :D
15506696142653338990463714672366.jpg
15506696770156258738037859688084.jpg
15506696999951156195887643863524.jpg
Thanks voor je bericht, dat is idd een stuk kleiner (290x180) vergeleken met mijn 210x360. Misschien kan ik idd dan toch een full rack nemen maar ja het gedoe met die bar zie ik wel een beetje tegenop. Hoelang is jouw bar? Echt 220cm of heb je ook een kleinere? Zou je ook problemen hebben als je bar 170cm was? Maar zo'n full rack met low/high pulley scheelt ook echt een hoop in de prijs. Maar het is wel lastig te zien op jouw foto's omdat het natuurlijk van zo dichtbij is gefotografeerd. Zou je in paint misschien een plattegrondje in elkaar kunnen knutselen? Want de deur is dus aan de lange zijde van 290 en het rack zelf heb je maar 180cm ruimte dus? Waar laat je je benen dan bij het benchen?

Ik had achteraf liever een halfrack gehad in mijn beperkte ruimte. Trainen gaat verder prima, maar de bar in en uit de Cage halen is een gedoe.

Heb een kooi gehad in een beperkte ruimte. Nooit meer. Heb nu een half rack. een kooi verkleint dan nog eens het bruikbare oppervlak.

Zie ook de meerwaarde niet van een kooi.

Heb een kooi gehad in een beperkte ruimte. Nooit meer. Heb nu een half rack. een kooi verkleint dan nog eens het bruikbare oppervlak.

Zie ook de meerwaarde niet van een kooi.
De prijs en functionaliteit dus. Kooi is goedkoper en je hebt low/high pulley mogelijkheid. Bij een halfrack is het gelijk 2x zo duur wil je ook een low/high pulley. Daar struikel ik dus een beetje over. Terwijl een full cage meer metaal is. Dus het zou eigenlijk duurder moeten zijn dan een halfrack.

Koop een half rack met optrekstang en wat 30 mm materiaal.

In principe kan je dan alle spiergroepen trainen.

Het nadeel van een optrekstang is wel dat je vanaf je eerste setje meteen je volle gewicht moet optrekken. Daar moet je dus sterk genoeg voor zijn... Half rack met lat pulley is duurder maar biedt meer mogelijkheden.

Powercage kan gewoon. 220cm barbell idem. Pull-up stangen nemen in de powercage met dipsteunen. Een goede stabiele bench. Dumbells, gewichten en evt. lichte bands. Een GHR kan later toegevoegd worden. Klaar voorlopig. Je hoeft die deur overigens toch niet altijd helemaal open te doen. Totdat je zo breed wordt dat je de hele deur open moet maken. En gezicht naar muur of niet, dat is allemaal gewauwel in de marge. Je neemt toch geen spiegel hoop ik dus who cares.

Koop een half rack met optrekstang en wat 30 mm materiaal.

In principe kan je dan alle spiergroepen trainen.

Het nadeel van een optrekstang is wel dat je vanaf je eerste setje meteen je volle gewicht moet optrekken. Daar moet je dus sterk genoeg voor zijn... Half rack met lat pulley is duurder maar biedt meer mogelijkheden.
Ja ik train al een paar jaar maar ben nog best zwak met optrekken, dus ik dacht misschien dat ik met elastieken of zo kan werken die dan een beetje helpen met je lichaamsgewicht tot je zonder kan.

Powercage kan gewoon. 220cm barbell idem. Pull-up stangen nemen in de powercage met dipsteunen. Een GHR. Dumbells, gewichten en evt. lichte bands. Klaar voorlopig.
Maar als je bencht komen je knieën niet tegen de muur dan? Want met 220cm moet je dus met je gezicht naar de muur staan in mijn situatie.

Oja dat powerrek kon dus niet omdat die safety spotters er helemaal uit getrokken meoten worden, dus dan zou ik met mn gezicht naar de deur moeten waardoor je weer een kleinere bar moet gebruiken.

Maar als je bencht komen je knieën niet tegen de muur dan? Want met 220cm moet je dus met je gezicht naar de muur staan in mijn situatie.
Wat is je lengte? Ik ben 187cm en zet de bench in het powerrack, net opgemeten hoeveel cm ik nodig heb vanaf de muur tot aan mijn voeten. Binnen de 195cm. Jij hebt tot 210cm.

Terug
Naar boven