AndroidHealthClinic

Help mij hier een Home Gym samen te stellen (uitgebreid topic)

Bezoekers in dit topic

Dan zou het in theorie moeten passen. Of je ligt als een dode paling op de bank tijdens benchen. Maar je hebt al een bankje geloof ik, positioneer die zodanig dat je een idee hebt?
 
Dan zou het in theorie moeten passen.
ja alleen dat rack wat ik dus wilde met die high/low pulley heeft dus safety pins die er helemaal uit getrokken moeten worden en dat gaat niet passen op 210cm ruimte
 
ja alleen dat rack wat ik dus wilde met die high/low pulley heeft dus safety pins die er helemaal uit getrokken moeten worden en dat gaat niet passen op 210cm ruimte
Ah ja snap ik. Vergeet dan die high/low pully. Om sterk te worden heb je die helemaal niet nodig (je hebt ook pull-up/chin-up stangen in powerrack). Wat je kunt doen als je deze per se wilt, is los bestellen en ergens plaatsen waar ruimte is. Dit hoeft niet gelijk. Eerst de basis waarmee je alle kanten op kunt.

Een half rack klinkt praktisch en is prijstechnisch aantrekkelijk maar met een full rack heb je meer mogelijkheden en dat biedt m.i. meer praktisch nut. Altijd fijn om in een kooi te sq, ivm eventueel falen. Je kunt erin dippen. Je hebt pull-up stangen. Tenzij je zegt ik heb die lengte van spotters en veiligheid niet nodig, dan kan je kiezen voor een half rack. Wel zal je dan weer op zoek moeten gaan naar pull-up stangen e.d. Of zijn ze er tegenwoordig waar dat wel bij zit, dan heb ik daarover niets geschreven. Mijn kennis is in deze enigszins oud, want heb mijn rack reeds 8-9 jaar.
 
Laatst bewerkt:
De prijs en functionaliteit dus. Kooi is goedkoper en je hebt low/high pulley mogelijkheid. Bij een halfrack is het gelijk 2x zo duur wil je ook een low/high pulley. Daar struikel ik dus een beetje over. Terwijl een full cage meer metaal is. Dus het zou eigenlijk duurder moeten zijn dan een halfrack.

Als de prijs het belangrijkste is dan moet je voor de goedkoopste optie gaan.

Een eigen gym samenstellen kost nu eenmaal wat.
 
Natuurlijk kan je met een extra katrol en een kabel een low pulley maken van de high pulley.
 
Natuurlijk kan je met een extra katrol en een kabel een low pulley maken van de high pulley.

Al dat gekloot om een paar euros uit te sparen.

Je kan beter wat meer uitgeven. Desnoods in delen aankopen ipv voor de goedkoop te gaan.
 
Ah ja snap ik. Vergeet dan die high/low pully. Om sterk te worden heb je die helemaal niet nodig (je hebt ook pull-up/chin-up stangen in powerrack). Wat je kunt doen als je deze per se wilt, is los bestellen en ergens plaatsen waar ruimte is. Dit hoeft niet gelijk. Eerst de basis waarmee je alle kanten op kunt.

Een half rack klinkt praktisch en is prijstechnisch aantrekkelijk maar met een full rack heb je meer mogelijkheden en dat biedt m.i. meer praktisch nut. Altijd fijn om in een kooi te sq, ivm eventueel falen. Je kunt erin dippen. Je hebt pull-up stangen. Tenzij je zegt ik heb die lengte van spotters en veiligheid niet nodig, dan kan je kiezen voor een half rack. Wel zal je dan weer op zoek moeten gaan naar pull-up stangen e.d. Of zijn ze er tegenwoordig waar dat wel bij zit, dan heb ik daarover niets geschreven. Mijn kennis is in deze enigszins oud, want heb mijn rack reeds 8-9 jaar.
Bedankt voor je bericht. Ja ik heb dus 2 mogelijkheden zoals op het plaatje in mijn OP. Het rack plaatsen met je gezicht naar de deur maar dan heb je 210cm breedte maar wel alle ruimte om de pinnen eruit te trekken. Maar je moet dan wel een bar hebben van max 170cm. Of met je gezicht naar de muur dan heb je geen breedtebeperking maar je kan dan niet de pinnen eruit trekken. Het is echt lastig puzzelen. Een halfrack is idd compacter en de meesten hebben ook wel pullup mogelijkheid, maar ik vind kabels gewoon erg fijn trainen ook qua variatie dus dit is wel een beetje een must. Maar die halfracks die ik vind voor een betaalbare prijs hebben dan weer alleen high pulleys en ik wil eigenlijk ook echt een low pulley.
 
Al dat gekloot om een paar euros uit te sparen.

Je kan beter wat meer uitgeven. Desnoods in delen aankopen ipv voor de goedkoop te gaan.
Naja een paar euro ik vind 400 euro voor een halfrack zonder low pulley van workoutsupply vs 700 euro voor een halfrack met low pulley van fitnessseller toch wel een verschil. Ik vind het gewoon raar dat die workoutsupply halfracks allemaal geen low pulley hebben.
 
Een eigen gym samenstellen kost nu eenmaal wat.
Ik denk dat je voor rond de €715 (*€785) kunt starten. Dan heb je een full rack, gewichten om mee te starten plus barbell en db stangen. Bank heeft ts zelf al*.
https://www.fitness-seller.nl/heavy-duty-hd-1-power-rack/
https://www.helisports.nl/products/424398/Kroon-OP-140-Iron-Olympic-Plate-Set.html
https://www.helisports.nl/products/425041/Kroon-OB-20-Dumbbell-bars.html

*https://www.fitness-seller.nl/heavy-duty-flat-bench/
 
die pinnen kan ik er niet uit trekken tenzij ik hem met mn gezicht naar de deur zet maar dan heb je een maximale breedte van 210cm wat dus zou betekenen dat je een bar van max 170cm moet hebben.
Ik vind dat rack met low/high pulley van 369euro van workoutsupply https://www.workoutsupply.nl/krachtstations/power-racks/power-rack-lat-pully-lf150pr.html erg mooi zeker voor een beginner, maar ja die safety pins zijn dus erg onpraktisch in mijn geval :') het is echt lastig om iets passends te vinden wat dan ook een mooie prijs heeft dus vandaar dat ik er zo mee zit te piekeren
 
Ik zou ik zo’n kleine ruimte voor een folding wall rack kiezen.
In vergelijking met de optie in mijn post, scheelt het enkel qua diepte. En jouw optie is hoger. Wie gaat daar nou zwaar in sq zonder goede ondervloer, dat moet je erbij rekenen mocht je willen falen. Prijstechnisch, waar ts ook naar kijkt, is het de moeite niet.
 

TS gaat voor 30 mm materiaal.

50 mm dumbellstangen zijn onhandig qua lengte tov 30 mm dumbellstangen imo.
 
die pinnen kan ik er niet uit trekken tenzij ik hem met mn gezicht naar de deur zet maar dan heb je een maximale breedte van 210cm wat dus zou betekenen dat je een bar van max 170cm moet hebben.
Welke pinnen? Bedoel je dat wanneer je een rack tegen de muur plaatst, je onvoldoende ruimte hebt achter je om de safety stangen eruit te trekken en te veranderen van positie?
 
In vergelijking met de optie in mijn post, scheelt het enkel qua diepte. En jouw optie is hoger. Wie gaat daar nou zwaar in sq zonder goede ondervloer, dat moet je erbij rekenen mocht je willen falen. Prijstechnisch, waar ts ook naar kijkt, is het de moeite niet.

Ik snap je punt, maar niet iedereen heeft de zelfde wensen en eisen zowel kwa apparatuur als training.
 
Welke pinnen?

De spotters bij dat ene model moet je er over gans de lengte uitrekken om te versteken.

Verder vind ik een kooi overrated tov een goed rack met spotters(zeker in een beperkte ruimte). Heb een kooi gehad.
 
Afrondend zou ik willen zeggen, koop goedkoop tweedehands een set squat stands en een 30mm bar (shijven heb je al) en probeer het gewoon even uit. Bepaal dan de richting waarin je wilt trainen, dan weet je een stuk meer.
 
Back
Naar boven